امروز ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

شناسایی و تخریب ۷ بارانداز فرآورده‌های نفتی قاچاق

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از شناسایی و تخریب ۷ بارانداز فرآورده‌های نفتی قاچاق در جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس خبر داد.با حضور رییس کل دادگستری استان هرمزگان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز این استان، ۷ محل دپو فرآورده های نفتی قاچاق در محوطه جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس تخریب شدند. مجتبی قهرمانی، رییس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: این محل‌های دپو و باراندازهای غیرمجاز فرآورده‌های نفتی قاچاق در محدوده جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس قرار داشت که در نتیجه رصد اطلاعاتی دقیق توسط مأموران انتظامی شناسایی شده است. وی افزود: در جریان اجرای دستور تخریب این محل‌های دپو و باراندازهای غیرمجاز، هزاران لیتر سوخت قاچاق به همراه تعداد قابل توجهی مخزن و لوله انتقال و پمپ برقی فشار قوی کشف و ضبط شده است. قهرمانی همچنین از پلمپ جایگاه آفتاب درخشان بندرعباس به علت مشارکت در قاچاق فرآورده‌های نفتی خبر داد و گفت: علاوه بر تشکیل پرونده کیفری برای مالک این جایگاه، به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان نیز دستور داده شد تا با توجه به احراز تخلفات جایگاه مذکور، تا رفع نواقص و مشکلات موجود نسبت به قطع سهمیه سوخت آن اقدام کند.
وی برخی از تخلفات انجام شده در این جایگاه سوخت را مواردی همچون غیرفعال کردن دوربین‌های نظارتی و عدم اصلاح جانمایی و کیفیت تصویربرداری آنها، سوء‌استفاده از کارت‌های سوخت در حضور اپراتورها، کشیدن نازل سوخت به داخل کابین به منظور همکاری با قاچاقچیان سوخت، تسهیل امر قاچاق و اقداماتی از این دست و به طور کلی مشارکت در امر قاچاق عنوان کرد و تأکید کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل برای مردم با توجه به برنامه ریزی انجام شده تا اطلاع ثانوی، سهمیه سوخت این جایگاه جهت عرضه به نزدیک ترین جایگاه مجاور تحویل داده می شود.

 تخریب بناهای غیرمجاز در یکی از اراضی تغییرکاربری یافته شهریار
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از شناسایی و تخریب بناهای غیرمجاز در زمین تغییر کاربری داده شده در این شهرستان خبر داد. حمید عسکری پور اظهار کرد: در راستای تخریب و قلع و قمع بناهای غیرمجاز در اراضی تغییر کاربری‌ یافته در محدوده شهرستان شهریار، با صدور دستور قضایی، برخی از تغییر کاربری های غیرمجاز در این شهرستان تخریب شدند. وی افزود: ۲ دستگاه لودر تامین شد و به همراه نیروهای یگان امداد انتظامی در زمینی به مساحت کل ۱۵ هکتار که دارای تغییر کاربری غیرمجاز بود، مستقر شدند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار تصریح کرد: زمین مذکور دارای ۲ عدد سوله به مساحت کل یک هزار و ۶۰۰ مترمربع، ۴ عدد بنا به مساحت کل ۳۷۰ مترمربع، ۲ عدد استخر به مساحت کل ۷۰ مترمربع، ۲ عدد آلاچیق به مساحت کل ۳۰ مترمربع و یک هزار مترمربع محوطه سازی بود. به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، بناهای نامبرده به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده بودند که بدون خسارت جانی و مالی و با حفظ حقوق شهروندی تخریب شدند.

ارتقای برنامه‌های پژوهشی مبتنی بر اقدامات دانش‌بنیان 
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: ارتقای کیفیت در عملکرد، ارائه خدمات قضایی به مردم و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه از اهدافی است که در مدیریت جدید قوه قضاییه مورد توجه بوده و البته به نحو شایسته ای هم فرمایشات و راهبردهای ریاست قوه قضاییه مورد توجه مردم است.محمدباقر الفت در نشست بررسی برنامه‌های پژوهشی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه اظهارکرد: تلاش می کنیم با همکاری مشترک و عمیق با پژوهشگاه قوه قضاییه اقداماتی دانش بنیان و مبتنی بر علوم و تحقیقات روز برقرار کنیم و از حمایت های علمی این مرکز نهایت بهره را ببریم. وی افزود: البته پیش از این از تجربیات مشترک در تدوین برنامه‎ها با استقبال مواجه شده‎ایم. وی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات معاونت و مسائل مربوط به اقدام مشترک طرفین پرداخت و خاطر نشان کرد: تاکید ریاست قوه قضاییه بر این است که معاونت‌های دستگاه قضایی برنامه محور باشد و فعالیت‌هایی که در طول یک سال باید انجام دهند، منتشر کنند. وی ادامه داد: برنامه‌های از پیش تهیه شده سال ۱۴۰۱ باید مبتنی بر اسناد بالا دستی موجود، سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای قوه قضاییه، برنامه چهارم توسعه قوه قضاییه، برنامه ششم توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور و سند تحول قضایی تهیه و وظایف و ماموریت‎ها بر این اساس استخراج و بر پایه روش‌های علمی، برنامه عملیاتی تدوین شود. معاون رییس قوه قضاییه تصریح کرد: هر اداره کل برای انجام فعالیت های محوله، دستور کار دارد که در اسناد بالا دستی از آن به «حکم کار» اشاره شده است. این احکام در سال گذشته استخراج و تبدیل به عناوین برنامه‌های قابل اجرا شده است که مجری با هدایت راهنما بر اساس گام بندی و پیش‌بینی زمان و هزینه پیش می‌رود. وی افزود: معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ۱۴۸ برنامه و حدود هزار گام دارد که از این تعداد  بنا داریم ۹ برنامه در ۹ اداره کل را به جهت سبقه غالب علمی و کار پژوهشی با مشارکت پژوهشگاه قوه قضاییه انجام دهیم.
وی ادامه داد: به واسطه جنس کار و نوع فعالیت باید محصول تفکر در اختیار ما قرار بگیرد تا عملیاتی شود و چنانچه محقق نشود ناگزیر به  برون‌سپاری هستیم. به همین جهت اقدام مشترک نقطه عطفی برای تحقق این برنامه‎هاست تا بی نیاز از رجوع به مراکز بیرون از قوه قضاییه شویم.معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال تصریح کرد: با توجه به حیطه فعالیت هایمان می‌توانیم اقداماتی مبتنی بر علم افراد متخصص پیاده سازی و الگوی مناسبی برای سایر بخش ها ارائه دهیم. وی افزود: ارتقای کیفیت در عملکرد، ارائه خدمات قضایی به مردم و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه از اهدافی است که در مدیریت جدید قوه قضاییه مورد توجه است و امیدوارم با توسعه خط کاری معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و اتصال آن به مرکز پژوهش در مسیر تحقق منویات ریاست قوه قضاییه حرکت کنیم. حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی رییس پژوهشگاه قوه قضاییه هم در حاشیه این نشست گفت: پیوند و نقطه اتصالی که می توانیم بین معاونت و پژوهشگاه برقرار کنیم در واقع پیوند بین پژوهش و آموزش است. وی اضافه‌کرد: همگان بر این موضوع توافق داریم که هر سندی که به عنوان متن آموزشی تدریس می شود لازمه اش این است که پشتوانه پژوهشی داشته باشد. این مورد می تواند مهم ترین عامل اتصال بین پژوهشگاه و معاونت منابع انسانی برای عرضه کارهای علمی به صورت مستقیم باشد.وی خاطرنشان کرد: این مشارکت به پژوهش‌های پژوهشگاه قوه قضاییه با دسترسی آسانتر به داده ها و اطلاعات مورد نیاز، غنای بیشتری می دهد.

بورس رشد خواهد کرد
حسن کاظم زاده، کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که هرچند به دلیل اخذ برخی تصمیمات اعتماد به بازار سرمایه از میان رفته است، اما پتانسیل رشد در این بازار وجود دارد و احتمال دارد شاخص در نیمه دوم سال از سقف سال ۱۳۹۹ نیز عبور کند.وی  درمورد وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به اینکه انتظار می رفت قیمت های جهانی تثبیت شود، نرخ دلار کمی رشد پیدا کند و فصل مجامع نیز نزدیک است، برآوردها حاکی از آن بود که بازار وضعیت مثبت تری داشته باشد زیرا قیمت سهم ها همچنان در مقایسه با سایر بازارهای مالی رقیب جذاب تر است.
وی ادامه داد: اما عدم اطمینان نسبت به سیاست های کنترلی مخصوصا دخالت در نرخ فروش شرکت ها، وضع عوارض مختلف، هزینه های شرکت ها مانند مالیات و عوارض صادرات و... باعث بدبینی سهامداران نسبت به بازار شده است. به طوریکه با وجود آنکه پتانسیل رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی در بازار نهفته است، حتی افرادی که حرفه ای هستند ناامید شده اند.این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه پتانسیل رشد در بازار سرمایه وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به وجود این پتانسیل بازار رشد خواهد کرد. البته فراز و نشیب دارد اما هرچقدر هم بی اعتمادی وجود داشته باشد رشدی که ناشی از تغییرات فاکتور اقتصادی است روی بازار تاثیر میگذارد اما به مرور و با نوسان و تاخیر زمانی.کاظم زاده درمورد وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال نیز عنوان کرد: طبق تحلیل  فاندامنتال بسیاری از سهم هایی که سودآور هستند، فارغ از اینکه حاشیه سود آن ها بالا است یا پایین یا سودآوری آن ها زیاد است یا کم، پتانسیل این را دارند که در ۶ ماه دوم سقف قیمتی سال ۱۳۹۹ خود را ببینند. اگر این اتفاق رخ دهد عبور شاخص از سقف سال ۱۳۹۹ محتمل است.

تسهیلات مسکن باید ۸۰ درصد بهای تمام شده خانه‌ها را پوشش دهد
علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نرخ تسهیلات کنونی ساخت مسکن به دلیل گرانی مصالح و هزینه‌ها، اجرای طرح را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: تسهیلات مسکن باید ۸۰ درصد بها تمام شده خانه‌ها را پوشش دهد. وی اظهار کرد: هم اکنون ۸۰ درصد بودجه کشور در اختیار وزارت خانه ها قرار داشته و استان‌ها تنها ۲۰ درصد مجموع اعتبارات را دارند، لذا هدف از این بازدید‌ها رفع مشکلات موجود و توزیع عادلانه اعتبارات به پروژه‌ها در مناطق مختلف کشور است. وی  اضافه کرد: به منظور اطلاع از روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن استان یزد شرکت کردم و خوشبختانه در این استان هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و طبق گفته مسئولان حاضر تمامی خدمات آب، برق، گاز و تلفن تنها با پرداخت حق انشعاب به واحدهای ساخته شده داده می‌شود. 
نیکزاد اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز سازمان برنامه بودجه اقدامی برای پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات مسکن روستایی از ۱۸ درصد به ۵ درصد را انجام نداده،کماکان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۵ درصد سود در اختیار روستاییان قرار می گیرد که با قیمت فعلی مصالح ساختمانی و هزینه بالای ساخت مشکلات زیادی در تکمیل پروژه ها ایجاد خواهد کرد. 
وی عنوان کرد: در حال حاضر تسهیلات پرداختی برای مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و در سایر استانها ۳۵۰ میلیون تومان است که اگر هزینه ساخت یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری را طبق توضیحات مسئولان مربوطه ۸۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم تسهیلات پرداختی با نرخ سود ۱۸ درصد تنها بخش اندکی از بهای تمام شده مسکن را پوشش میدهد. لذا آورده زیاد و بازپرداخت سنگین مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است که باید تلاش کنیم تا ۸۰ درصد قیمت تمام شده یک ساختمان به صورت تسهیلات در اختیار مردم قرار بگیرد. نایب رییس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: در رابطه با هزینه صدور پروانه ساخت نیز وزارت کشور با هماهنگی سازمان شهرداری و دهیاری ها باید نرخ مقطوعی برای شهرداری ها در نظر بگیرند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یک پروژه مهم ملی و تاثیرگذار که لوکوموتیو اقتصاد کشور است باید راه بیافتد. البته در برخی بخش‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم که برای رفع آن وزارت راه و شهرسازی باید صورت جلسه این سفر را در جلسه شورای ملی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور مطرح کند تا به صورت دستورالعمل به استان ها داده شود.

وجود رانت در اقتصاد عامل خصوصی‌سازی ناموفق
سیدمهدی فرشادان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نبود شفافیت موجب شده تا خصوصی‌سازی به اهداف مدنظر خود طی این سال‌ها نرسد، بنابراین تا زمانی که شفافیت‌ نباشد و رانت‌ در اقتصاد وجود داشته باشد، خصوصی‌سازی به اهداف خود نخواهد رسید.وی  با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در خصوص لزوم اجرای دقیق قانون خصوصی‌سازی در کشور گفت: قانون اصل 44 و خصوصی‌سازی، قانونی مترقی بود که متاسفانه اجرای دقیق آن هیچگاه از سوی دولت‌ها به صورت جدی پیگیری نشد.نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس تاکید کرد: اهداف قانونگذار در بحث خصوصی‌سازی در کشور محقق نشد و اعتراضات کارگران بسیاری از شرکت‌های واگذار شده، نشان داد که خصوصی‌سازی‌ها در کشور به صورت اصولی انجام نشده و اساسا حمایتی هم از آن صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: نبود شفافیت موجب شده تا قانون خصوصی‌سازی به اهداف مدنظر خود طی این سال‌ها نرسد،  بنابراین ضرورت توجه به اصل اهلیت در خصوصی‌سازی و واگذاری ها و شفاف‌سازی در رسیدگی به این موضوع کاملا حس می شود و تا زمانی که شفافیت‌ نباشد و رانت‌ در اقتصاد وجود داشته باشد، خصوصی‌سازی به اهداف خود نمی‌رسد.

سیاست تشویقی برای مدیریت مصرف برق
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه با گرم شدن هوا مصرف برق این هفته به 58 هزار مگاوات ساعت می‌رسد، گفت: تلاش می‌کنیم با سیاست‌های تشویقی، مصرف بخش خصوصی را کاهش دهیم.آرش کردی در مورد افزایش مصرف برق هم‌زمان با گرم شدن هوا ،گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این هفته مصرف برق به 57 تا 58 هزار مگاوات در ساعت برسد. حتی برخی پیش‌بینی‌ها تا 59 هزار مگاوات را هم پیش‌بینی کرده‌اند.وی گفت: مدیریت مصرف برق باید در همه بخش‌ها مانند خانگی، صنعت و کشاورزی انجام شود. مدیرعامل توانیر در مورد برنامه مدیریت مصرف برق گفت: برنامه ما تشویق‌محور است و در بخش خانگی تشویق‌هایی در نظر گرفته‌ایم که مصرف برق را کاهش دهد. همچنین برای مشترکان پرمصرف کنتورهای کنترل از راه دور نصب کردیم که بتوانیم میزان مصرف آنها را قرائت و رصد کنیم و در صورت افزایش مصرف اخطار می‌دهیم که مصرف خود را کاهش دهند و حتی بعد از اخطار احتمال قطع برق برای مشترکان پرمصرف هم وجود دارد.
مدیرعامل توانیر در مورد اینکه موج گرما و پیش‌بینی مصرف برق چگونه است، گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال مصرف برق به بالای 65 و 66 هزار مگاوات ساعت هم برسد. بنابراین بسته سیاستی مدیریت مصرف انرژی تهیه کرده‌ایم که با قوت اجرایی می‌شود، به و یژه در بخش صنعت و کشاورزی باید سیاست‌های مدیریت مصرف به خوبی اجرا شود.

تسریع در واردات برنج باعث تنظیم بازار داخلی می‌شود
دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران از تنظیم بازار برنج در صورت تسریع در روند واردات با اجرای تعهدات دولت خبر داد و گفت: تصمیم نهایی برای ممنوعیت فصلی واردات برنج قبل از افزایش مجدد قیمت‌ها اعلام شود.مسیح کشاورز در  خصوص وضعیت واردات برنج و میزان ذخایر آن، افزود: واردکنندگان با مشکل جدی عدم اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در بحث عوارض گمرکی، قیمت‌گذاری دستوری روی برنج وارداتی، افزایش نرخ جهانی برنج، انحصار واردات برنج از هند و پاکستان و همچنین ممنوعیت فصلی واردات برنج روبرو هستند که همین عوامل موجب کاهش واردات شده است.وی اضافه کرد: چندی پیش در جلسه‌ای آمار کسری برنج توسط بخش خصوصی اعلام شد و از دولت خواستیم تمهیداتی برای رفع مشکل واردات بیندیشد که روز دوشنبه هفته گذشته به دفتر امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی دعوت شدیم و مشکلات را مطرح کردیم.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران با اشاره به میزان کسری برنج، گفت: با توجه به گذران ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف طی این مدت، نیاز بود در دو ماه گذشته ۴۰۰ هزار تن برنج وارداتی تامین و وارد کشور شود، اما متاسفانه با وجود حجم بالای مصرف تنها ۲۷۰ هزار تن برنج وارد کشور شد که برای کسری کافی نبود.
وی همچنین درباره اجرای قانون بودجه امسال در گمرکات کشور، گفت: بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شده، اما در گمرکات اجرایی نمی‌شد؛ به‌ طوری‌ که گمرکات بر اساس بودجه سال گذشته (۱۴۰۰) کار می‌کردند، یعنی مبنای محاسبه ارزش گمرکی از ۴۲۰۰ به ETS (میانگین نرخ نیمایی و بازار آزاد) نبود و اگر عوارض گمرک و سود بازرگانی تغییر نکند، تفاوت ۲ تا ۳ هزار تومانی در هر کیلو برنج مابه‌التفاوت را باید واردکننده پرداخت کند که همین امر باعث شد واردکننده ریسک نکند و برنج وارد کشور نشود.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران ادامه داد: اکنون نزدیک چند روز است که نرم‌افزارها بروزرسانی شده و قانون در گمرکات اجرایی می‌شود که همین امر می‌تواند روند واردات را تسریع دهد.دبیر انجمن واردکنندگان برنج درباره ممنوعیت فصلی واردات برنج بیان کرد: ممنوعیت فصلی واردات برنج باعث گرانی این محصول توسط کشورهایی مانند هند و پاکستان شده است، به‌طوری‌که قبل از اجرایی ممنوعیت این کشورها قیمت برنج خود را گران می‌کنند.
کشاورز افزود: همچنین حذف برنج تایلندی از لیست واردات توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران باعث ایجاد انحصار در بازار خرید هند و پاکستان شود که درنهایت همه این‌ها منجر به تجربه تلخ ۱۴۰۰ در افزایش قیمت برنج خارجی و ایرانی شد.وی گفت: شرکت بازرگانی دولتی با عرضه ذخایر احتیاطی خود برای عید و ماه مبارک رمضان به‌طور مقطعی باعث کاهش قیمت این محصول در بازار شد، اما با خرید خود در حجم بالا موجب افزایش قیمت برنج در بازار جهانی شد.وی اضافه کرد: به‌طور حتم تسریع در ثبت سفارش‌ها و واردات این محصول می‌تواند از نوسان قیمت بازار برنج جلوگیری کند. در صورت حمایت دولت، بخش خصوصی تلاش دارد با واردات برنج تایلندی کیفی بازار متنوعی ایجاد کند که همین امر باعث تعدیل قیمت‌ها و ورود برنج کیفی به بازار ایران خواهد شد.

آخرین وضعیت در گمرک و بنادر
آخرین وضعیت کالاهای اساسی در گمرک و بنادر بیانگر دپوی ۳.۹ میلیون تنی کالاهای اساسی است.فرود عسگری، معاون امور گمرکی گمرک ایران  جزییات موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر تا ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ را به ایسنا اعلام کرد.بر اساس این گزارش در مجموع سه میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۵۰ تن کالای اساسی در گمرک و بنادر وجود دارد که از این میزان حدود سه میلیون تن موجودی بنادر و بالغ بر ۹۰۰ هزار تن دیگر در شناورهای پای اسکله و یا منتظر در لنگرگاه برای تخلیه قرار دارد.از موجودی سه میلیون تنی که در ۱۲ بندر قرار دارد عمده کالا به روال گذشته به ذرت با بیش از  یک میلیون و ۵۶۰ هزار تن اختصاص دارد.  
دانه‌های روغنی با ۳۵۲.۶ هزار تن، گندم ۳۳۷.۴ هزار تن، روغن خام ۳۳۳.۸ هزار تن، جو ۱۶۲.۹ هزار تن، سویا ۱۵۱.۹ هزار تن، برنج ۶۲.۲ هزار تن و شکر ۴۳.۲ هزار تن از دیگر اقلام اساسی موجود در گمرک و بنادر است.اما از موجودی سه میلیون تنی کالاهای اساسی بیشترین میزان در بندر امام خمینی با ۲.۱ میلیون تن و بعد از آن بندر امیرآباد با ۳۲۸.۷ هزار تن قرار دارد.در سایر بنادر نیز ۲۳۳.۵ هزار تن بندر شهید رجایی، ۱۶۴.۹ هزار تن نوشهر،   ۶۵.۴ هزار تن انزلی،   ۲.۴ هزار تن بوشهر، ۲۶.۶ هزار تن چابهار، ۲۲.۴ هزار تن آستارا،   ۲۴ هزار تن فریدونکنار، ۳.۱ هزار تن شهید باهنر،   ۸۲ تن بندر خرمشهر و ۷۰ تن در بندر لنگه موجود است. موجودی در آبادان نیز صفر است.این گزارش نشان می‌دهد که موجودی کالاهایی که روی شناورها قرار دارد به بیش از ۹۰۰ هزار تن می‌رسد. این میزان در ۱۳ شناور کنار اسکله با حدود ۲۱۷.۹ هزار تن شامل ذرت، گندم، سویا، شکر، روغن، دانه‌های روغنی و برنج قرار دارد.

 افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
معوقات ۲ماهه در تیر و مرداد پرداخت می شود
سرانجام پس از چند هفته چشم انتظاری بازنشستگان، دولت، مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی را تصویب کرد. بر این اساس کف حقوق بازنشستگان در سال جاری نباید از 5 میلیون و 580 هزار تومان کمتر باشد. این افزایش 10 تا 57 درصدی و به صورت پلکانی بوده و طبق اعلام وزیر کار معوقات ۲ماهه در تیر و مرداد پرداخت می شود.
براساس مواد۹۶ و۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.وفق مصوبه شورای عالی کارحداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان در ماه رسید.براساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد: در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان ومجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، بارعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار ،میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش 57.4 درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵.۵۸۰.۰۰۰تومان کمتر نباشد. در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می شود. به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر 10 درصد مذکور ،مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) به صورت ماهانه  پرداخت خواهد شد.
حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جزییات افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: براساس مواد 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی، افزایش مستمریِ مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد. وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ 19 اسفند 1400 حداقل دریافتی کارگران برای سال 1401 به مبلغ 5.580.000 تومان در ماه رسید.وی با اشاره به زمان افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، گفت: با توجه به تصویب مصوبه در هیئت وزیران، افزایش حقوق بازنشستگان از خرداد ماه انجام خواهد شد ضمن اینکه مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز در ماه‌های تیر و مرداد واریز می شود.وزیر رفاه ادامه داد: سیاست دولت مردمی، افزایش رفاه با رویکرد عدالت است و این در حالیست که افزایش صورت گرفته برای حقوق بازنشستگان و کارگران با رقم 57.4 درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح 38 درصد به‌علاوه 515 هزار تومان بی نظیر است.
عبدالملکی افزود: در همین ارتباط حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری کمتر از 5 میلیون و 580 هزار تومان نخواهد بود.وی اضافه کرد: در خصوص سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز در سال جاری افزایش 10 درصد حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.وزیر رفاه گفت: بر همین اساس بازنشستگانی که در سال گذشته 3 میلیون و 700 هزار تومان دریافتی داشته اند با افزایش صورت گرفته این رقم در سال 1401 به 6 میلیون تومان خواهد رسید و در واقع 2 میلیون و  300 هزار تومان به حقوق‌ها آنها اضافه خواهد شد.عبدالملکی تصریح کرد:همچنین بازنشستگانی که دریافتی آنها 9 میلیون تومان بوده با 1 میلیون و 700 هزار تومان افزایش به 10 میلیون و 700 هزار تومان رسیده و  بازنشستگانی که دریافتی 11 میلیون تومان دریافتی در سال 1400 داشته‌اند با افزایش 1 میلیون و 600 هزار تومان به 12 میلیون و 600 هزار تومان خواهد رسید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای رسیدن به این فرمول افزایش حقوق بازنشستگان، یک کار کارشناسی جمعی بین سازمان تامین اجتماعی و سایر ارکان برنامه‌ریزی دولت انجام شده و مجموعا تصمیم این بوده که به لحاظ قانونی نیازمند تصویب هیات وزیران بود.وی در بخش دیگری از اظهارات خود به افزایش حقوق کارگران اشاره کرد و گفت:  برای افزایش حقوق کارگران مصوبه هیات وزیران را نداریم و شورای عالی کار تصمیم می‌گیرد. دولت در سنوات و ادوار گذشته نظر خود را تحمیل می‌کرد در اسفند گذشته اجازه دادیم نمایندگان کارگری و کارفرمایی خودشان تصمیم بگیرند.عبدالملکی با اشاره به اینکه از سال ۷۷ تا کنون این افزایش را در حقوق کارگران نداشتیم، گفت: با توجه به پرداختی کارفرمایان برای حق بیمه فروردین ماه، عمده کارفرمایان این افزایش حقوق را لحاظ کرده‌اند و یک اتفاق خوبی را در وضعیت رفاهی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ شاهدیم.
وی افزود: با افزایش حقوق کارگران علاوه بر آنکه حقوق کارگران بیشتر شد، همچنین قدرت خرید در جامعه بالا رفت و این باعث چرخه بهتر تولید و افزایش تقاضا برای خرید شده است که سود کارفرمایان و تولید کنندگان را افزایش خواهد داد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تدوین بسته حمایتی از کارفرمایان با توجه به افزایش حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: کارفرمایانی که تعدیل نیرو نداشتند و می‌خواهند نیروی کار جدید بگیرند از این بسته استفاده می‌کنند.
افزایش حقوق بازنشستگان در شرایطی است که در حال حاضر به روایت آمارها میزان تورم در کشور  ۳۸٫۷ درصد اعلام شده، است. با توجه به اصلاحات اخیر درخصوص ارز 4200 و تاثیرگذاری آن بر قیمت کالاها و همچنین افزایش نرخ دلار، نرخ ملموس تورم برای مردم و از جمله بازنشستگان رقمی بیش از این میزان است. کارشناسان میزان افزایش حقوق بازنشستگان و همچنین کارگران را مناسب و البته بر ضرورت کنترل نرخ تورم از طریق بهبود عملکرد بانکها، اصلاحات ساختاری در بودجه و افزایش نظارت ها بر بازار تاکید دارند. 
 
۴۵۰۰ دلار  هزینه حج امسال برای هر زائر 
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فقط بخشی از افزایش هزینه‌های جدید را از زائران درخواست کردیم، گفت: حج امسال برای هر زائر چهار هزار و ۵۰۰ دلار تمام می‌شود. سید صادق حسینی  با بیان اینکه همه کشورها از این افزایش قیمت‌ها غافلگیر شده‌اند و حتی برخی کشورها حجاج خود را کاهش داده‌اند، خاطرنشان کرد: در این زمینه ضمن مشورت با بعثه مقام معظم رهبری؛ در نهایت مقرر شد حدود کمتر از یک‌چهارم و تقریبا نزدیک به هفت میلیون تومان این هزینه‌ها از زائران گرفته شود و بخش دیگر این هزینه‌ها از جبران تخفیف‌ها و در نهایت سایر منابع تأمین شود و ما قطعا نمی‌خواهیم هزینه بیشتر به زائران تحمیل شود.

اجرای آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی از سال ۱۴۰۲
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از بازنگری کوریکولوم (برنامه آموزشی) رشته های عمومی و تخصصی دندانپزشکی و اجرای آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی از سال ۱۴۰۲ خبر داد.مهدی کدخدازاده با اشاره به برگزاری چهلمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: این نشست با حضور معاون آموزشی و رؤسای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور با تاکید بر موضوع ارتقای کیفیت آموزشی دانشکده‌های دندانپزشکی برگزار شد. وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی کشور از ۱۷ دانشکده به ۴۰ دانشکده افزایش یافته و اکنون ۱۶ هزار دانشجوی دندانپزشکی در کشور مشغول به تحصیل هستند، دانشکده‌ها در حال حاضر با کمبود امکانات، تجهیزات و به خصوص هیأت علمی مواجه اند. 

بازبینی خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان
مدیرعامل آتیه‌سازان کشور از بازبینی خدمات بیمه تکمیلی آتیه به فرهنگیان خبر داد و گفت: بیمه آتیه‌سازان آماده هر گونه تلاش و همکاری دوجانبه در جهت رفع دغدغه هزینه درمان این افراد است.علی خسروی افزود: تغییر و تحولات مدیریتی اخیر در حوزه رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مثبت ارزیابی می‌شود و بر این اساس فضای خدمت به جامعه فرهنگیان به عنوان نکته مهم و حیاتی برای اقدامات آتیه‌سازان سرلوحه کار قرار گرفته است.

۵۳ مبتلای جدید کرونایی
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، سه بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۳۱ نفر رسید. همچنین در بازه زمانی اشاره شده طبق معیار‌های قطعی تشخیصی، ۵۳ بیمار جدید مبتلا کرونا در کشور شناسایی و ۲۰ نفر از آن‌ها بستری شدند.همچنین ۴۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.هم‌اکنون هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد و ۱۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
 
مهلت دولت برای تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان
 سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت تا ۲۳ خرداد مهلت دارد که آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کند. این وزارتخانه به جد پیگیر است تا این آیین‌نامه در مهلت قانونی تنظیم و ابلاغ شود.صادق ستاری‌فرد تصریح کرد: درخواست داریم مفاد آیین‌نامه منطبق با قانون باشد و تکلیف مالایطاقی درباره نحوه اجرای قانون نظام رتبه‌بندی به آموزش و پرورش محول نشود.

شیوع اسهال ویروسی در کشور
 رییس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت، گفت: بررسی‌هایی که در آزمایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت کشور انجام شده نشان می‌دهد آنچه که بیشتر از همه باعث بروز اسهال حاد شده، عوامل ویروسی است.مریم مسعودی‌فر با اشاره به اینکه معمولاً با شروع فصل بهار و تابستان انتظار افزایش بیماری‌های گوارشی منتقل از آب و غذا وجود دارد،‌ افزود: بعد از محدودیت‌های کرونا تماس بین افراد بیشتر شده ضمن اینکه خیلی‌ها در این دو سال، به خاطر محدودیت‌ها تماسی با خیلی از عوامل بیماری‎زا نداشتند.

گرد و خاک در نوار مرکزی 
 رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت آب و هوای شهرهای کشور از بروز گرد و خاک طی سه روز آینده در نقاط مرکزی کشور خبر داد.صادق ضیاییان اظهار کرد: تا روز چهارشنبه در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد که در منطقه زابل با توفان گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین در این مدت برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه،‌ ایلام و خوزستان وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

اصل نسبی بودن اثر قراردادها
یکی از نتایج اصل آزادی قراردادها، اصل حاکمیت اراده و در واقع اصل نسبی بودن قراردادهاست. این قاعده الزام آور صرفاً برای طرفین قرارداد است و تنها دو طرف و قائم مقام قانونی آنان ملزم به اجرای تعهدات هستند.
یکی از نتایج مهم اصل آزادی قراردادها، آزادی گزینش طرف قرارداد است. مطابق اصل آزادی گزینش طرف قرارداد، تمامی انسان ها نه تنها در انجام یا عدم انجام قرارداد و تعیین شرایط و مفاد آن، بلکه در انتخاب طرف قرارداد خود نیز آزادند و هیچ نیروی خارجی نمی تواند آنها را به قبول یک طرف معین مجبور کند و یکی از نتایج اصل آزادی قراردادها، اصل حاکمیت اراده و در واقع اصل نسبی بودن قراردادهاست. این قاعده الزام آور صرفاً برای طرفین قرارداد است و تنها دو طرف و قائم مقام قانونی آنان ملزم به اجرای تعهدات هستند نه اشخاص دیگر. به طوری که ماده ۲۳۱ قانون مدنی بیان کرده است: «معاملات و عقود فقط درباره طرفین متعاملین و قائم مقام قانونی آنها موثر است، مگر در مورد ماده ۱۹۶».کاملاً واضح است که قراردادی که بین طرفین تنظیم می شود، نباید حقوقی برای ثالث ایجاد کرده و همچنین نمی‌تواند تعهداتی را برای شخص ثالث تحمیل کند.
زمانی که شخصی قصد داشته باشد به طور بلاعوض هم مالی را به طرف مقابل خود تملیک کند، باید از طریق عقودی مانند صلح و هبه این کار را انجام دهد که مستلزم قبول طرف مقابل باشد.
به طور مثال اگر شخصی طی یک قرارداد وکالت از موکل خود، اختیار اجاره دادن خانه موکل و همچنین تنظیم اجاره نامه رسمی به نام مستاجر و تحویل مورد اجاره به مستاجر را داشته باشد و بر این اساس، وکیل خانه را به شخصی اجاره دهد، اما با وجود داشتن اختیار صریح، از تنظیم سند رسمی و تحویل عین مستاجره خودداری کند، در اینجا مستاجر نمی‌تواند الزام وکیل به انجام تعهدات مورد نظر را از دادگاه بخواهد؛ زیرا هرچند که وکیل این اختیار را دارد و طی عقد وکالت این تعهدات را برعهده گرفته، اما مستاجر نسبت به قرارداد وکالت یک شخص ثالث است و شخص ثالث حق الزام وکیل به تعهدات مندرج در وکالت نامه را ندارد. چراکه آن تعهدات، تعهدات وکیل در مقابل موکل است نه مستاجر.
آثار عقد و تعهدات ناشی از آن نسبت به اشخاص ثالث جاری نمی شود، مگر در موارد استثنایی؛ و اصل نسبی بودن قرارداد مانع تسری آن نسبت به اشخاص ثالث می شود.
حال ممکن است این سوال مطرح شود که شخص ثالث چه کسی یا کسانی هستند و در چارچوب نسبیت قراردادها چه میزان از آثار و حقوق مزبور دامنگیر قائم مقام قانونی آنان علاوه بر طرفین قرارداد می شود؟

  طرفین عقد
مطابق با ماده ۱۹۶ قانون مدنی، طرفین عقد همواره متعاقدین نیستند؛ چراکه ممکن است عقد توسط نمایندگان آنها تنظیم شده باشد و نمایندگان نیز با وجود آن که در انعقاد عقد دخالت داشتند، نه آثار عقد دامنگیرشان می شود و نه طرفین عقد محسوب می شوند.طرفین عقد کسانی هستند که عقد برای آنها تنظیم شده، چه اصالتاً عقد را واقع ساخته باشند و چه از سوی نماینده آنها واقع شده باشد.

 قائم‌مقام قانونی
عنوان قائم‌مقام قانونی در قوانین ما تعریف نشده و در لغت به معنای جانشین قانونی است.در قانون تجارت علاوه بر قائم مقام قانونی به قائم مقام تجاری نیز اشاره شده که مورد اخیر، قائم مقام قانونی به مفهوم اصلی نبوده و اقسام نمایندگی است.قائم مقام قانونی شخصی است که به طور مستقیم یا به وسیله نماینده خود در انعقاد عقد شرکت نداشته، اما در نتیجه انتقال تمام یا بخشی از دارایی یکی از دو طرف و انتقال مال معین، جانشین یکی از طرفین قرارداد شده و به طور کلی و جزیی، آثار عقد را برعهده گرفته است و حق درخواست اجرای آن را دارد.از جهت قلمرو و حدود جانشینی قائم مقام قانونی، با دو نوع قائم مقام قانونی عام و قائم مقام قانونی خاص مواجه هستیم.
قائم مقام قانونی عام: قائم مقام قانونی عام به کسی گفته می شود که جانشین یکی از طرفین قرارداد در تمام یا بخشی از آثار حقوق عینی و دینی می شود؛ مگر اینکه به موجب قرارداد یا قانون، مقید به اعتبار شخصیت اصیل بوده باشد.وارث مهمترین نمونه قائم مقام قانونی عام است، به طور مثال فردی خودروی خود را به مدت دو سال به دیگری اجاره می دهد و مستاجر در مدت اجاره فوت می کند و ورثه مستاجر، خود به خود جانشین مستاجر می شوند و نه تنها حق دخالت در قرارداد مذکور را دارند و حق دارند مانند مورث خود و در چارچوب حقوقی اقاله یا فسخ کنند، بلکه مالک منفعت آن تا پایان مدت اجاره هستند و حق استفاده از منفعت را دارند و موجر هم می تواند بابت اجاره بهای معوقه زمان حیات مورث، ورثه را الزام به تادیه کند.قانونگذار ما وفق مواد مورد اشاره، ورثه را برخلاف موصی له وصیت تملیکی، قائم مقام قانونی آن دانسته که از حیث آثار و خصوصیات همانند حق عینی و  جانشین کامل مورث محسوب می‌شوند.
البته در مورد قائم مقامی عام ورثه نیز باید به دو نکته توجه کرد:نخست اینکه مطابق با ماده ۲۵۱ قانون امور حسبی، ورثه باید ترکه را قبول کند یا در مهلت قانونی یک ماه آن را رد نکند تا قائم مقام قانونی مورث باشد.دوم اگر ورثه ترکه را قبول هم کند، ولی ثابت شود میزان دین بیشتر از ترکه وصول شده باشد مطابق با ماده ۲۴۸ قانون امور حسبی نسبت به زاید ترکه وصول شده مسئول نخواهد بود.مثال دیگر در ارتباط با ادغام یا تجزیه شرکت هاست. اگر چند شرکت متصل با هم ادغام شوند ولی یک شرکت به یک شرکت با شخصیت حقوقی مستقل درآید، شرکت یا شرکت های جدید قائم مقام قانونی آن شرکت یا شرکت های قبلی هستند.
قائم‌مقام قانونی خاص: قلمرو جانشینی قائم مقام خاص به اندازه قائم مقام قانونی عام نیست.قائم مقام قانونی خاص شخصی است که مالکیت بر عین یا سایر حقوق عینی به وی منتقل می‌شود و به تبع انتقال آن مال معین، جانشین طرف اصلی در مالکیت بر آن عین یا حق عینی مربوط به آن می شود. بنابراین خریدار قائم مقام خاص فروشنده نسبت به مبیع است.
انتقال، مبنای قائم مقامی خاص است و به تبع آن، حقوقی که ملصق به آن است، به منتقل الیه عنوان قائم‌مقام منتقل می شود.برای مثال اگر مورد معامله قبلاً به وثیقه داده شده باشد یا از حق ارتفاق یا انتفاعی نسبت به آن برخوردار شده یا قبلاً به اجاره داده شده باشد منتقل الیه نمی‌تواند آن حقوق عینی را نادیده بگیرد.بنابراین قائم مقام قانونی خاص نسبت به خصوصیات و ویژگی های قرارداد بین انتقال دهنده وی و انتقال دهنده اول مانند حق فسخ و اقاله، قائم مقام قانونی نبوده و ذی نفع در قرارداد اول نیست.به طور مثال به موجب یک عقد بیع، محمد یک قطعه زمین مشخصی را به حسین می‌فروشد و سپس حسین آن را به علی صلح می کند و حال منتقل الیه متوجه می‌شود ملک جزء اراضی کشاورزی به صورت غیرقابل احداث است. دادگاه در پی دادخواست علی به طرفین انتقال دهنده اول به خواسته اعلام فسخ، دعوای او را رد کرده و وی را قائم مقام قانونی عام و ذی نفع در فسخ قرارداد اول ندانسته است.اساس جانشینی و قائم مقامی مبتنی بر انتقال حقوق مالی است که این حقوق مالی خود به دو دسته تقسیم می شود:

 حقوق و تعهدات عینی
حقوق عینی حقوق مستقیم افراد بر اموال عینی موجود در خارج است که شامل حق مالکیت، وثیقه و  است و این حق نتیجه رابطه انسان با شیء معین است. بنابراین حق عینی مطلق و قابل استناد در مقابل همگان است و به صاحبان آن حقوق همچنین حق تعقیب می دهد.اساس قائم مقام قانونی خاص در مورد حقوق عینی است که بر مال مستقر است، نه بر ذمه. وقتی که مالی به فرد منتقل شود، طبیعتا حقوق عینی که بر مال مستقر می شود، انتقال می یابد.

 حقوق و تعهدات دینی
حقوق و تعهدات دینی، در مورد قراردادهای شخصی یا عهدی است که در موضوع ایجاد یا انتقال تعهدات، اصولاً انتقال گیرنده قائم مقام قانونی انتقال دهنده در برابر روابط قبلی او نیست.برای مثال اگر مالک قرارداد احداث خانه را با دیگری منعقد کرده باشد و تعهد به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال کند؛ ولی ملک را قبل از پایان کار و پرداخت حق الزحمه به فرد دیگری انتقال دهد، خریدار جدید قائم مقام قانونی فروشنده نسبت به دیون او حتی در مورد دین ناشی از احداث خانه نیست و تعهدی ندارد.چراکه اولاً قائم مقام قانونی خاص حقوق و تکالیف دینی انتقال دهنده را به عهده نمی‌گیرد ثانیاً دین فروشنده به سازنده بر مبنای رابطه دینی و اصل نسبی بودن حق دینی بین دائن و مدیون است.

نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو امروز دوشنبه 16 خرداد 1401

دلار در بازار آزاد در بازار ۲۰ روز پیش نسبت به ۲۱ روز پیش، با ۴۰ تومان افزایش، ۳۰,۵۴۰ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در صرافی ملی با افزایش ۰.۲۸ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۲۶,۰۳۹ تومان معامله شد.

دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۱۳ درصدی نسبت به ۴ روز پیش، ۲۵,۹۸۰ تومان معامله شد.

دلار در سامانه سنا در بازار ۲۰ روز پیش نسبت به ۲۱ روز پیش، با ۴۱ تومان کاهش، ۲۵,۶۴۱ تومان نرخ گذاری شد.

دلار کانادا در بازار ۲۰ روز پیش نسبت به ۲۱ روز پیش، با ۲۳۳ تومان افزایش، ۲۳,۸۲۷ تومان نرخ گذاری شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۵ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۱,۴۳۱,۸۰۰ تومان معامله شد.

هر مثقال طلا 18 عیار با کاهش ۰.۴۹ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۶,۲۰۵,۰۰۰ تومان معامله شد.

هر اونس طلا با افزایش ۰.۲۴ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱,۸۵۶ معامله شد.

سکه امامی با کاهش ۰.۴۶ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۱۴,۹۹۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار ۴ روز پیش نسبت به ۵ روز پیش، با ۵۰۰۰۰ تومان افزایش، ۸,۵۵۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

ربع سکه در بازار ۴ روز پیش نسبت به ۵ روز پیش، با ۵۰۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی با کاهش ۱.۶۳ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۳,۰۵۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

یورو در بازار آزاد در بازار ۲۰ روز پیش نسبت به ۲۱ روز پیش، با ۳۳۳ تومان افزایش، ۳۲,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

یورو در صرافی ملی با افزایش ۰.۵۴ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۲۸,۳۵۲ تومان معامله شد.

دینار عراق با کاهش ۵ درصدی نسبت به ۲۱ روز پیش، ۲۰ تومان معامله شد.

درهم امارات (حواله) با افزایش ۰.۴۷ درصدی نسبت به ۲۲ روز پیش، ۸,۴۰۰ تومان معامله شد.

بیت کوین با افزایش ۴.۱۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳۱,۲۳۳ معامله شد.

یوان چین با افزایش ۱.۰۸ درصدی نسبت به ۲۱ روز پیش، ۴,۵۲۹ تومان معامله شد.

لیر ترکیه با کاهش ۱.۵۴ درصدی نسبت به ۲۱ روز پیش، ۱,۹۴۰ تومان معامله شد.

نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو امروز سه شنبه 10 خرداد 1401

دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۱۳ درصدی نسبت به ۱۵ روز پیش، ۳۰,۵۴۰ تومان معامله شد.

دلار در صرافی ملی در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۶۵ تومان افزایش، ۲۵,۹۹۷ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در بازار متشکل با افزایش ۰ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۵,۸۱۰ تومان معامله شد.

دلار در سامانه سنا با کاهش ۰.۱۵ درصدی نسبت به ۱۵ روز پیش، ۲۵,۶۴۱ تومان معامله شد.

دلار کانادا در بازار ۱۴ روز پیش نسبت به ۱۵ روز پیش، با ۲۳۳ تومان افزایش، ۲۳,۸۲۷ تومان نرخ گذاری شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۱.۱۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱,۴۱۸,۹۰۰ تومان معامله شد.

هر مثقال طلا 18 عیار در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۷۴۰۰۰ تومان افزایش، ۶,۱۴۵,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴.۸ کاهش، ۱,۸۵۲ نرخ گذاری شد.

سکه امامی در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۸۵۰۰۰ تومان افزایش، ۱۴,۹۴۵,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

نیم سکه با افزایش ۳.۰۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

ربع سکه در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۲۸۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۴۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی با افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

یورو در بازار آزاد در بازار ۱۴ روز پیش نسبت به ۱۵ روز پیش، با ۳۳۳ تومان افزایش، ۳۲,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

یورو در صرافی ملی با کاهش ۰ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۸,۱۷۹ تومان معامله شد.

دینار عراق با کاهش ۵ درصدی نسبت به ۱۵ روز پیش، ۲۰ تومان معامله شد.

درهم امارات (حواله) با افزایش ۰.۴۷ درصدی نسبت به ۱۶ روز پیش، ۸,۴۰۰ تومان معامله شد.

بیت کوین در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۱۲۰ افزایش، ۳۱,۷۷۸ نرخ گذاری شد.

یوان چین با افزایش ۱.۰۸ درصدی نسبت به ۱۵ روز پیش، ۴,۵۲۹ تومان معامله شد.

لیر ترکیه در بازار ۱۴ روز پیش نسبت به ۱۵ روز پیش، با ۳۰ تومان کاهش، ۱,۹۴۰ تومان نرخ گذاری شد.


اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید.


درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید.


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال