امروز ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

اخبار کوتاه

افزایش ٨١ درصدی هزینه خرید مسکن در تهران
خریداران مسکن در تهران باید به طور متوسط ٨١ درصد بیش از گذشته برای خرید هزینه کنند.  گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت قیمت مسکن در پایان سال قبل نشان می دهد که عدد شاخص در اسفند ١٣٩٩ بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به ٦٨٩,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش داشته است. نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است و این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به عدد ٨١,٩ درصد رسیده است؛ یعنی باید  خریداران برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران نسبت به اسفند ١٣٩٨ معادل ٨١.٩ درصد بیشتر پرداخت کنند. تورم نقطه‌ای این ماه در مقایسه با ماه قبل(٩١,٣) ٩.٥ واحد درصد کاهش یافته است. اما منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به عدد شاخص ماه قبل می‌باشد که در اسفند ماه ١٣٩٩ این اطلاع به عدد ٣,٢ درصد رسیده است. تورم ماهانه اسفند در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٤,٧ درصد)، ١.٥ واحد درصد کاهش داشته است. نرخ تورم سالانه نیز درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است. نرخ تورم سالانه دی ماه ١٣٩٩ املاک مسکونی شهر تهران به عدد ٧٨,٢ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٧٥,٤)، ٢.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

برنامه بانک مرکزی برای واردات کالا با رمزارز
بانک مرکزی به زودی مجوز واردات کالا با رمزارزهای تولیدشده داخلی را از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز صادر خواهد کرد و قرار است آیین نامه مرتبط با آن را در شورای عالی پولشویی به تصویب برساند.
ایران هم به زودی به باشگاه دارندگان رمزپول‌های ملی خواهد پیوست. آنگونه که مقامات بانک مرکزی می‌گویند، قرار است تا آخر فروردین ماه آئین نامه مرتبط با آن را در شورای عالی پولشویی به تصویب برساند.
ابهام در استفاده مردم از رمزارزها در ایران همچنان پابرجا است و دولت نیز هر گونه معامله و خرید و فروش با ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده است؛ البته از مدت‌ها قبل، «تولید» رمزارز به رسمیت شناخته شده و ضوابط تولید آن تدوین و اعلام شده است و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته میان وزارتخانه‌های متولی، هم اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزهای مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال را صادر کرده است؛ اما این ارزهای تولید شده، تاکنون به هیچ عنوان اجازه معامله نداشته‌اند.
به همین دلیل بانک مرکزی ظرف ماه های گذشته تمامی درگاه‌های پرداخت که عملیات مرتبط با معاملات رمزارز انجام می‌دادند را مسدود و با صرافی‌هایی که این عملیات را انجام می‌دادند برخورد کرده است؛ اما اکنون بانک مرکزی بزودی مجوز استفاده از رمزارزهای تولید داخل، برای واردات کالا را به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز آنها صادر خواهد کرد.
یک مقام مسئول در نظام بانکی به مهر گفت: اگرچه بانک مرکزی به هیچ عنوان معاملات فعلی رمزارزها در داخل کشور را تائید نمی‌کند اما با ضوابط خاصی که تدوین می‌شود، مخالفتی با معاملات آن ندارد؛ چراکه بانک مرکزی معتقد است که آینده اقتصادهای دنیا با رمزارزها گره خورده است و باید ایران هم به این خیل بپیوندد؛ اما ضوابط و شرایط آن باید دقیق مشخص گردد و این اطمینان حاصل شود که مخاطرات جدی برای اقتصاد نخواهد داشت.
وی افزود: در همین راستا، برای «تولید» رمزارز در داخل کشور آئین نامه‌ای تصویب و تولید رمز ارزها قانونی شد؛ اکنون بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال پیگیری تصویب آئین نامه‌ای برای مبادله رمزارزهایی هستند که در داخل کشور تولید می‌شود؛ قرار است این آئین نامه در شورای عالی مبارزه با پولشویی (وزارت اقتصاد) به تصویب برسد؛ بر اساس این آئین نامه، به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز اجازه واردات کالا از محل ارز دیجیتال تولید شده ارائه خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول، شورای عالی مبارزه با پولشویی تا آخر فروردین ماه آئین نامه را به تصویب خواهد رساند.
همچنین بر اساس اطلاعات کسب شده، رمزپول بانک مرکزی ایران به عنوان رمزپول ملی کشور، نیز مراحل انتهایی خود را سپری می‌کند؛ پشتوانه آن طلا و ارز خواهد بود و بانک‌ها می‌توانند در قبال ریال یا سایر دارایی‌هایی که به بانک مرکزی ارائه می‌دهند، این رمزپول را برای مبادلات خود استفاده کنند. کارشناسان بر این باورند که این رمزپول باعث کاهش ضریب فزاینده نقدینگی هم خواهد شد.

پیش بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد ایران 
صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد اقتصاد ایران سال گذشته رشد مثبت داشته است. صندوق بین المللی پول گزارش بازبینی شده خود از وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف را بروزرسانی کرد که قسمت مربوط به ایران، تغییرات قابل توجهی داشته است. در گزارش جدید صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی شده است در سال جاری رشد اقتصادی ایران بیشتر از سال قبل خواهد بود. این نهاد که پیشتر با توجه به تشدید تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و شیوع گسترده کرونا پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ منفی پنج درصد باشد، در گزارش جدید خود رشد نهایی ایران در سال قبل را با اصلاحی قابل توجه، ۱.۵ درصد اعلام کرد.
اقتصاد ایران در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ نیز با رشد منفی مواجه و به ترتیب ۶.۵ و ۵.۴ درصد کوچک‌تر شده بود و بدین ترتیب رکود اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ رسما پایان یافته است.
به مانند گزارش قبلی، صندوق بین المللی پول روی عقیده خود مبنی بر کاهشی شدن نرخ تورم ایران استوار مانده است. این نهاد نرخ تورم در ایران را تا پایان امسال ۳۶.۵ درصد پیش‌بینی کرده که ۱.۵ درصد از برآورد قبلی این نهاد بیشتر است. صندوق بین المللی پول هم چنین اعلام کرده است که با از سر گیری روند نزولی نرخ تورم، در سال ۲۰۲۲ شاهد تورم ۲۷.۵ درصدی در ایران خواهیم بود.  
ایران در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ به ترتیب تورم های ۲۶ و ۲۵ درصدی را تجربه کرده بود.   این نهاد تراز حساب جاری ایران را در سال جاری معادل منفی ۰.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی و برای سال ۲۰۲۱ معادل  ۱.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی کرده است. طبق اعلام صندوق بین المللی پول، نرخ بیکاری امسال ایران ۱۱.۲ درصد و نرخ بیکاری سال آینده ۱۱.۷ درصد خواهد بود. 

بیت کوین باز هم ریخت
  قیمت بیت کوین 2.3 درصد کاهش یافت و به حدود 57 هزار و 450 دلار رسید. با احتساب این قیمت ارزش کل بازار بیت کوین در جهان به 1.73 تریلیون دلار کاهش یافته است. 
علیرغم کاهش قیمت بیت کوین اما تا لحظه ثبت این گزارش در 24ساعت گذشته 1.227 میلیون توکن بیت کوین در بازار جابجا شده که ارزش این معاملات هم بالای 70 میلیارد دلار بوده است. هم اکنون تعداد کل بیت کوین‌های موجود در بازار جهانی 18 میلیون و 675 هزار و 906 توکن برآورد می‌شود.  دیگر ارزهای مطرح بازار جهانی هم شاهد کاهش قیمت خود بودند به گونه‌ای که اتریوم نیز 3.6 درصد ارزان شد و 2039 دلار معامله شد. علی رغم این کاهش اما قیمت اتریوم نسبت به هفته گذشته 12. 8 درصد بالاتر رفت.

حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۹ درصد افزایش می‌یابد
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال ۳۹ درصد افزایش یافت که این رقم منهای مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای پایانی سال گذشته است. وی افزود: در جلسه هیات وزیران مصوب شد حداقل پرداختی بازنشستگان با ۳۹ درصد افزایش از رقم یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.
وی افزود: این افزایش برای سایر سطوح ۲۶ درصد رشد به اضافه عدد ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان است و به این ترتیب بازنشستگان در فروردین ماه ۱۴۰۰ از افزایش دستمزد ۳۹ درصد مطابق حداقل مزد کارگران برخوردار می شوند. وزیر تعاون تاکید کرد: افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان منهای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که مرحله دوم آن در روزهای پایانی سال گذشته برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شد.
وی توضیح داد: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسید و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شد و امیدواریم این دو در کنار هم گشایشی را در زندگی بازنشستگان فراهم کند.
شریعتمداری گفت: رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشگری است و طبق محاسبات از اسفندماه تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ معادل ۱۳۳ درصد رشد داشته است.

تصمیمات جدید برای پرداخت «کمک معیشتی» و «وام با سهام عدالت»
پرداخت وام 7 یا 14 میلیون تومانی به دارندگان سهام عدالت و همچنین واریز یک نوبت کمک معیشتی جدید در آستانه ماه رمضان به 60 میلیون نفر، دو تصمیم جدید دولت است که در روزهای گذشته از سوی رییس جمهور اعلام شد. 
رئیس جمهور اعلام کرد، یک خانوار سه نفره دارای برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی، میتواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.
‌بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اقتصادی دولت که از سوی رئیس جمهور اعلام شد، مقرر شده است که به ازای هر برگ سهام عدالت 10 میلیون تومانی 14 میلیون اعتبار و برای هر برگ سهام عدالت 500 هزار تومانی 7 میلیون تومان اعتبار در کارتهای سهام عدالت لحاظ شود.
به گفته رئیس جمهور، بر این اساس یک خانوار سه نفره میتواند تا 21 میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.
هدف از اعطای کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت، افزایش نقدینگی سهامدارن بود. بر این اساس شرکت سپرده گذاری مرکزی از سوی شورای عالی بورس و بانک مرکزی، فرایند اعطای توثیق سهام عدالت را انجام می‌دهد. تاکنون بیش از 6 هزار درخواست از سوی مشمولان سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری ارسال و توثیق شد. در حال حاضر 2 بانک ملی و تجارت زیرساخت ها‌ی لازم را انجام داده اند بطوریکه بانک ملی اسفند ماه 99 و بانک تجارت از 7 فروردین 1400 اقدام به پرداخت تسهیلات به سهامداران کرده اند.
افراد باید در هر یک از این 2 بانک، حساب داشته باشند و از طریق اپلیکیشن‌های بانک اقدام به ثبت نام کنند، اما نکته‌ای که سهامداران باید به آن توجه کنند این است که حتما باید کارت ملی جدید داشته باشند.
محمدی، مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این خصوص گفت: همه سهامداران عدالت، که روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند از کارت اعتباری سهام عدالت استفاده کنند. همچنین باید حتما در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند و بعد در بانک ثبت نام کنند. مشمولان سهام عدالت، که شرایط عمومی دریافت تسهیلات را در بانک‌ها دارند، می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.
وی تصریح کرد: یکی از شرایط دریافت تسهیلات سهام عدالت این است که سهام فرد نباید توقیف شده باشد. این افراد باید قبل از ورود به سامانه بانک، حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند.  با توجه به زمان معاملاتی بورس، افرادی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند حتما در روز‌های کاری و در ساعت 8 صبح تا 16 اقدام به ثبت نام کنند تا فرایند توثیق سهام، سریعتر انجام شود.
محمدی همچنین درباره محاسبه مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت گفت: به طور مثال ارزش 60 درصد سهام عدالت 6 میلیون تومان است و بانک 50 درصد ارزش سهام عدالت را کارت اعتباری می‌دهد.
همچنین  بر اساس اعلام رئیس جمهور، "کمک معیشتی" جدید در آستانه ماه مبارک رمضان، برای ۶۰ میلیون نفر واریز خواهد شد. رئیس جمهور در دستوری به نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار واریز یک نوبت کمک معیشتی جدید در آستاه ماه رمضان شد. 
 
چگونگی توزیع کالاهای اساسی  ویژه ماه رمضان
طبق اعلام مسئولان کالاهای مورد استفاده در ماه رمضان که مشمول قیمت گذاری است مثل برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ، زولبیا و بامیه، آش و حلیم که قیمت آن‌ها تا شنبه مشخص می‌شود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع خواهد شد و برای تنظیم بازار این ماه نیز اقلام اساسی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد تا در صورت لزوم توزیع شود.
عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار درباره برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان گفت: ۱۳۶ هزار تن محصول خرما در انبارها و سردخانه‌ها موجود است و طرح توزیع آن‌ها داده شده است و هر استان بر اساس نیاز، سهمیه برنج، شکر و روغن نباتی دارد.  در مورد حلیم و آش نیز به کمیسیون های نظارت استان‌ها ابلاغ شده که قیمت گذاری کنند و تا قبل از شروع ماه رمضان قیمت اعلام خواهد شد. سهمیه شکر و روغن نباتی صنوف هم مشخص شده و از چهارشنبه روغن صنوف تحویل خواهد شد.
وی که در یک برنامه تلویزیونی حضور داشت با بیان اینکه در ماه‌های گذشته به جز مرغ، مشکلی در سایر کالاها وجود نداشت، تصریح کرد: در بخش میوه، آجیل  پوشاک و غیره فراوانی در کشور بود و در محصولات لبنی هم مشکل خاصی وجود نداشت.   این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که گرانی اقلام مختلف به ویژه در آستانه شب عید انتقادات زیادی به همراه داشت. به گفته این مقام مسئول برای تنظیم بازار ماه رمضان ۳۰ هزار تُن برنج،  ۳۰ هزار تُن شکر،  ۳۰۰۰ تُن گوشت قرمز منجمد و حدود ۱۸۰ هزار تُن روغن به عنوان سهمیه ویژه در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت تا در صورت لزوم توزیع شود.
دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین تصریح کرد: در حال حاض مرغ در بازار فراوان و بیش از تقاضا است. بر این اساس پیش بینی شده که شرکت پشتیبانی دام و طیور اقدام به خرید مرغ مازاد کند. همچنین میزان کشتار و عرضه دام در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش داشت، بر این اساس مصرف گوشت قرمز نیافته است.  
در ادامه این برنامه قاسم نوده فرهانی، رئیس اتاق اصناف تهران نیز اعلام کرد: کالاهایی که مشمول قیمت گذاری است مثل برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ، زولبیا و بامیه، آش و حلیم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.  
به گفته وی برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شکر ۸ هزار و ۷۰۰ تومان است و هیچ کس حق ندارد گران‌تر بفروشد. قیمت آش و حلیم هم شنبه اعلام می‌شود.  
وی با اشاره به توزیع ۱۸ کالای مشمول در همه فروشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان به فروشندگان و اصناف توصیه کرد به مناسبت ماه مبارک رمضان کالاها را با حداقل سود ممکن عرضه کنند و از ثواب این ماه بهره ببرند.   محمدعلی اسفنانی، معاون سازمان تعزیرات نیز با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروز تا پایان ماه رمضان، گفت: ظرفیت گشت‌ها افزایش یافته و تخلفات رصد می‌شود. در مناطقی که کالاها، عمده توزیع و عرضه می‌شود به جای گشت سیار، واحدِ مستقر خواهیم داشت.  
وی درباره برخورد با عرضه مرغ قطه بندی شده هم گفت: تا مشخص شدن قیمت مرغ قطعه بندی و اعلام آن، عرضه مرغ قطعه بندی ممنوع است.  
سید جواد احمدی، معاون بازرسی سازمان حمایت هم با اشاره به ادامه طرح نظارتی نوروز در ایام ماه مبارک گفت: در ماه متوسط ۲۰ هزار شکایت دریافت می‌کنیم که و بیش از ۶۰ درصد شکایت‌ها منجر به تشکیل پرونده و اعلام به تعزیرات می‌شود.
 
جزییات مالیات‌ستانی  از خانه‌های خالی 
از امروز (۱۹ فروردین) باید تمامی مالکان خانه اطلاعات مربوط به املاک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند که وضعیت سکونت آنها از نظر خالی یا دارای سکنه بودن برای اعمال مالیات مشخص شود. در این زمینه صاحبخانه‌ها باید با شرایط، شمولیت، معافیت و چگونگی محاسبه مالیات بر خانه‌های خالی آشنا شوند.  طبق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد: سال دوم- معادل یک دوم مالیات متعلقه، سال سوم- معادل مالیات متعلقه، سال چهارم و به بعد- معادل یک و نیم (۱.۵) برابر مالیات متعلقه. در این راستا، وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی واحدهای خاالی سامانه املاک و اسکان که اطلاعات واحدهای مسکونی کشور در آن درج می‌شود را از بهمن ماه ۱۳۹۸ رونمایی و مردادماه ۱۳۹۹ اجرایی کرد و به این سامانه وظیفه‌ دیگری هم علاوه بر شناسایی خانه‌های خالی محول شد که شناسایی محل سکونت خانوار است و طبق قانون هر خانواری می‌تواند یک اقامتگاه دائمی در شهر محل سکونت و یک اقامتگاه فرعی در شهری غیر از محل سکونت داشته باشد که این موارد مشمول مالیات نمی‌شوند اما مازاد بر آن اگر هر واحدی داشته باشد مشمول مالیات می‌شود. 
همچنین، اگر این افراد واحدهای بیشتری داشته باشند اما خالی نباشند مشمول مالیات نخواهد شد. 
 طبق آخرین آمار تاکنون ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای اخذ مالیات خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده که براساس قانون ۵۴ مکرر که بخشی از قانون مالیات‌های مستقیم است، همه خانوارها اعم از شهری، روستایی، مالک و مستاجر، مکلف هستند اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ظرف دو ماه ثبت کنند.
در این زمینه، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تمامی مردم باید از روز پنجشنبه (۱۹ فروردین ۱۴۰۰) نسبت به ثبت املاک تحت تملک خود در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir اقدام کنند. بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، هر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد، به عنوان خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می‌شود.
همچنین، مالک دو واحد مسکونی در شهر محل سکونت خود، مالک بیش از دو واحد مسکونی و اگر یک یا چند واحد بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد، جز مشمولان این نوع مالیات هستند اما مالک دو واحد مسکونی؛ یکی در شهر محل سکونت و یکی در شهر یا روستایی دیگر از این مالیات معاف هستند.
علاوه براین، خانه‌های واقع در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها مشمول مالیات نخواهد شد اما باید در سامانه ثبت شوند. از سوی دیگر، میزان مالیات برای‌ خانه‌های خالی اشخاص حقیقی در سال‌های اول، دوم و سوم به ترتیب ۶، ۱۲ و ۱۸ برابر است و جرائم مالیاتی برای خانه‌های خالی اشخاص حقوقی و دستگاه‌های دولتی دو برابر مالیات اشخاص حقیقی است به گونه‌ای مالیات این افراد در سال‌های اول، دوم و سوم به تربیت معادل ۱۲، ۲۴ و ۳۶ برابر ارزش اجاره واحد محاسبه می‌شود. 
به عنوان مثال اگر یک واحد مسکونی با ودیعه ۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهیانه دو میلیون تومان بیش از چهار ماه خالی بماند در سال اول مشمول ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال