امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
اخبار کوتاه 
آغاز صدور کارت اعتباری خرید با توثیق سهام عدالت یا یارانه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز صدور کارت اعتباری خرید با توثیق سهام عدالت یا یارانه و بدون نیاز به مراجعه به بانک ‌ها خبر داد.

محمد شریعتمداری گفت : به ابتکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برای نخستین بار تأمین مالی خرد مبتنی بر زنجیره تولید از طریق صدور کارت اعتباری خرید با هدف افزایش قدرت خرید مردم و با توثیق سهام عدالت یا یارانه، بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها آغاز شد. رئیس جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت اعلام کرده بود که «هفته آینده یک کارت اعتباری که بانک‌ها می‌دهند در اختیار مردم قرار می‌گیرد. البته نیازی به مراجعه به بانک نیست و تمام کار آن الکترونیکی انجام می‌شود و مردم می‌توانند با پشتوانه سهام عدالت یا یارانه و یا اوراق دیگر بهادار از این کارت اعتباری بهره‌مند شوند. کسانی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند ۱۴ میلیون و آنها که سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارند ۷ میلیون اعتبار خواهند داشت.»

صادرات ایران به افغانستان ۴ برابر صادرات به اتحادیه اروپا 
بررسی آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد در ۱۱ ماه اول سال ۹۹ صادرات ایران به افغانستان ۴ برابر صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا بوده است. آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد که در 11 ماهه سال 1399 صادرات ایران به افغانستان در حدود 2 میلیارد دلار بوده است و این در حالی است که مجموع صادرات به کشورهای مختلف اتحادیه اروپا در حدود 529 میلیارد تومان محاسبه شده است.  این بدین معنا است که مجموع صادرات کشورمان به افغانستان 4 برابر اتحادیه اروپا است که این موضوع بیانگر پتانسیل بالای کشورهای همسایه به عنوان بازارهای هدف برای محصولات ایرانی است. 

لاذم به ذکر است، کشور ما در شرایطی قرار دارد که یک بازار واردات یک تریلیون دلاری در کشورهای همسایه وجود دارد که این مسئله ظرفیت ویژه‌ای برای صادرات، فراهم می‌کند که متاسفانه تنها 2.3درصد از کل واردات این کشورها را ایران تامین می‌کند.

کاهش نسبی قیمت گوشت قرمز
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه هم اکنون نمی‌توان قیمتی را برای گوشت اعلام کرد، گفت: در حال حاضر بازار در نوسان است و با توجه به اینکه تازه شروع به کار کرده، قیمت‌ها تثبیت نشده است. علی اصغر ملکی با بیان اینکه هم اکنون نمی‌توان قیمتی را برای گوشت اعلام کرد، گفت: در حال حاضر بازار در نوسان است و با توجه به اینکه تازه شروع به کار کرده، قیمت‌ها تثبیت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان اتفاق خاصی در بازار گوشت گوسفندی رخ نمی‌دهد، اضافه کرد: عرضه دام به وفور انجام می‌شود و زیاد است ضمن اینکه توزیع گسترده مرغ که در حال انجام است، بسیار در بازار گوشت تأثیرگذار است و باعث می‌شود قیمت گوشت نیز کاهش یابد.
ملکی ادامه داد: بر اساس تجربیات سال‌های اخیر، مردم در سه روز اول ماه مبارک رمضان خریدهای خود را انجام می‌دهند و بعد از آن شاهد رکود در بازار هستیم. به گفته وی طی هفته گذشته نیز قیمت گوشت گوسفندی بین شش تا هفت هزار تومان کاهش یافته است.
 
بازدهی بازارها طی هفته گذشته
بازارهای مالی در هفته گذشته اکثرا روندی نزولی داشت. دلار با کاهشی 2.94 درصدی، سکه با کاهش 3.67 درصدی، شاخص بورس با کاهش 3.4 درصدی و بیت کوین با کاهش 6.13 درصدی مواجه شد. این در حالی بود که اونس طلا با افزایش 1.67 درصدی و نفت برنت با افزایش جزئی همراه بودند. 
هر چند ریزش در بیشتر بازارها مشاهده شد، اما روند ریزش بورس که از سال گذشته آغاز شد و هفته گذشته ادامه یافت، بیشترین ضرر و زیان را به سرمایه گذاران این بازار تحمیل کرده است.  در مجموع بیش از دو هزار و  چهارصد میلیارد تومان از بورس خارج شد. این روند در صورتی که ادامه داشته باشد، می‌تواند زنگ خطر را برای بورس به صدا درآورد.
مشکل اصلی این روزهای بورس به عدم وجود تقاضا در بازار بر می گردد. یعنی تقاضایی برای سهم ها که در بهترین حالت از نظر قیمت قرار دارند، وجود نداشته و این مساله نشان می‌دهد، سهامداران اعتماد خود را به بازار از دست داده‌اند.
شاخص کل بورس در هفته گذشته در تمام روزها منفی بوده است. کاهش 3.4 درصدی بورس در این هفته نشان می‌دهد، هنوز بازار به یک روند عادی بازنگشته است و افراد از هر فرصتی برای خروج از بازار اقدام می کنند.
کاهش بیش از 44 هزار واحدی شاخص کل نشان می‌دهد، به طور میانگین در هر روز 9 هزار واحد کاهش روزانه را تجربه کرده است. کاهش 3.4 درصدی شاخص در این هفته که با کاهش ارزش بورس همراه بوده است، طی هفته های گذشته دائم تکرار شده است.
بسیاری از کارشناسان با توجه به تعداد صف‌های فروش در بازار سرمایه که تقریبا 80 درصد نمادها را در برگرفته است، مثبت شدن برخی نمادهای شاخص ساز را دلیل کاهش ناچیز شاخص کل می‌دانند.
شاخص کل هموزن نیز در این هفته در همه روزهای هفته منفی بوده است. این روند نشان می دهد سهم‌های کوچک نیز مانند سهام بزرگ و دولتی با استقبال کمی همراه شده‌اند.
کاهش کمتر شاخص کل هموزن نسبت به شاخص کل نشان می‌دهد، در صورتی که بازار بخواهد بازگردد، باید از نمادهای کوچک این حرکت شروع شود. نمادهای بزرگ و شاخص ساز به دلیل حجم بالای صف‌های فروش آنها نمی‌توانند روند بازار را به خوبی مدیریت کند.
کاهش بیش از 5 هزار واحدی شاخص کل هموزن نشان می‌دهد، در مقایسه با شاخص کل، شاخص هموزن روند منفی کمتری داشته است. منفی 1.3 درصدی شاخص کل هموزن طی هفته گذشته نسبت به آخرین روز هفته گذشته که بسیار کمتر از کاهش شاخص کل است.
در این هفته بیش از 3 حمایت معتبر بورس بین شاخص کل یک میلیون و دویست و پنجاه هزار واحد تا یک میلیون و سیصد هزار واحد شکسته شد. این می‌تواند برای هفته بعد نشان از روند نزولی داشته باشد. البته برخی از کارشناسان مذاکرات برجامی این هفته یکی از دلایل انتظار سهامداران برای ورود به معاملات می‌دانند.
همچنین در بازار سکه و ارز نیز هفته گذشته شاهد روند ریزشی بودیم.  نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به اینکه طی یک هفته اخیر تحت تاثیر مذاکرات و بحث‌های سیاسی، از اواسط هفته قیمت جهانی طلا و نرخ ارز در داخل افزایش یافت افزود: اما در مجموع هفته‌ای که گذشت علیرغم همه بالا و پایین شدن نرخ ارز و قیمت اونس جهانی، در پایان هفته شاهد ریزش قیمت‌ها نسبت به آغاز هفته بودیم.
محمد کشتی‌آرای در تشریح وضعیت بازار سکه و طلا در اولین هفته کاری از سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ با قیمت ۱۷۰۰ دلار اونس جهانی سال برای ما به پایان رسید. اما در اوایل هفته‌ای که گذشت،   قیمت اونس جهانی به ۱۷۳۱ دلار هم رسید. باتوجه به ثبات قیمتی که قیمت جهانی داشت، نرخ ارز نیز از ثبات نسبی خوبی برخوردار بود اما در اواسط هفته، برخی تحرکات سیاسی، مجدد نرخ  ارز را در داخل تحت تاثیر قرار داد و برای ساعاتی نرخ ارز رشد یافت.  
نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: همین افزایش نرخ ارز به انضمام افزایش قیمت جهانی طلا، سبب شد تا قیمت سکه برای ساعاتی تا ۱۱ میلیون تومان هم افزایش پیدا کند؛ اما باتوجه به نتایج نشست وین، قیمت ارز کاهش پیدا کرد. 
وی اعلام کرد: از روز پنجشنبه که روز پایانی هفته بود، قیمت ارز مجددا کاهش پیدا کرد. از سوی دیگر رکود در بازار و نبود تقاضا در بازار، به‌ویژه برای قطعات کوچک‌تر همچون نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی، سبب شد کاهش بیشتری در قیمت‌ها شکل بگیرد. 
کشتی‌آرای تصریح کرد: بنابراین طی هفته‌ای که گذشت، شاهد کاهش حباب سکه به‌ویژه نیم سکه و ربع سکه بودیم که هریک حدود ۲۵۰ هزار تومان کاهش همراه بود که به دلیل کاهش تقاضا ایجاد شد.
این مقامی صنفی در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید  و طرح قدیم هریک بطور متوسط کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته داشتند و به ترتیب در پایان هفته سکه، تمام طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیدند. هر قطعه نیم سکه و ربع سکه نی هریک همانطور که اشاره شد طی این هفته ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. آخرین قیمت ثبت شده در پایان هفته برای نیم سکه شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ربع سکه چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان بود. همچنین سکه‌های یک گرمی نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.
 
مبنای دریافت خدمات دولتی، ثبت اطلاعات ملکی در سامانه املاک اعلام شد
فاز اجرایی اخذ مالیات از خانه های خالی
ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوارها در سامانه املاک و اسکان از پنجشنبه هفته گذشته آغاز و اخذ مالیات از خانه های خالی وارد فاز اجرایی شد. بر این اساس مالکان در فرصتی دو ماهه ملزم به ثبت اطلاعات خود در این سامانه هستند. بر اساس اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۵ آذرماه ۱۳۹۹ مجلس، مبنای دریافت خدمات دولتی از قبیل یارانه، افتتاح حساب بانکی، پلاک خودرو، انشعابات خانگی، گذرنامه و بسیاری دیگر از خدمات، ثبت اطلاعات ملکی در سامانه املاک و اسکان و دریافت کد یکتا خواهد بود که عدم ثبت نام به معنای قطع این خدمات است.
بازار مسکن در سال‌های اخیر با مسئله دشواری به نام تقاضای سرمایه‌ای مواجه شده است. بر اساس آخرین اطلاعات موجود از سوی مرکز آمار ایران، میزان تقاضای مصرفی در بازار مسکن تنها 30درصد محاسبه شده و 70 درصد تقاضا در این بازار مرتبط با انگیزه‌های حفظ سرمایه است.
به عبارت دیگر از هر 10 معامله انجام شده در بازار مسکن کشور، 7 معامله به انگیزه سود از خرید خانه انجام می‌شود. همین امر زمینه افزایش قیمت نامتعارف در این بازار را مهیا کرده و در میان‌مدت تقاضای مصرفی موثر را به تقاضای غیر موثر در بازار تبدیل می‌کند.
در حقیقت زمانی که یک تقاضای مصرفی با 100میلیون تومان توان خرید یک واحد مسکونی را دارد، با جولان تقاضای سرمایه‌ای قیمت این مسکن در فرآیند دلالی به 500 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و تقاضای مصرفی دیگر توانی برای خرید واحد مسکونی ندارد.
در همین راستا یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های مورد استفاده برای جلوگیری از جولان تقاضای سرمایه‌ای، استفاده از مالیات‌های تنظیمی نظیر مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه است.نکته قابل توجه در زمینه استفاده از سیاست مالیات‌های تنظیمی مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای جمع‌آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز اخذ مالیات تنظیمی است.
بر این مبنا یکی از مهم ترین زیر ساخت‌های موجود برای تحقق حذف تقاضای سرمایه‌ای از بازار مسکن، سامانه ملی املاک و اسکان است که اطلاعات بر خظ سکونت و مالکیت خانوارهای کشور را به صورت بر خط ارائه می‌کند.
در حال حاضر با اصلاحیه ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم فرآیند اجرای این سامانه آغاز شده و از 19 فرودین شرایط برای تکمیل فرآیند خود اظهاری مردم مهیا می‌شود و بدین ترتیب فصل جدید از کتاب سامانه ملی املاک و اسکان رقم خواهد خورد.
طبق این قانون کلیه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را ظرف مدت دو ماه از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در سامانه املاک و اسکان درج کنند.

   قوانین الزام آور برای ثبت در سامانه املاک
بر این اساس حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن این تبصره، تمامی ارایه دهندگان خدمات عمومی از قبیل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن مکلفند قبوض مصرفی را بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان کشور، مطابق با کد پستی یا نشانی یکتا و به نام مالک یا بهره بردار صادر کنند. در واقع کسی که اطلاعات ملکی خود را ثبت می کند یک کد یکتا دریافت خواهد کرد که مبنای ارایه خدمات دولتی، این کد یکتا خواهد بود.

البته ثبت نام در این سامانه به معنای جریمه مالیاتی نخواهد بود. شما می توانید یک اقامتگاه اصلی و یک اقامتگاه فرعی غیر از شهر محل اقامت خود داشته باشید که مشمول مالیات نخواهند شد.

   جزییات ارقام مالیاتی  برای خانه های خالی
پیش از این قانون، مالیات از خانه های بالای 150 و 200 متر اخذ می شد اما با قانون جدید علاوه بر مالیات خانه های بزرگ متراژ، مالیات از خانه های خالی نیز اخذ می شود.  بر اساس قانون هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه املاک و اسکان بیش از ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشد در سال اول مشمول 6 برابر مالیات متعلقه، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر مالیات متعلقه می شود.

مالیات متعلقه در واقع مالیاتی است که به خانه های اجاره ای تعلق می گیرد. طبق قانون واحدهای بالای ۱۵۰ متر در تهران و بالای ۲۰۰ متر در شهرستانها که اجاره داده می شوند مشمول مالیات هستند. بدین صورت که تا ۳ میلیون تومان درآمد اجاره مشمول ۱۵ درصد، بین ۳ تا ۱۰ میلیون مشمول ۲۰ درصد، بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون شامل ۲۵ درصد، بین ۲۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان مشمول ۳۰ درصد و بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان شامل ۳۵ درصد مالیات خواهد شد.
حالا این رقمها با ضرایب 6 برابر در سال اول مشمول خانه های خالی می شود. البته این بدان معنا نیست که قرار است از همه واحدهای اجاره‌ای مالیات دریافت شود بلکه ضرایب مالیاتی مربوط به خانه های اجاره ای بالای ۱۵۰ متر و بالای ۲۰۰ متر مبنایی برای محاسبه مالیات خانه های خالی قرار می گیرد. یعنی کماکان واحدهای اجاره ای کمتر از ۱۵۰ متر در تهران و بالای ۲۰۰ متر در شهرستانها از پرداخت مالیات معاف هستند.همچنین خانه های واقع در روستاها و شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر در صورت خالی بودن مشمول مالیات نمی شود. البته واحدهای مسکونی واقع در شهرهای زیر ۱۰۰نفر جمعیت و روستاها که مالک و بهره بردار آنها هریک جداگانه در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد در حکم خانه خالی تلقی و مشمول جریمه ای معادل ۲۰ درصد مالیات سال اول این قانون خواهد شد.
واحدهای نوساز نیز پس از ۱۲ ماه و در طرح پروژه‌های انبوه سازی پس از ۱۸ ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیات ساختمانی مشمول مالیات موضوع این ماده می شوند.
همچنین در اصلاحیه موادی از قانون مالیاتهای مستقیم، معافیتهای مشروط برای واحدهای مسکونی موقوفه، دانشجویان، طلاب، دانش آموزان، شاغلان و مبتلایان به بیماری های خاص در صورت اقامت در شهری غیر از اقامتگاه اصلی و فرعی در نظر گرفته شده است. واحدهای مسکونی محل اشتغال صاحبان صنوف و مشاغل از جمله گردشگری و زیارتی در صورت درج در سامانه از مالیات معاف هستند. 

کارشناسان چه می گویند؟
آن‌طور که بررسی تجربه سایر کشورها که با پدیده سفته‌بازی ملکی مواجه هستند نشان می‌دهد این نوع مالیات همان مالیات سالانه بر املاک است؛ از جمله مالیاتی که دولت‌های محلی در کشورهای دیگر از تمامی مالکان در بازار مسکن دریافت می‌کنند. این نوع مالیات برای جلوگیری از شناسایی راه فرار، هیچ نوع استثنا یا معافیتی را برای افراد قائل نیست. در عین حال نرخ این نوع مالیات منوط به منطقه جغرافیایی ملک به‌صورت شناور از نیم تا ۵/ ۱ درصد ارزش روز املاک تعریف می‌شود.

کارشناسان معتقدند در صورت رفع برخی معایب، این قانون ثمرات زیادی برای ساماندهی بازار مسکن خواهد داشت. درحال حاضر اطلاعات محدود، غیر دقیق و نادرست یکی از عوامل اصلی نابه‌سامانی شرایط اقتصادی کشور و از جمله در بخش مسکن به حساب می‌آید که کارشناسان امیدوارند با فعالیت سامانه املاک  این مشکل برطرف شود. 
 همچنین به گفته آنها اصلی‌ترین کارکرد سامانه ملی املاک و اسکان، مبارزه با سوداگری، سفته بازی و دلالی در بازار مسکن است.  از سویی دیگر به گفته آنها  امکان کلاه‌برداری از طریق فروش یک ملک به چند نفر با راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان از میان می‌رود.  امکان برنامه‌ریزی جامع به منظور سیاست‌گذاری حوزه مسکن با اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان از دیگر مزایای این قانون است.  با توجه به اعمال قوانین سختگیرانه و الزام آور برای ثبت املاک در سامانه می توان گفت سامانه ملی املاک و اسکان به یک سازوکار سرشماری بر خط تبدیل خواهد شد.

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال