امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 


تداوم افت شاخص بورس 
شاخص کل در بازار بورس روز گذشته  هفت هزار و ۴۸۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد رسید. در معاملات روز گذشته بیش از ۶ میلیارد و ۱۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۳۲ واحد افزایش به ۴۳۸ هزار و ۹۶۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۰۹ واحد رشد به ۲۸۶ هزار و ۹۵۷ واحد رسیدند. شاخص بازار اول پنج هزار و ۳۸۰ واحد و شاخص بازار دوم ۱۵ هزار و ۴۸۷ واحد کاهش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد بانک پارسیان (وپارس) با ۵۵۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۱۲ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۰۹ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۹۸ واحد، سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با ۱۴۱ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۸۶ واحد، یسمه پارسیان (پارسیان) با ۸۲ واحد، سرمایه گذاری توسعه ملی (وتوسم) با ۶۹ واحد، گروه صنعتی بوتان (لبوتان) با ۶۶ واحد، سیمان تهران (ستران) با ۶۲ واحد، تایدواتر خاورمیانه (حتاید) با ۶۱ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
بر پایه این گزارش روز گذشته نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۲۲۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۰۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۰۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۵۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۸۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۶۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۶۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۳۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۱۴ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۳۰۳ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۲۸۱ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.
پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)،‌ ملی صنایع مس ایران (فملی)،‌ لیزینگ پارسیان (ولپارس)، بانک پارسیان (وپارس)، ‌پالایش نفت تهران (شتران) و سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه فرآورده نفتی هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۸۳ میلیون و ۳۱۸ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.
شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۴۴ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۵۹۰ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۹۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۸۱ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

افزایش سهمیه دان مرغداران
دولت با تغییر قیمت مصوب مرغ برای سالجاری موافقت نکرد و قرار شد که سهمیه دان مرغداران افزایش یابد ضمن اینکه تصمیم گیری درباره قیمت به نیمه فروردین ۱۴۰۰ موکول شد.
قرار بود روز سه شنبه در جلسه‌ای با حضور مسئولان ستاد تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و مسئولان تشکل‌های تولیدی قیمت مصوب مرغ اصلاح شود اما در نهایت تصمیم بر این شد که قیمت مصوب این کالا در سال جاری بدون تغییر بماند البته این تصمیم مورد رضایت نمایندگان تشکل‌ها نبوده و آنها این کار را به زیان مرغداران می‌دانستند. در این زمینه یک منبع آگاه با بیان اینکه به دنبال افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی تولیدکنندگان خواهان اصلاح قیمت مصوب مرغ بودند، گفت: قرار بود در جلسه روز سه شنبه قیمت اصلاح شود اما در نهایت مسئولان خواستار این شدند که قیمت مصوب بدون تغییر، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بماند. وی اضافه کرد: همچنین قرار شد دولت سهمیه دان مرغداران را تا حدودی افزایش دهد و سهمیه برای دوره ۴۰ روزه پرورش اختصاص می‌یافت اما الان قرار است برای دوره ۴۵ تا ۴۶ روزگی تخصیص پیدا کند. به گفته این منبع آگاه، اصلاح قیمت مرغ به نیمه فروردین ۱۴۰۰ موکول شد.

کارمزدهای جایگاه داران CNG افزایش یافت 
رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور از افزایش کارمزدهای جایگاه داران CNG خبر داد و گفت: برخی از نکات مصوبه دولت مورد اعتراض جایگاداران است. محسن جوهری با بیان اینکه جهش ارزی در سال جاری و عدم افزایش کارمزد جایگاه های CNG و تبعات ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، موجب ورشکستگی جایگاه‌داران و عدم توانایی آنها در پرداخت هزینه های جایگاه‌ها شده بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه افزایش هزینه های جایگاه‌های CNG درسال 1399 نسبت به سال 1398 بسیار بیشتر از پیش بینی ها بود، جایگاه‌های CNG به دلیل افزایش بی سابقه هزینه های بهره برداری و نگهداشت و عدم افزایش کارمزد، در آستانه تعطیلی قرار گرفته بودند.
وی افزود: موضوع افزایش کارمزد جایگاه های CNG به منظور جلوگیری از بروز اختلال در فعالیت این جایگاه ها از ماه ها پیش در دستور کار بود و جلسات متعددی در این زمینه با نهادهای ذیربط برگزار شد. نهایتا در تاریخ هفدهم بهمن ماه سال جاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه نرخ های جدید کارمزد جایگاه های CNG را اعلام کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس، نرخ حق العمل جایگاه های CNG به ازای هر مترمکعب برای جایگاه های غیرخصوصی با تجهیزات بلاعوض دولتی از ۱۲۱۰ ریال در سال 1398 به ۱۹۵۰ ریال در سال جاری، برای جایگاه های خصوصی با تجهیزات بلاعوض دولتی از ۱۳۴۰ ریال در سال 1398 به ۲۰۵۰ ریال در سال جاری، برای جایگاه های سرمایه گذاری خصوصی در غیرکلانشهرها از ۲۱۶۰ ریال در سال گذشته به ۲۹۵۰ ریال در سال جاری و برای جایگاه های سرمایه گذاری خصوصی در کلانشهرها از ۲۴۳۰ ریال در سال 1398 به ۳۱۰۰ ریال در سال جاری افزایش یافت. رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور با بیان اینکه سازمان حمایت برای تمامی گروه ها افزایش ۵۴ درصدی کارمزد بدون درنظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده را پیشنهاد داده بود، گفت: در کارگروه مربوطه در دولت این درصدهای پیشنهادی سازمان حمایت را کاهش چشمگیری داده اند به صورتی که  در مصوبه مذکور متوسط افزایش حق العمل دو گروه اول جایگاه ها  از ۵۴ درصد افزایش به  متوسط ۴۰ درصد افزایش و در دو گروه جایگاه داران خصوصی با تجهیزات خصوصی از ۵۴ درصد افزایش به متوسط ۲۰ درصد افزایش، کاهش یافته است و همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده باید کارگروه مبلغ ارزش افزوده را به مبلغ نهایی حق العمل جهت پرداخت توسط جایگاه داران اضافه میکرد که متاسفانه مطابق مصوبه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را بر عهده جایگاه داران و از محل حق العمل جایگاه دار دیده شده است که این مسئله یکی از نکات مورد اعتراض جایگاه داران است.

معافیت تاکسی های اینترنتی  از مالیات بر ارزش افزوده 
محمود علیزاده، معاون فنی سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها، معافیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابجایی مسافر از مالیات بر ارزش افزوده را ابلاغ کرد. بر اساس ابلاغیه معاون فنی سازمان امور مالیاتی، کلیه اشخاص حقوقی ارائه دهنده خدمات بر خط جابجایی مسافر درون شهری و حومه که عضو اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی باشند و بخشی از فعالیت‌های آنها بر اساس اپلیکیشن یا وب سایت انجام شود، اعم از اینکه وسیله نقلیه در مالکیت خود شخص باشد یا طی قرارداد با شخص ثالث همکاری کند، از مالیات بر ارزش افزوده معاف است. از دیگر شروط مشمول این معافیت شدن برای تاکسی‌های اینترنتی این است که شخص حقوقی ارائه دهنده این خدمات باید کلیه مسئولیت‌های حمل مسافر را بر عهده داشته باشد.
 
جزییات افزایش درآمدهای مالیاتی بودجه ۱۴۰۰
مژگان خانلو، سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ با بیان جزئیات افزایش ۲۵ هزار میلیارد تومانی مالیات در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰، گفت: مالیات ثروت ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اضافه شد.
وی  با اشاره به اینکه در اصلاحیه بودجه سال آتی، ۲۵ هزار میلیارد تومان از طریق افزایش مالیات به منابع بودجه اضافه شده است، گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این منابع مربوط به مالیات اشخاص حقوقی، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر درآمد، ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ثروت و هزار و ۹۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بوده است.
وی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: در اصلاحیه تبصره ۲ نوشته شده است، به دولت اجازه داده می‌شود در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ و بر اساس ارزیابی شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین المللی کشور نسبت به تغییر تمام یا بخشی از نرخ ارز ترجیحی کالاهای اساسی به نرخ ETS اقدام نماید. بنابراین نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که ارز ۴۲۰۰ حذف خواهد شد بلکه به شرایط ذکر شده بستگی دارد.
سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه میزان اوراق بدهی ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: منابع هزینه‌های تبصره ۴ بودجه از محل منابع بودجه عمومی تأمین شد. وی درباره صرفه جویی ۴۰ هزار میلیارد تومانی در مصارف نیز گفت: این صرفه جویی به جز ۱۰ هزار میلیارد تومانی که در بخش تملک دارایی‌های مالی در نظر گرفته شده مابقی از اعتبارات هزینه‌ای و متفرقه انجام شده است.
خانلو در زمینه حقوق گمرکی نیز گفت: اصلاح ارز حقوق گمرکی نیاز به کار کارشناسی در بخش تعرفه‌ها و حقوق ورودی دارد بنابراین تعدیل آن ممکن است منجر به درآمدزایی نشود و صرفاً رویه‌ها اصلاح شود. بنابراین فعلاً هیچ پیش بینی‌ وجود ندارد ضمن اینکه اصلاح حقوق گمرکی برای حمایت از تولید در خصوص واردات کالای اساسی و مواد اولیه کارخانجات و دارو اعمال نخواهد شد.

منابع بانکی طرح جهش تولید و تامین مسکن نباید منحرف شود
امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس شـــــــورای اسلامی گفت:بخشی از تامین منابع برای طرح جهش تولید و تامین مسکن مربوط به تزریق منابع بانکی است که باید دقت شود که انحراف در این منابع صورت نگیرد.
وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی‌ها ایراداتی را به «طرح جهش تولید و تامین مسکن» وارد می‌دانند و بیان می‌کنند که تورم زا خواهد بود، اشاره کرد و گفت: نمایندگان اقتصاددان مجلس معتقدند که 300 هزار میلیارد تومان پایه پولی را افزایش می‌دهد؛ لذا این امکان را ایجاد می‌کند که تورم شکل بگیرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: اما  چنین موضوعی مورد بحث بوده که اگر نقدینگی خلق شود چون در جهت تولید قرار خواهد گرفت، بنابراین باعث خواهد شد که هزینه‌های مسکن کاهش پیدا کند و  اثر ضد تورمی هم به دنبال خواهد داشت، اما اینکه در مجموع تورم زا باشد یا ضد تورم نیاز به محاسبات اقتصادی دارد.
نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخشی از تامین منابع برای این طرح مربوط به تزریق منابع بانکی است که باید دقت شود که انحراف در این منابع صورت نگیرد؛ یعنی اینکه منابع در جهت تولید مسکن اخذ شود، اما صرف این کار نشود؛ قطعا تورم زا خواهد بود؛ ضمن اینکه اگر باعث تولید مسکن شود با توجه به ایجاد اشتغالی که در زنجیره تامین مصالح، کارگر و ... شکل می‌دهد به طور عمومی آثار ضد تورمی در پی خواهد داشت.

اپراتورها الزامی برای کاهش قیمت اینترنت ندارند
حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد قیمت اینترنت برای کاربران به اندازه کافی پایین است و کشش کاهش ندارد، با وجود این در شرایطی که تعرفه پهنای باند زیرساخت برای اپراتورها کاهش یافته، آنها می‌توانند برای کاهش قیمت اینترنت تصمیم بگیرند، هرچند برای این کار الزامی از سوی رگولاتوری ندارند. وی  با بیان اینکه هدف این بوده که بتوانیم سبد هزینه اپراتورها را با شرایط گرانی‌های ارزی کم کنیم، اظهار کرد: گفته بودیم اگر ترافیک بالا برود، هزینه را کاهش می‌دهیم و از آنجایی که به دلیل کرونا،  شاهد رشد ترافیک بودیم، به همین خاطر هزینه زیرساخت را ۲۵ تا ۳۰ درصد برای اپراتورهای غالب کاهش قیمت دادیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره احتمال کاهش قیمت اینترنت اظهار کرد: کمیسیون تنظیم مقررات ماموریتی به ما داده که موضوع را با اپراتورها منعکس کردیم و منتظر نظرشان هستیم و اینکه این کاهش قیمت چه تاثیری در سبد هزینه خانوار می‌گذارد، آن زمان مشخص می‌شود. البته قیمت اینترنت برای کاربران به اندازه کافی پایین است، اما در نهایت با اپراتورها صحبت می‌کنیم که اگر بشود هزینه اینترنت را در سبد هزینه خانوار هم پایین بیاورند.
فلاح جوشقانی همچنین با بیان اینکه قیمت اینترنت در کشور ما بالا نیست که کشش کاهش داشته باشد، تصریح کرد: اپراتورها هم نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و و هزینه‌هایشان در این مدت افزایش داشته است. به همین دلیل به خود آنها گفتیم پیشنهاداتی برای کاهش قیمت به ما بدهند، اما اینطور نبوده که الزامی از طرف رگولاتوری گذاشته باشیم که قیمت اینترنت کاهش یابد، با وجود این،‌ اپراتورها موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کنند.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال