امروز ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

راهکارهای قانونی مواجهه با مزاحمت همسایه

ایجاد مزاحمت از سوی همسایه یکی از مواردی است که موجبات ناراحتی و تشویش افکار ساکنان یک آپارتمان یا محله را فراهم می‌آورد.
 
شکایت از همسایه مزاحم

بسیاری از افراد با توجیه اینکه «چهاردیواری، اختیاری است» آزار و اذیت همسایگان خود را منکر شده و به رویه‌ نادرست خود ادامه می‌دهند.

مزاحمت‌های همسایه شامل چه مواردی است؟

عدم پرداخت سهم شارژ ساختمان

سر و صدای بیش از حد و نامتعارف

عدم رعایت بهداشت در فضای مشاع ساختمان

رها کردن زباله در غیر محل درنظر گرفته شده برای آن

توهین، افترا و تهمت

وارد کردن خسارت به ساختمان یا بخشی از آن

سروصدا در ساعات اولیه صبح و ساعات پایانی شب

سروصدای زیاد و مداوم اعم از فریاد زدن، بلند صحبت کردن، دعوا و مشاجره کردن، صدای بلند موزیک، صدای کودکان

حقوق و تکالیف همسایه در قانون

ماده ۱۳۲ قانون مدنی صراحتا بیان می کند: «کسی نمی‌تواند در ملک خود تصرفی کند که مستلزم ضرر همسایه شود، مگر تصرفی که به قدر متعارف بوده و برای رفع حاجت یا رفع ضرر از خود باشد.»

آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها به طور خاص به روابط بین همسایگان و همینطور مواردی که در این نوع از سکونت باید رعایت گردد، پرداخته است.

در ماده ۵۹ این قانون تصریح شده است : «در میهمانی‌های شب‌های غیرتعطیل بعد از ساعت ۲۲ و در شب‌های تعطیل بعد از ساعت ۲۴ رعایت سکوت کامل ساختمان (چه از لحاظ صدای میهمانان چه از لحاظ صدای موسیقی) الزامی است».

 در ماده دیگری از قانون مجازات اسلامی تصریح شده است: «کسانی که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند، به حبس از یک ماه تا یکسال محکوم شده و دادگاه می‌تواند علاوه بر اعمال مجازات براساس نوع و مقدار آن، شخص مزاحم را به رفع مزاحمت و رفع جلوگیری از حق و اعاده اوضاع به حالت قبل از ارتکاب جرم محکوم کند».

راه های شکایت از همسایه مزاحم

مراحل شکایت از همسایه مزاحم

یک استشهادیه تهیه کنید و از مدیر ساختمان و سایر همسایه ها بخواهید آن را امضا کنند.

پس از مراجعه به دفتر خدمات قضایی محل وقوع جرم، شکواییه خود را به همراه استشهادیه و مدارک و مستندات دیگر ارائه نمایید.

پس از ثبت، شکواییه توسط دفتر خدمات قضایی به همراه ادله اثبات جرم به دادسرای محل وقوع جرم ارسال می شود.

بر اساس استشهاد محلی، بررسی و تحقیقات محلی انجام می‌گیرد.

پس از تحقیقات و بررسی سایر مدارک، بازپرس به صدور اخطاریه برای همسایه مزاحم مبادرت می‌کند و وی را برای ارائه توضیحات احضار می نماید.

در نهایت چنانچه تقصیر شخص مزاحم اثبات شد، برای وی قرار مجرمیت صادر می‌شود.

همچنین می‌توانید این فرآیند را از طریق شورای حل اختلاف محل وقوع جرم نیز ثبت و پیگیری نمایید.


مجازات سر و صدا کردن همسایه‌ها در ساختمان چیست؟

اگر یکی از اهالی ساختمان اقدام به آزار و اذیت سایر همسایه‌ها کند، مجرم شناخته می‌شود و حتی در مواردی دادگاه به او حکم حبس خواهد داد.

طراحي آپارتمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سر و صدا کردن در ساختمان اگر منجر به آزار و اذیت دیگر همسایگان شود، جرم به حساب می‌آید و حتی منجر به شکایت کیفری همسایگان از شما می‌شود.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که سر و صدا در مجتمع‌های مسکونی که موجب سلب آسایش خانه‌های دیگر شود، مسئولیت کیفری خواهد داشت. در صورت شکایت همسایه‌ها، فردی که موجب آزار و اذیت دیگران شده به یک ماه تا یک سال حبس و علاوه بر آن شخص مزاحم به رفع مزاحمت محکوم می‌شود. البته مجازات حبس می‌تواند به جزای نقدی تبدیل شود، اما الزام به رفع مزاحمت پابرجا خواهد بود.

اگر فردی که محکوم به رفع مزاحمت است پس از اجرای حکم باز هم مزاحمت ایجاد کند، علاوه بر رفع مزاحمت به ۶ ماه تا ۲ سال حبس هم محکوم خواهد شد.

برای اثبات این پرونده و جرم در دادسرا شهادت شهود دلیل بسیار خوبی است و البته اگر شاهد هم ندارید، مشکلی نیست و می‌توانید در زمان وقوع جرم با پلیس تماس بگیرید تا مشاهدات عینی شما توسط مأمور ‌نیروی ‌انتظامی صورتجلسه شود.


راهکارهای مقابله با سر و صدای همسایه مزاحم!

همه ما حداقل یکبار بیدار شدن بی‌موقع با سر و صدای همسایه خود را تجربه کرده‌ایم و حتما کلی عصبی شدیم. در این مواقع چه باید کرد؟ نگران نباشید، راهکارهای موثری برای حل این مشکل وجود دارد که می‌توانیم به کار ببندیم.

کمی صبر کنید و فکر کنید

بین سر و صدای عادی و سر و صدای بیش از حد تفاوت وجود دارد. به این نکته توجه کنید که در آپارتمان‌های امروزی که همه قوانین و معیارهای درست معماری درشان رعایت نشده است، ردوبدل شدن صدا بین واحدهای نزدیک به هم امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است. یعنی شاید همسایه ما دلش نمی‌خواهد با ایجاد سر و صدا ما را اذیت کند، اما این اتفاق می‌افتد، مثل صدای بازی بچه‌ها، گریه نوزاد، جابه‌جایی وسایل، مهمانی و دورهمی‌.

فراموش نکنید که شما هم گاهی سر و صدا ایجاد می‌کنید، مهمانی می‌گیرید، بلند صحبت می‌کنید و بچه کوچکتان گریه می‌کند. پس اگر سر و صدای همسایه‌تان موقتی است یا جزو زندگی روزمره است، صبر پیشه کنید و آن را به عنوان امری طبیعی در زندگی آپارتمان‌نشینی در نظر بگیرید.

با همسایه‌ خود صحبت کنید

اگر سر و صدای همسایه شما به حدی است که آرامش شما را گرفته، ابتدا این مشکل را با خود او در میان بگذارید. شاید او متوجه این مزاحمت نشده و با یک گپ‌وگفت دوستانه بین شما، این مشکل حل شود.

از مدیر ساختمان کمک بگیرید

اگر این مشکل از طریق صحبت با همسایه حل نشد و سر و صدای مزاحم هم‌چنان ادامه داشت، این موضوع را با مدیر ساختمان خود مطرح کنید تا مدیر بر اساس قوانین آپارتمان ‌نشینی به او تذکر دهد.

همسایه‌ها یاری کنید

اگر مشکل سر و صدای همسایه با گفتگو و پادرمیانی مدیر ساختمان هم حل نشد، با همسایگان ناراضی دیگر صحبت کنید و راه‌حلی پیدا کنید. بهتر است موارد آزار و اذیت و صدای مزاحم را مستند کنید و یادداشتی مبنی بر نارضایتی از همسایه موردنظر آماده کنید. بعد جلسه‌ای با حضور مدیر ساختمان و همه همسایگان تشکیل داده و موارد مزاحمت را به همسایه خاطی تذکر دهید. او را متوجه اشتباهش بکنید و به او اخطار دهید که اگر مشکل حل نشد، از راه‌های قانونی اقدام می‌کنید.

از صاحب‌خانه کمک بگیرید

اگر همسایه خاطی مستاجر است، از صاحب‌خانه کمک بگیرید تا مشکل را حل کند. مسئولیت رسیدگی به شکایات سر و صدا در آپارتمان وظیفه صاحب‌خانه است. از آنجایی‌که قانون مشخصی در مورد سر و صدای همسایه در ساختمان وجود ندارد، بهتر است که این مورد در اجاره‌نامه شما با صاحب‌خانه ذکر شود تا در مواقع بروز مشکل، هم شما بتوانید از صاحب‌خانه کمک بخواهید، هم صاحب‌خانه بتواند به مستاجر مزاحم تذکر دهد.

شکایت، راه حل آخر

به طور کلی انجام هر فعلی که آرامش همسایه‌ها را مختل کند، قابل‌ پیگیری و اعتراض است. اگر هیچ‌کدام از روش‌های دوستانه جواب نداد، شما حق شکایت از همسایه مذکور را دارید. اگر همسایه مزاحم، مالک است، خودتان برای شکایت اقدام کنید، اما اگر مستاجر است، بهتر است مالک او این کار را انجام دهد.

حالا برای شکایت دو راه دارید:

  • زمانی که همسایه شما در حال نقض قانون سر و صداست، با پلیس تماس بگیرید تا به مسئله ورود کند و با انجام تحقیقات، کارهای لازم جهت حل این مشکل را انجام دهد.
  • روش دوم این است که می‌توانید با تنظیم یک شکایت‌نامه به دادسرا یا شورای حل اختلاف محل خود بروید. شورای حل اختلاف محله دقیقاً برای همین مشکلات کوچک ایجاد شده است و به ‌راحتی می‌توانید طرح دعوی کنید. فرم دادخواست را با مشخصات فردی، آدرس پستی دو طرف اختلاف، درج و تشریح موضوع دعوی و ذکر دلایل آن پر کنید تا مراحل رسیدگی به پرونده صورت گیرد. سپس با روی کار آمدن شکایت، شما و همسایه مزاحم فراخوانده می‌شوید و موضوع مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فقط یادتان باشد تمام فعالیت‌های مربوط با همسایگان خود در مورد مزاحمت را مستند کنید. همه زنگ‌ها، نامه‌ها یا ایمیل‌هایی را که قبل از شکایت با دیگران برقرار کردید، ضبط کنید. سعی کنید موارد سر و صدای همسایه مزاحم خود را با جزئیات مستند کنید، مثلا صدای مزاحم موسیقی بلند را ثبت و ضبط کنید تا بتوانید ادعای خود را راحت‌تر اثبات کنید.

شکایت از سر و صدای همسایه

درصورتیکه همسایه شما سر و صدای نامتعارف داشته باشد و به اعتراض شما هم توجه نکند در این صورت می‌توان از همسایه خود درخصوص مزاحمتی ایجاد شده، شکایت کرد.

وقتی ملکی را خریداری یا اجاره می‌کنیم که در آن سکونت داشته باشیم به دنبال آرامش برای خود و خانوادمان هستیم.

حال تصور کنید ملکی را برای سکونت خود و خانوادتان فراهم کردید و همسایه کنار شما با پخش بلند موسیقی یا هر رفتار نامتعارف دیگری، موجب سلب آرامش شما و خانواده تان شده است. یا حیوان خانگی آن‌ها سر و صدایی را ایجاد می‌کند که برای شما و خانواده‎‌تان غیر قابل تحمل می‌باشد.

گاهی سر و صدا به حدی زیاد می‌باشد که به طور کلی یا جزئی، ملک، قابلیت انتفاع خود را از دست می‌دهد؛ و با اینکه چندین بار به آن‌ها اخطار داده‌اید باز هم به کار خود ادامه می‌دهند؛ لذا شما تصمیم به شکایت از فرد ایجاد کننده سر و صدا می‌گیرید.

چه اشخاصی می‌توانند از سر و صدای همسایه خود شکایت کنند؟
با توجه به موقعیت‌های مختلف، اشخاص متفاوتی می‌توانند از همسایه خود شکایت کنند. مثلا وقتی شخصی مالک ملکی است و خود شخص مالک هم در آن ملک سکونت دارد و در همسایگی این ملک هم، ملک شخصی می‌باشد که مالک در آن سکونت دارد؛ و شخص مالک با ایجاد سر و صدا باعث برهم زدن آرامش و سلب آسایش همسایه مجاور خود شده است.

یا مثلا در فرضی که شخص مالک ملک نیست. اما به موجب قرارداد اجاره در ملکی اجاره‌ای به عنوان مستاجر سکونت دارد و در ملک مجاور، مالک سکونت دارد و با ایجاد سروصدا ایجاد مزاحمت می‌کند.

همچنین در فرضی که شخص به عنوان مستاجر در ملک سکونت دارد و در همسایگی نیز شخصی سکونت دارد که مالک ملک نیست و مستاجر می‌باشد. در همه این فروض شخص می‌تواند شخصا به عنوان مالک یا حسب مورد به قائم مقامی مالک یا نمایندگی و یا اصالتا به عنوان مستاجر طرح شکایت مزاحمت نمایند.

روند قضایی شکایت از سر و صدای همسایه چیست؟
قبل از طرح شکایت کیفری بهتر است در صورتی که در آپارتمان زندگی می‌کنید این موضوع را با مدیر ساختمان در میان بگذارید. یا اینکه اشخاص ابتدائا به شخصی که مزاحمت ایجاد کرده است به صورت شفاهی تذکر دهند یا در فرضی که شخص مزاحم، مستاجر است به مالک ملک اطلاع دهند. چنانچه این اخطار‌ها موثر نبود می‌توان از طریق ارسال اظهارنامه به ایشان متذکر شوند که از مزاحمت خود کم کنند.

اگر باز هم اقدامات انجام گرفته موثر نباشد می‌توان هنگام ایجاد سر و صدا با پلیس تماس گرفت. در حین ایجاد سر و صدا می‌توان استشهادیه‌ای پر کرد و به امضا همسایه‌ها رساند و به پلیس ارائه داد. همچنین ضبط سر و صدا و فیلم برداری زمان برگزاری مهمانی و مراسمات، نیز می‌تواند در رسیدگی به شکایت مزاحمت کمک کند.

شکایت از همسایه طبقه بالا
لذا وقتی شخصی از طریق رفتار‌های نامتعارف، مزاحمت ایجاد می‌کند مانع استفاده فرد از مسکن خود می‌‍شود در واقع با ایجاد سروصدا نوعی مزاحمت ایجاد کرده است. می‌توان از دادگاه درخواست رفع مزاحمت نمود در دادگاه به این درخواست خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

همچنین ایجاد سروصدا در مواردی ممکن است موجب تحقق جرم همسایه آزاری گردد؛ که در این صورت به دادسرا مراجعه و طرح شکایت کیفری می‌کنیم. بنابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی رسیدگی صورت می‌گیرد.

ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی:
هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از‌کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

همچنین در ماده ۵۹ قانون تملک آپارتمان‌ها و آیین نامه اجرایی با اصلاحات بعدی مصوب ۰۸/۰۲/۱۳۴۷ در خصوص ایجاد سروصدا چنین بیان می‌کند:
در مهمانی‌ها شب‌های غیر تعطیل بعد از ساعت ۲۲ و در شب‌های تعطیل بعد از ساعت ۲۴ رعایت سکوت کامل ساختمان (چه از جهت میهمانان و چه از لحاظ صدای موسیقی) الزامی است.

همچنین اشخاص می‌توانند تحت عنوان ایجاد مزاحمت از همسایه خود شکایت کنند و دادگاه می‌تواند براساس نوع و مقدار مزاحمت، شخص مزاحم را به رفع محکوم کند و الزام این شخص به ترک فعالیت‌های که موجب سروصدا می‌شود، را بخواهند.

آیا می‌توان در خصوص مزاحمت همسایه دعوی حقوقی مطرح کرد؟
هر مالکی می‌تواند در مایملک خود هر‌گونه تصرفی داشته باشد. اما این تصرف باید به گونه‌ای باشد که موجب اضرار به غیر نباشد. تصرف در ملک باید متعارف باشد. ایجاد هیاهو در ملک خود که موجب سلب آرامش همسایه شود یک نوع تصرف نامتعارف است.

ماده ۱۳۲ قانون مدنی
کسی نمی‌تواند در ملک خود تصرفی کند که مستلزم تضرر همسایه شود، مگر تصرفی که به قدر متعارف بوده و برای رفع حاجت یا رفت ضرر از خود باشد. پس سروصدای غیرمتعارف که منجر به آلودگی صوتی شود را می‌توان از مصادیق تضرر به همسایه دانست.

حال فرضی را در نظر بگیریم که شخصی ملکی را برای احداث بیمارستان اعصاب و روان اجاره کرده و ملک را نیز تحویل گرفته است. در همسایگی این ملک، ملک دیگری وجود دارد که مالک آن را برای ایجاد یک واحد صنعتی اجاره می‌دهد.

بیمارستان اعصاب و روان نیازمند یک محیط آرام و بدون سروصدا می‌باشد و با ایجاد واحد صنعتی پر سر و صدا در مجاورت بیمارستان، قابلیت انتفاع از ملک از بین می‌رود.

صدای ضبط شده به عنوان دلیل
در این فرض قانون مدنی در مبحث اجاره هم فسخ قرارداد اجاره و هم باطل بودن قرارداد اجاره در فرضی که واحد صنعتی قبل از قرارداد اجاره بیمارستان بوده است، پیش بینی کرده است.

زیرا ایجاد سروصدا در این فرض نوعی عیب محسوب می‌شود که موجب صعوبت در انتفاع مستاجر شده است، یعنی به آن انگیزه و هدف و جهتی که شخص از اجاره این ملک داشته نرسیده است و قانون گذار این را یک عیب می‌داند.

ماده ۴۷۸ قانون مدنی
هر گاه معلوم شود عین مستأجره در حال اجاره معیوب بوده، مستأجر می‌تواند اجاره را فسخ کند یا به همان نحوی که بوده است اجاره را با تمام اجرت قبول کند، ولی اگر موجر رفع عیب کند به نحوی که به مستأجر ضرری نرسد مستأجر حق فسخ ندارد.

ماده ۴۷۹ قانون مدنی
عیبی که موجب فسخ اجاره می‌شود عیبی است که موجب نقصان یا صعوبت در انتفاع باشد. با توجه به سروصدای بوجود آمده که این سروصدا قابلیت انتفاع از عین مستاجره را از بین برده است و استناد به این دو ماده قانونی می‌توان فسخ این اجاره را از مرجع قضایی درخواست نمود.

بهترین وکیل کیفری در زمینه طرح پرونده مزاحمت ملکی چه وکیلی است؟
بهترین وکیل در زمینه طرح شکایت کیفری و حقوقی از مزاحمت ملکی همسایه، وکیلی است که با تکیه بردانش و مهارت خود و با اقتباس از تجارب خود در این زمینه پرونده‌های زیادی را به نتایج خوب رسانده باشد.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، افزایش ساختمان‌سازی و مجاورت و نزدیک بودن خانه‌ها به یکدیگر، باعث بروز مشلاتی بین اشخاص شده است. یکی از مشکلاتی که با زندگی آپارتمان‌نشینی بوجود آمده است، اختلافاتی است که ناشی از سر و صدای همسایه‌ها می‌باشد.

سر و صدای ایجاد شده گاهی ناشی از خود اشخاص ساکن در محل و گاهی ناشی از حیوانات خانگی اشخاص می‌باشد. گاهی ممکن است ناشی از فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، باشد.

ایجاد سر و صدا باعث بر هم زدن و سلب آرامش و سکونت افراد می‌شود.

سر و صدای نامتعارف گاهی اعتراض همسایه‌ها را به همراه دارد. پس از اعتراض همسایه‌ها از بین خواهد رفت. اما گاهی حتی اعتراض همسایه‌ها هم تاثیری ندارد و باز فرد به فعالیت و سرو صدای آزار دهنده خود ادامه می‌دهد. در این صورت می‌توان از همسایه خود درخصوص مزاحمتی ایجاد شده، شکایت کرد.

مواردی که برای کاهش سر و صدای مزاحم در آپارتمان باید رعایت کنیم:

* یک مرام‌نامه برای تمام اهالی ساختمان تهیه کنید و تمام موارد و خط‌مشی‌های آسایش و آرامش ساکنین را در آن ذکر کنید. مثلا ساعات سکوت ساختمان، مصادیق صدای مزاحم مثل صدای بلند موسیقی، ساعات برگزاری مهمانی و … به طور واضح مشخص کنید. در صورت نقض این سیاست، عواقب آن را توضیح دهید. به عنوان مثال، تخلف اول و دوم یک اخطار است، سوم جریمه و تخلف بعد از آن می‌تواند منجر به مجازات‌های شدیدتر مانند شکایت یا اخراج احتمالی شود.

* كفش‌هاي سخت يا پاشنه‌بلند را تنها بايد هنگام خروج از ساختمان پوشيد. براي تردد در ساختمان بايد از دمپايي يا كفش‌هايي با كف نرم استفاده شود تا سروصدا به حداقل برسد.

* از روشن كردن ماشين لباسشويي و جارو برقي در ساعات سكوت خودداري كنيد.

* از تجمع در محل‌هاي عمومي ساختمان پرهيز كنيد و هنگامي كه در بالكن، راهرو، پلكان و آسانسور هستيد، سروصدا را به حداقل برسانيد.

* براي صدا كردن كسي يا صحبت كردن با دوستان يا همسايه‌ها از تلفن يا آيفون داخلي استفاده كنيد. براي فراخواندن آن‌ها داد نزنيد و از پنجره يا بالكن با آن‌ها صحبت نكنيد.

* هنگام جابه‌جا كردن لوازم منزل آن‌ها را بلند كنيد، روي زمين نكشيد. از جابه‌جا كردن لوازم منزل در ساعات سكوت بپرهيزيد.

* مهماني‌هاي شبانه خود را به‌گونه‌اي تدارك ببينيد كه تا قبل از ساعت سكوت به پايان برسد.

* در ساعاتی که دیگران درحال استراحت هستند، مثل شب‌ها، ظهر‌ها و روز‌های تعطیل، سر و صدا تولید نکنید.

* کار‌ها و تعمیرات ساختمانی که سروصدا دارند را از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰، یا ۱۷ تا ۱۹ و در روز‌های غیرتعطیل انجام دهید.

* موسیقی نیز فقط باید در واحد خودتان شنیده شود. همسایگان مجبور نیستند صدای موسیقی شما را بشنوند.

* اگر مراسمی دارید که تا دیروقت طول می‌کشد، سعی کنید همه‌ی همسایه‌ها را در جریان بگذارید و در ساعات بعد از ۹ شب تلاش بیشتری برای بر هم نخوردن آرامش همسایه‌ها به کار ببندید.

* در قوانین آپارتمان نشینی، نگهداری حیوانات خانگی در قسمت‌های مشترک مجاز نیست. همچنین در مورد نگه‌داری از حیوانات خانگی در واحد خودتان هم قوانینی وجود دارد. تنها زمانی مجاز به  این کار هستید که نه تنها با قوانین آن آپارتمان تناقضی نداشته باشد بلکه بو، صدا و حضور حیوان خانگی در واحد شما مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند.

در فرهنگ آپارتمان ‌نشینی هر شخصي وظايفي در قبال ديگر ساكنان آپارتمان دارد. برخي از اين موارد ممكن است در قانون نيامده باشد، اما مواردی است که بشر برای داشتن زندگی منظم و بدون جنجال به آن رسیده است و همین موارد کوچک به زندگی آرام‌تر و مسالمت‌آمیزتر اقشار مختلف در یک آپارتمان کمک می‌کند. سعی کنیم در آپارتمان نشینی به جای ترجیح نفع شخصی، منافع عمومی را ارجح بدانیم.


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال