امروز ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 آیین‌نامه اجرایی توزیع سهام عدالت 


 مصوب شماره: 
۶۳/۱/۲۲۶۰۳۷ مورخ: ۱۳۸۸/۰۱/۲۹ و به همراه اصلاحات بعدی    

 شورای عالی اجرای سیاست های كلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی 
پایگاه رسمی اطلاع رسانی سهام عدالت

شورای عالی اجرای سیاست های كلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در جلسه مورخ ۱۳۸۷/۱۱/۲۷ بنا به پیشنهاد مشترك وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون و به استناد مواد(۳۴) تا(۳۸) قانون اجرای سیاست های كلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی- مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی- آیین‌نامه اجرایی فصل ششم قانون یاد شده موضوع توزیع سهام عدالت را به شرح زیر تصویب نمود:

 آیین‌نامه اجرایی توزیع سهام عدالت 

ماده ۱- در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به كار می‌روند:

۱- قانون: قانون اجرای سیاست های كلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی.

۲- هیأت واگذاری: هیأت واگذاری موضوع ماده(۳۹) فصل هفتم قانون

۳- مشمولین طرح: اتباع ایرانی مقیم داخل كشور شامل شش دهك زیر كه به صورت علمی شناسایی می شوند:

  • دو دهك پایین درآمدی كشور با اولویت روستانشینان و عشایر.
  • دهك های سوم تا ششم بعدی كه مشمول طرح واگذاری سهام عدالت می شوند.

۴- شركت‌های تعاونی عدالت شهرستانی:شركت هایی كه با عضویت مشمولان طرح سهام عدالت درهر شهرستان تشكیل می شوند و وظایف ارائه خدمات به اعضاء و كمك به ایفای نقش در  اداره شركت های سرمایه گذاری استانی را بر عهده دارند

۵- شركت های سرمایه‌گذاری استانی:شركت هایی كه باعضویت(سهامداری)شركت های تعاونی عدالت شهرستانی هر استان به ‌صورت سهامی خاص قابل تبدیل به سهامی عام، در قالب  قانون تجارت تشكیل و اداره می شوند.

۶- سهام عدالت: سهام شش دهك درآمدی كشور كه به شركت های سرمایه‌گذاری استانی واگذار می‌شود تا در ازای آن شركت های مزبور معادل مبلغ آن، سهام شركت سرمایه گذاری استانی  را از طریق شركت های تعاونی عدالت شهرستانی به مشمولین سهام مزبور(اعضای تعاونی ها) واگذار نمایند.

ماده ۲- سازمان خصوصی‌سازی مكلف است سهام عدالت قابل واگذاری مصوب دولت را در اجرای قانون و به منظور گسترش مالكیت عمومی و تأمین عدالت اجتماعی، حداكثر تا سقف چهل (40) درصد از مجموع ارزش سهام بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه (۲) ماده(۲) قانون، براساس مصوبات هیأت واگذاری به شركت های سرمایه‌گذاری استانی متناسب با تعداد سهامداران شركت های تعاونی عدالت شهرستانی هر استان واگذار نماید.

ماده ۳- سهام عدالت به‌صورت مستقیم به شركت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار خواهد شد.سهام مزبور در توثیق سازمان خصوصی سازی خواهد بود و متناسب با كسر تخفیفات  قانونی و اقساط پرداختی از توثیق خارج می شود.

ماده ۴- در اجرای ماده(۳۵) قانون كه مشمولین بندهای(الف) و(ب) ماده(۳۴) قانون را در قالب شركت های تعاونی عدالت شهرستانی و سرمایه گذاری استانی ساماندهی نموده است،  سازمان خصوصی سازی مكلف است كلیه سهام دولتی را كه در اختیار شركت كارگزاری سهام عدالت است با همان قیمت قبلی واگذار شده متناسب با تعداد اعضای شركت های تعاونی عدالت شهرستانی به شركت های سرمایه گذاری استانی واگذار نماید.

تبصره۱- سازمان خصوصی سازی مكلف است ظرف مدت حداكثر سه ماه ترتیبات انحلال شركت كارگزاری سهام عدالت را فراهم نموده و نسبت به تصفیه آن اقدام نماید.

تبصره۲- سهام موضوع این ماده، مشمول كلیه ضوابط و احكام مربوط به سهام عدالت خواهد بود.

ماده ۵- شركت های مورد واگذاری فقط از شركت های پذیرفته شده در بورس تعیین می‌شوند.مبنای قیمت‌گذاری سهام شركت های پذیرفته شده در بورس، بهای فروش نقدی سهام غیر بلوكی است  كه مطابق آیین‌نامه جزء (۳) بند (الف) ماده(۴۰) قانون توسط سازمان خصوصی‌سازی تعیین می‌شود و به تصویب هیأت واگذاری می‌رسد.

ماده ۶- سازمان خصوصی‌سازی موظف است از طریق انعقاد قرارداد با شركت های سرمایه‌گذاری استانی كه ضمانت اجرایی لازم در آن پیش‌بینی شده باشد، نسبت به فروش سهام متعلق به  دولت و شركت های دولتی به این شركت ها اقدام كند.سازمان مذكور می‌بایستی در قراردادهای منعقده تصریح نماید ثمن معامله از محل سود سالانه شركت های واگذار شده تسویه خواهد شد و متناسب با سود دریافتی یا تخفیفات اعطایی و بلافاصله پس از آن نسبت به تسویه و آزادسازی آن بخش از سهام كه بهای آن توسط سازمان مذكور وصول یا مشمول تخفیف می‌شود، اقدام خواهد شد.

تبصره۱- كلیه افراد ثبت نام شده تا پایان سال ۱۳۹۴، مشمولان نهایی سهام عدالت محسوب می شوند و سازمان خصوصی سازی ضمن انجام فرایند لازم برای قطعیت سهامداری آن ها،  موظف است نسبت به تنظیم و ارائه صورتحساب تسویه اقساط به این مشمولان، پس از پایان دوره اقساط اقدام نماید. 

تبصره۲- مشمولان نهایی سهام عدالت كه در زمان ارائه صورتحساب، مددجوی كمیته امداد امام خمینی (ره) یا سازمان بهزیستی كشور و یا جزء روستائیان و عشایر فاقد شغل باشند،  از پنجاه درصد تخفیف در بهای سهام مورد واگذاری برخوردار می شوند. تخفیف موضوع این تبصره به حساب كمك های بلاعوض دولت به اقشار كم درآمد منظور می شود. 

تبصره۳- دوره محاسبه اقساط سهام عدالت با لحاظ سال مالی شركت های سرمایه پذیر، حداكثر ده دوره مالی از تاریخ ۰۱/۰۱/ ۱۳۸۵ تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۵ تعیین می شود. 

تبصره۴- در صورتی كه در پایان دوره تقسیط، بهای سهام مورد واگذاری به طور كامل تسویه نشده باشد، مشمولان می توانند حداكثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۶، رأساً نسبت  به پرداخت بدهی و تسویه حساب سهام مورد خریداری اقدام كنند. در هر صورت به میزان مبلغ بدهی تسویه شده، سهام به مشمولان تعلق می گیرد. 

ماده ۷- سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی مكلفند با همكاری شركت بورس اوراق بهادار و سایر دستگاه های ذیربط حداكثر تا پایان سال ۱۳۸۸، تمهیدات لازم  برای پذیرش شركت‌های سرمایه گذاری استانی را در بورس فراهم نمایند.در عین حال شركت های سرمایه گذاری استانی نیز می بایستی برای پذیرش در بورس اقدام نموده و بدین منظور باید ابتدا به شركت های سهامی عام تبدیل ‌شوند. شركت های مزبور مالكیت و مدیریت سهام عدالت هر استان را بر عهده خواهند داشت. در صورت عدم تحقق شرایط پذیرش بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار مكلف است در اجرای ماده (۳۷) قانون تا پایان سال ۱۳۸۸، امكان خرید و فروش سهام شركت های سرمایه گذاری استانی را در فرا بورس فراهم نماید.

ماده ۸- در اجرای ماده (۳۸) قانون اجرای سیاستهای كلی اصل (۴۴) قانون اساسی، دستگاههای اجرایی كه تا قبل از واگذاری سهام دولت، مسئولیت اعمال مالكیت و مدیریت  سهام مزبور را برعهده داشته‌اند، صرفاً تا زمان آزاد سازی سهام به عنوان نماینده دولت تعیین می‌شوند. 



درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه 

 

 

 

 

 

 برا ی ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه اینجا کلیک کنید. 

 


پایگاه رسمی اطلاع رسانی سهام عدالت

 برای ورود به پایگاه اطلاع رسانی سهام عدالت اینجا کلیک کنید

 


تعرفه خدمات «سجام» در دفاتر پیشخوان تغییر کرد

 جهت استعلام کد بورسی اینجا کلیک کنید. 

 


سهام عدالت

 با فیلترشکن به سامانه سهام عدالت و سامانه سجام نروید. 

سازمان خصوصی سازی به سهامداران تاکید کرد: برای مراجعه به سامانه سهام عدالت از فیلترشکن استفاده نکنند؛ چرا که استفاده از فیلترشکن موجب می‌شود تا سامانه سهام عدالت از دسترس آنها خارج شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: طبق قانون، سهام عدالت تنها میان هموطنان مقیم کشور توزیع شده است. بنابراین سامانه سهام عدالت به نشانی  www.samanese.ir  تنها از طریق شبکه اینترنت داخلی کشور قابل دسترسی است و این اقدام با هدف افزایش امنیت این سامانه انجام شده است.

بر این اساس کسانی که بر روی رایانه و یا تلفن‌های همراه خود فیلترشکن دارند، برای مراجعه به سامانه سهام عدالت باید فیلترشکن خود را خاموش کنند.


دریافت کد بورسی و مراحل آن کدامند؟ (بهترین راهنمایی + ویدیو کامل ...

 فراموشی کد بورسی و بازیابی آن 

افراد زیادی به دلایل مختلف و گذر زمان کد بورسی خود را فراموش کرده اند و یا این سوال را می پرسند که کد بورسی من چیست؟ در این مطلب قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا از کد بورسی خود مطلع شوید.

فراموشی کد بورسی یا استعلام کد بورسی دو روش دارد:

روش اول (روش سریعتر و آنلاین): دریافت کد آنلاین از طریق هر کارگزاری – پیشنهاد ما کارگزاری آگاه – از طریق لینک زیر کد بورسی دریافت کنید.(توجه داشته باشید در صورت دریافت کد آنلاین از طریق لینک زیر ۲۵% تحفیف کارمزد معاملات نیز شامل شما خواهد شد)

کارشناسان کارگزاری (بعد از ثبت نام شما) کد بورسی شما را از طریق شرکت سپرده گذاری استعلام میکنند و بعد از صادر شدن کد آنلاین در پنل آنلاین خود و یا از کارشناسان کارگزاری می توانید کد بورسی تان را استعلام کنید.


 فراموشی رمز ورد ونام کاربری دربورس آگاه 

بعداز ورود به سایت روی کلمه فراموشی رمز کلیک نموده بعد از ارسال کد تایید به همراه (موبایل) شما نام کاربری نمایش و شما میتوانید رمز جدید خود را انتخاب نمایید.

سامانه معاملات برخط آساتریدرآگاه با استفاده از پروتکل امن SSL و به آدرس  https://online.agah.com  در اختیار مشتریان کارگزاری آگاه قرار دارد. لطفاً پیش از ورود هرگونه اطلاعات، آدرس موجود در بخش مرورگر خود را با آدرس فوق مقایسه نمایید. درصورت مشاهده هر نوع مغایرت احتمالی، از ادامه کار منصرف شوید و موضوع را با کارگزاری آگاه در میان بگذارید.

برای حفاظت از اطلاعات حساب کاربری خود، حتی المقدور از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.

هرگز نام کاربری و کلمه عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

پس از اتمام کار با سامانه، حتماً با استفاده از دکمه خروج، از حساب کاربری خود خارج شوید.

بهترین حالت برای مشاهده این سیستم استفاده از مرورگر کروم است.همچنین قابلیت مشاهده نرم افزار در مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس نیز وجود دارد.

لطفاً تایمزون سیستم خود را بر روی (UTC +03:30 Tehran) قرار دهید.

 برای ورود (بازیابی) رمز و نام کاربری اینجا کلیک کنید. 


 دریافت کد آنلاین و بازیابی کد بورسی فراموش شده  اینجا کلیک  کنید. 

روش دوم: مراجعه به دفاتر شرکت سپرده گذاری مرکزی و یا شعب دفاتر پیشخوان در شهرتان

تهران: نشانی دفتر مرکزی: تهران – بلوار کشاورز خ شهید نادری تقاطع خ ایتالیا پ ۱۳ – کدپستی: ۱۴۱۶۶۴۳۱۶۸

تالار ارتباط با مشتریان وخدمات الکترونیک: تهران – خیابان سعدی جنوبی – بعد از تقاطع جمهوری ساختمان تقی نیا

شهرستان: به یکی از دفاتر پیشخوان که در لینک زیر موجود است مراجعه کنید، معمولا بعد از یک هفته کاری نتیجه را استعلام و به شما اعلام میکنند.

آدرس دفاتر پیشخوان دولت در شهر مشهد + شماره تلفن دفاتر پیشخوان دولت

 مشاهده آدرس دفاتر پیشخوان در شهر شما  اینجا کلیک  کنید. 


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال