امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

کاهش قیمت سکه 
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، روز گذشته ۲۷ بهمن به ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۱۸ دلار و ۹ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۵۵۳ تومان بود.

۳ علت گرانی سیمان
مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت گفت: قطع برق، قطع گاز و افزایش کرایه های حمل طی هفته های اخیر موجب افزایش قیمت سیمان شده است.
حسن اله یاری در مورد وضعیت قیمت سیمان در بازار، اظهار داشت: علت نوسانات افزایشی نرخ فروش سیمان طی هفته‌های اخیر در بازار آزاد و فروش بالاتر از نرخ مصرف کننده با لحاظ ارزش افزوده و کلیه هزینه‌های قانونی (به عنوان مثال ۱۹۵,۰۰۰ ریال برای سیمان پاکتی تیپ ۲)، ناشی از بروز مشکلاتی از قبیل قطع برق توسط وزارت نیرو در اکثر کارخانجات به دلیل توزیع متناسب برق در سطح ملی و قطع گاز توسط وزارت نفت است.
مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در نتیجه این دو اقدام منجر به کاهش تولید و عرضه سیمان و ایجاد عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و به تبع افزایش قیمت در سطح بازار شده است.
وی ادامه داد: از طرفی افزایش کرایه‌های حمل طی هفته‌های اخیر موجب کاهش حمل سیمان از سایر استان‌ها به استان‌های پرمصرف نظیر تهران و در نتیجه کمبود مضاعف در برخی مناطق و ایجاد بازار سیاه توسط عوامل سودجو و فرصت طلب و سبب تشدید سیر صعودی افزایش قیمت‌ها شده است.
اله یاری گفت: واحدهای تولیدی مربوطه می‌توانند با رعایت ضوابط عمومی قیمت گذاری هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و نیز رعایت سودهای عمده فروشی و خرده فروشی، راساً نسبت به تعیین قیمت فروش مربوطه اقدام کنند و این سازمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در صورت مشاهده افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها و یا دریافت شکایت، ضمن رسیدگی به موضوع، اقدام قانونی لازم را به عمل خواهند آورد.

وعده کاهش قیمت مرغ تا چند روزه آینده
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این که روند کاهشی قیمت خودرو‌های داخلی ادامه خواهد یافت در مورد گرانی مرغ هم گفت: تا چند روز آینده وضعیت قیمت مرغ به حالت اول برمی گردد.
علیرضا رزم حسینی با اشاره به اینکه شورای رقابت، قیمت گذاری را برعهده گرفته و هر سه ماه یک بار براساس میزان تورم کشوری قیمت‌ها را اعلام می‌کند تصریح کرد: قیمت خودرو‌های خارجی هم دچار رکود شده است.
وزیر صمت افزود: سیاست ما افزایش تولید خودروی داخلی است که خیلی هم موفق بوده ایم و همچنین تولید قطعات داخلی که در این زمینه روند رو به رشد و افزایشی داشته ایم.
وی با اشاره به نقش رایزنان بازرگانی در ارتباط اقتصادی کشور با سایرکشور‌های جهان گفت​: تا پایان سال 10 رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در تعدادی از کشور‌ها مستقر و فعال خواهند شد.
رزم حسینی در خصوص آخرین وضعیت تولید روغن خوراکی در کشور نیز خاطرنشان کرد: ذخایر راهبردی ما برای روغن خوراکی بسیار خوب است و هیچ مشکلی از نظر تامین این کالا نداریم.
وی افزود: نیازی نیست مردم به فروشگاه‌ها مراجعه کنند چرا که توزیع روغن نسبت به ماه گذشته افزایش بیشتری نیز داشته است.
وزیر صمت گفت: برای تامین کالا‌های اساسی و روغن در ایام عید نیز اقدام کرده ایم و هیچ مشکلی در این زمینه در کشور 
وجود ندارد.
رزم حسینی همچنین در خصوص تامین نهاده‌های دامی تصریح کرد: توزیع نهاده‌های دامی هم اکنون در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و ما این نهاده‌ها را در بندرعباس برای توزیع در کشور تحویل وزارت جهاد می‌دهیم و شبکه توزیع با تلاش آن وزارتخانه انجام می‌شود.
وی با اشاره به نوسانات چند روز اخیر قیمت مرغ نیز گفت: وزارت جهاد برای کنترل این نوسان ورود پیدا کرده و انشاءالله تا چند روز آینده وضعیت قیمت مرغ به حالت اول برمی گردد.

قیمت‌های عجیب در بازار میوه
در روز های اخیر انواع میوه در بازار قیمت‌های عجیبی از خود ثبت کرده اند به طوری که گزارش ها  از چند میوه فروشی در خیابان میرزای شیرازی تهران در میان انواع میوه پرتقال به عنوان ارزان‌ترین محصول حدود 12 هزار تومان قیمت دارد.
بر این اساس هر کیلوگرم موز حدود  50 هزار تومان،نارنگی بندری 55 هزار تومان، سیب زرد  26 هزار تومان و سیب قرمز 27 هزار تومان، نارنگی 29 هزار تومان و پرتقال جنوب 29 هزار تومان، کیوی 17  هزار تومان، لیمو شیرین 16 هزار و 800 تومان و پرتقال تامسون 11 هزار و 600 تومان به فروش می رسد.
اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار کرد: دلیل گرانی میوه را ما نباید بگویییم زیرا ما نیز مصرف کننده هستیم و فقط مصرف کننده بزرگ تر هستیم و خرید ما 200 کیلوگرم تا 2 تن است.
وی افزود: اعضای ما در تعیین قیمت نقشی ندارند و بنابر قیمت عرضه شده در میدان مرکزی میوه و تره بار خرید می کنیم و با سود مصوبی که داریم به فروش می رسانیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: قبل از ما میدان مرکزی، واردکنندگان و حتی صادرکنندگان باید پاسخگو باشند که باعث شده اند قیمت عمده انواع میوه بالا برود که اعضای خرده فروشی اتحادیه ما نیز مجبور به فروش همین محصولات هستند. 
وی با اشاره به اینکه سود مصوب خرده فروشان میوه و تره بار 35 درصد است تصریح کرد: بر اساس محاسبات انجام شده از این 35 درصد، حدود 9 درصد برای خرده فروشی ها باقی می ماند زیرا باید بخشی از آن به دلیل وجود ضایعات و خراب شدن میوه کم شود و هزینه های کارگری، مالیات و جاری دارند.
کارگر گفت: یک میوه فروش شب که مغازه خود را می بندد 25 میلیون تومان جنس در مغازه دارد اما صبح که دوباره درب مغازه خود را باز می کند 20 میلیون تومان شده  زیرا بخشی از آن از بین رفته است.
وی در ارتباط با ارزان و گران ترین میوه های موجود در بازار گفت: هندوانه با قیمت هرکیلوگرم 2500 تومان تا 4 هزار تومان ارزان ترین و موز با حدود 45 هزار تومان گران ترین میوه های پر مصرف بازار هستند که البته سود خرده فروشی را نیز باید به این نرخ ها اضافه کرد.
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تاکید کرد: سود 35 درصد خرده فروشی در تمام میوه ها اعمال نمی شود زیرا با توجه به اینکه خود قیمت اولیه بالایی دارد در صورت اعمال سود معمول خرده فروشی خریداری نخواهند داشت.

رایزنی برای تعیین هزینه سبد معیشت کارگران
جلسه برای تعیین هزینه سبد معیشت کارگران در شرایطی روز گذشته برگزار شد که قرار بود در این جلسه تعیین هزینه سبد معیشت کارگران نهایی شود. هر چند تا لحظه ثبت این گزارش  خبری در این خصوص اعلام نشد اما در روزهای اخیر رقم هایی از سبد معیشت 9 میلیون تومانی و 11 میلیون تومانی کارگران شنیده شد. 
طبق برآوردهای انجام شده، حدود ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی در کشور داریم که با احتساب خانواده‌های آنها دایره جمعیت کارگران به حدود ۴۸ میلیون نفر می‌رسد، از این رو تعیین دستمزد کارگران یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شود. همچنین از سویی دیگر با توجه به تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر زندگی مردم، تعیین دستمزد سال ۱۴۰۰ از اهمیت بالایی برخوردار است.
بر این اساس، طبق ماده ۴۱ قانون کار، دو معیار اصلی تعیین دستمزد کارگران، نرخ تورم و سبد معیشت است. با این حال با وجود اینکه تنها ۳۳ روز تا پایان سال باقی مانده و چند جلسه نیز برای تعیین سبد معیشت در کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار برگزار شده، اما هنوز عدد سبد معیشت از این جلسات استخراج نشده است.
طبق گفته نمایندگان کارگری شورای عالی کار، در جلسات قبلی گذشته کمیته دستمزد، دولت و کارفرمایان از محاسبات سبد معیشت سر باز زده‌اند.
در این رابطه ناصر چمنی، نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت: نه تنها نمایندگان کارگر، بلکه بیش از
 ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور از دولت و وزارت کار انتظار دارند که هرچه زودتر محاسبات سبد معیشت انجام شود؛ این محاسبات، با توجه به داده‌های موجود و آماده بودن فرمول‌ها، چندان سخت نیست و امیدواریم همین امروز به سرانجام برسد.
لازم به ذکر است که نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران برای ۱۲ ماه منتهی به دی ماه سال ۹۹ عدد ۳۲.۲ درصد را نشان می‌دهد؛ همچنین تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۴۶.۲ درصد بوده است.
فرامرز توفیقی، فعال کارگری با بیان اینکه دستمزد کارگران دچار عقب ماندگی مزدی است گفت: از بهمن 98تا ابتدای بهمن 99، یک میلیون و 174هزار تومان، هزینه خوراکی ها و آشامیدنی‌های خانوارهای کارگری افزایش یافته است که این افزایش، معادل 76.83 درصد است.
وی با اشاره به اینکه دستمزد 61درصد از سبد عقب تر است گفت: 87352866=   30.95 /  100 × 27035712 بااین محاسبه هزینه سبد معیشت کارگران در دی ماه حدود 8میلیون و 735هزار تومان است که در مقایسه با سبد معیشت کارگران در بهمن ماه 98 حدود 3میلیون و 790 هزار تومان بیشتر است. پوشش سبد توسط دستمزد، فقط 38.47 درصد است. در واقع دستمزد کارگران فقط 38.47 درصد از هزینه‌های زندگی ماهانه را پوشش می‌دهد. فاصله بین درآمدیک کارگر در بهترین حالت و هزینه سبد معیشت حدود 5میلیون و 374 هزار تومان است که در شرایط فعلی کارگران هیچ منبعی برای تأمین این کسری ندارد و با آبرو زندگی می کنند. طبق محاسبه شورای اسلامی کار سبد معیشت 8میلیون و 700 هزار تومان است .
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال