امروز ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 



افزایش قدرت چانه‌زنی خریداران خودرو
روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو با کاهش نرخ ارز، تداوم پیدا کرده و حالا خریداران قدرت چانه زنی پیدا کرده اند. 
سعید مؤتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد وضعیت بازار خودرو گفت: «روند قیمت‌ها نزولی است و پیش بینی ما این است که در آینده نزدیک شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم.»
وی ادامه داد: «در حال حاضر قیمت‌هایی که برای خودروها در بازار اعلام می‌شود بالاتر از نرخ‌هایی است که با آن معامله می‌شود به طوری که قیمت خرید 10 تا 15 درصد پایین‌تر از نرخ‌های اعلام است.»
مؤتمنی ادامه داد: «در این بازار مشتریان هستند که تصمیم می‌گیرند خودروها را با چه قیمتی خریداری کنند به همین دلیل قیمت‌ها ثابت نیست و معاملات با نرخ‌های توافقی صورت می‌گیرد.»
روند کاهشی قیمت ها در بازار باعث شده تا سیلی از آگهی های فروش خودرو به فضای مجازی سرازیر شود و تعداد این آگهی ها هر روز بیشتر از قبل است. اما خبری از نرخ های نجومی قبلی نیست و فروشندگان سعی می کنند با ذکر عبارت «فروش ویژه» آگهی ها را برای مشتریان جذاب کنند.
به گزارش فارس، یکی از فعالان بازار خودرو در این مورد گفت: «در بازار فعلی خودرو اگر فروشنده خودرو را با قیمت پایین عرضه کند خرید صورت می‌گیرد، اما اگر نرخ‌ها بالا باشد، مشتری برایش وجود نخواهد داشت.»
وی با بیان اینکه بعید است در ماه‌های باقیمانده از سال جاری، افزایش قیمت در بازار خودرو داشته باشیم، گفت: «در حال حاضر فروشندگان در بازار زیاد هستند و تعداد متقاضیان خرید کمتر است، به ویژه در مورد خودروهای کارکرده مشتری زیادی وجود ندارد.»
کاهش قیمت خودرو در بازار در حالی ادامه دارد که طی هفته جاری طرح ساماندهی عرضه خودرو در کمیسیون صنایع مجلس مصوب شد. بر این اساس، محدودیت خرید 3 سال یکبار برای خریداران در نظر گرفته شده، در عین حال، خرید و فروش خودروهای پرتیراژ باید از طریق بورس صورت گیرد و فقط خودروهایی که تیراژ تولید محدود دارند و یا شرکت‌هایی که تولیدشان بسیار محدود است، از این قاعده مستثنی می‌شوند.
طبق این مصوبه، در بورس کالا به هر خودرو یک شناسه یا کد تعلق می‌گیرد که به این شکل خرید و فروش خودرو قابل ردیابی خواهد بود و هر شخصی می‌تواند هر ۳ سال یک بار با یک کد ملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند و قبل از پایان سه سال مقرر نمی‌تواند اقدام به فروش خودرو کند.
اگر شخصی قبل از پایان ۳ سال، اقدام به فروش خودرو کند،  باید ۸۰ درصد از مابه‌التفاوت قیمت پایه و قیمت فروش بازار را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کند و این موضوع برای از میان برداشتن دلالی است.
همچنین با توجه به مازاد قیمت تمام شده هر خودرویی که توسط کارخانه‌دار ساخته و به بورس ارائه می‌کند، صندوقی در وزارت صنایع تشکیل می‌شود که از محل آن صندوق، ۱۰ درصد به عنوان پاداش به تولیدکننده خودرو بابت افزایش کمی و کیفی خودرو پرداخت می‌شود.
از محل این صندوق همچنین،  ۲۰ درصد به عنوان تسهیلات وام به زوج‌های جوان که توان خرید خودرو را ندارند، ۵۰ درصد به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه به خودروسازان برای تحقیق و توسعه، ۲۰ درصد برای شبکه حمل و نقل عمومی و جایگزین کردن خودروهای فرسوده و توسعه حمل و نقل تعلق می‌گیرد.
قطعاً ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار و اثربخشی بورس کالا نیازمند رشد تولید و عرضه خودروسازان است تا تعادل قیمت‌ها در بازار و بورس برقرار باشد.
به گفته رضا محتشمی‌پور، معاون بورس کالا، خودرو را می‌توان در بورس کالا عرضه کرد، اما این عرضه در بورس مزیت ویژه‌ای ندارد، البته قیمت را شفاف می‌کند، اما اگر قرار باشد، عرضه خودرو در بورس همراه با کنترل قیمت باشد، فایده‌ای ندارد.
به گفته وی، اگر قرار بر کنترل قیمت خودرو باشد، بهتر است در خارج از بورس تعیین قیمت شود، چون قیمت دستوری در بورس رانت ایجاد می‌کند. مثلاً قیمت خودرو در بورس 40 میلیون و در بیرون 100 میلیون می‌شود که این باعث ایجاد رانت خواهد شد.
وی معتقد است: توان تولید و عرضه مداوم خودرو باید از سوی خودروسازان مشخص باشد و کالایی که در بورس عرضه می‌شود، به اندازی کافی باشد، مثلاً اگر هزار واحد تقاضا وجود دارد، اما فقط 200 واحد کالا در بورس ارائه شود، باعث بالا رفتن قیمت می‌شود و مشکلی در بازار وجود دارد مشکل عرضه مستمر است.
در شرایط فعلی که بازار خودرو التهاب بزرگی را پشت سر گذاشته، تکمیل خودروهای ناقص و افزایش تیراژ تولید خودروسازان باعث تعادل بخشی بیشتر به بازار خودرو خواهد شد تا با فروکش کردن تب خرید دلالان، شاهد اصلاح بیشتر قیمت ها باشیم.
بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سلیقه‌ای رفتار می‌کنند
جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تصمیمات بانک مرکزی و دولت برای بانک‌ها ضمانت اجرایی تلقی نمی‌شود، گفت: متاسفانه پیچ و خم‌های متعدد در مسیر پرداخت یک وام ساده مشاهده شده است.
وی با انتقاد از روند پرداخت وام‌های خرد و درخواست ضامن‌های متعدد از متقاضیان ازسوی بانک‌ها، گفت: با توجه به افزایش فشار اقتصادی، مردم برای گذران امورات خود رجوع بیشتری به وام‌های خرد آورده‌اند، لذا بانک‌ها باید کمک حال مردم باشند اما نه تنها همراهی با آن‌ها ندارند بلکه تا آنجایی که می‌توانند جلوی پای متقاضیان سنگ‌اندازی می‌کنند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل تامین ضامن برای متقاضیان وام‌های خرد، افزود: به‌عنوان مثال کشاورزان می‌توانند ضامن یکدیگر شده یا کارمندان غیررسمی و قراردادی نیز به‌عنوان ضامن پذیرفته شوند، همچنین پذیرش ضمانت کسبه معتبر به‌عنوان ضامن راه دیگری برای تسهیل شرایط است. وی اضافه کرد: وام‌های خرید و اجاره مسکن، وام ازدواج و... به سخت‌ترین شکل ممکن به متقاضیان پرداخت می‌شود چراکه بانک‌ها از سیاست و رویه واحدی تبعیت نمی‌کنند و هر بانک مطابق سلیقه خود از متقاضی ضامن خواسته و شرایطی را برای پرداخت این وام‌ها در نظر می‌گیرند. کوچکی نژاد از عدم وجود یک سیاست کلی برای پرداخت وام‌های خرد انتقاد کرد و افزود: متاسفانه تصمیمات بانک مرکزی و دولت برای بانک‌ها ضمانت اجرایی تلقی نمی‌شود به همین دلیل پیچ و خم‌های متعدد در مسیر پرداخت وام و حتی برخوردهای ناشایست با متقاضیان وام مشاهده شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس نیز در بعد نظارتی این موضوع را پیگیری می کند تا شرایط پرداخت وام های خرد و ازدواج را تسهیل کند، گفت: بعد نظارتی بانک مرکزی باید فعالتر شود و بانک‌ها بازخواست شوند که چرا بخشنامه‌ها را اجرا نمی‌کنند.
ادامه روند نزولی دلار و سکه 
در روزهای اخیر، روند حرکت قیمت دلار، کاهشی بوده است. اوایل آبان‌ماه نرخ دلار روند صعودی داشت و به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید اما از اواسط آبان سیر نزولی به خود گرفت.
دلار روز گذشته  در صرافی‌های بانکی با حدود ۱۸۰ تومان کاهش قیمت به نرخ ۲۵ هزار و ۷۲۰ تومان فروخته شد. 
قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل، معادل ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۹ هزار  و ۴۰۰ تومان اعلام شد.  قیمت روز سه شنبه هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی برای فروش معادل ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت خریدآن نیز ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان بود.
همچنین قیمت سکه تمام نیز در ساعت 17 روز گذشته با افت حدود 200 هزار تومانی به 11 میلیون و 750 هزار تومان رسید.
سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۱ میلیون تومان و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع ‌سکه ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.
علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون و ۱۲۸ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای ۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان فروخته شد.
اونس جهانی طلا نیز دیروز با کاهش نسبت به روز سه شنبه به قیمت هزار و ۸۷۶ دلار معامله شد.
در ۲ هفته اخیر قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند کاهشی داشت و نوسانات ارزی و سیر نزولی قیمت ارز روی بازار طلا نیز تاثیر گذاشت.  
 بررسی روند معاملات ارزی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که کاهش انتظارات تورمی و  تقویت عرضه اسکناس در بازار متشکل ارزی در جهت مدیریت نوسانات نرخ ارز باعث افت قیمت‌ها در بازار ارز و همچنین بازار طلا شده است.

افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایر سواری
پس چند هفته بحث بر سر افزایش قیمت کارخانه‌ای تایر خودروهای سواری، نهایتا طبق اعلام سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر، مصوبه افزایش قیمت ابلاغ و از روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه اجرایی شد. براین اساس باتوجه به نوسان افزایشی عوامل موثر بر قیمت تمام شده تایرهای داخلی، فعلا با افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایرها موافقت شده است. مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تویلدکنندگان تایر گفت:  این افزایش قیمت به جهت جبران افزایش هزینه‌های تولید که بعضا از ۱۰۰ درصد هم تجاوز می‌کند، فقط برای تایر سواری لحاظ می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که با اعمال این افزایش‌ها نیز همچنان قیمت‌های مصوب با قیمت‌های عملی کف بازار، فاصله بسیار زیادی خواهد داشت و دلیلی برای هرگونه افزایش در قیمت‌های رایج بازار نخواهد بود.
پیش از این سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر در رابطه با واگذاری قیمت‌گذاری‌ تایر خودروهای سواری به خود تولیدکنندگان گفته بود که اصل ماجرا این است که قیمت مواداولیه لازم برای تولید تایر  در سال ۱۳۹۹، به طور تقریبی روزانه در حال تغییر است. بررسی بورس کالا نشان می‌دهد که قیمت‌ مواداولیه به طور تقریبی هفته‌ای بالا می‌رود و  قیمت‌ها عملا شناور شده‌اند؛ لذا در شرایط فعلی، مدیریت تولید بسیار دشوار است.

وام ۱۰۰ میلیونی مسکن ملی به پروژه های نیمه تمام
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در کلانشهرها این فرصت را با اولویت پروژه های نیمه تمام برای سازندگان ایجاد کردیم تا بدون قرمز شدن فرم «ج» بتوانند در قالب طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد دریافت کنند.
محمود محمودزاده اظهار کرد:  برای تکمیل پروژه های بخش خصوصی در تهران، کلانشهرها و سایر شهرهایی که از متقاضیان برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نشده تسهیلات خودمالکی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای هر واحد با اولویت پروژه های نیمه تمام پرداخت می کنیم. البته این بدان معنی نیست که وام به پروژه های صفر پرداخت نمی شود بلکه اولویت با پروژه های نیمه تمام است. وی افزود: متقاضیان می توانند از هفته آینده با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir اطلاعات خود را درج و ثبت نام کنند.
محمودزاده تصریح کرد: کسانی که این وام را دریافت می کنند فرم «ج» آنها قرمز نمی شود. تمامی سازندگان بخش خصوصی، تعاونی ها و افراد حقیقی که پروژه های در حال اجرا دارند می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. با توجه به اینکه در کلانشهرها پروژه اقدام ملی در نظر گرفته نشده این فرصت را در اختیار بخش خصوصی قرار دادیم تا بتوانند پروژه های خود را به حرکت درآورند.

ساعات کاری بانک‌های خصوصی از اول آذر 
کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در ابلاغیه‌ای به مدیران بانکی چگونگی خدمت رسانی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و ساعات کار آن‌ها را از اول آذر اعلام کرد که به شرح زیر است. 
 ۱. کلیه شعب و ادارات در این ایام مفتوح بوده و در شهرهای با هشدار قرمز به صورت نوبتی با حداکثر ۵۰ درصد از کارکنان خود و در شهرهای با هشدار نارنجی به تعداد ۲.۳ و در سایر شهرها با حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان نسبت به ارائه خدمات به مشتریان گرامی اقدام خواهند کرد. مسئولین واحدها در نوبت بندی حضور کارکنان به نحوی باید مدیریت کنند که برای ارائه هر رشته از خدمات بانکی و به ویژه تخصصی حداقل یک نفر از مسئولان امر در شعبه حضور داشته باشند.
۲. ساعات کار کلیه شعب و ستادهای بانکی برای کارکنان و مراجعین در تمام این هفته همانند گذشته خواهد بود و بدین ترتیب مراجعین به بانک‌ها می‌توانند از ساعت ۸ بامداد الی ۱۴ و  و در پنجشنبه ها تا ساعت ۱۲:۳۰ از خدمات بانکی حضوری استفاده کنند.
۳. لازم است کارکنان هنگام ارائه هرگونه خدمات بانکی، مشتریان را به استفاده بعدی از خدمات خواسته شده بهره‌مندی از درگاه‌های الکترونیکی راهنمایی و تشویق کنند. ۴‌. مشتریانی که در نوبت انجام خدمات مورد نظر خود هستند، باید در فاصله بندی‌های ۱.۵ الی دو متری از کارکنان و سایر مراجعین مستقر شوند و حتی الامکان تا رسیدن نوبت به آن‌ها خارج از شعب در انتظار بمانند. ۵. افراد به شعب یا هر یک از ساختمان‌های بانک‌ها اعم از کارکنان و مراجعین بدون ماسک اکیدا ممنوع بوده و لوازم تحریر مورد استفاده هر فرد مراجعه کننده باید توسط خود ایشان تامین شود. ۶.  کلیه واحدها باید مواد ضدعفونی کننده را در دسترس کارکنان و مراجعین محترم قرار دهند. همچنین خبر دیگر بانکی که اینکه  نرخ‌های جدید کارمزد خدمات بانکی از اول آذر عملیاتی می‌شود. بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها، نرخ‌های جدید کارمزد خدمات بانکی را برای اجرا از ابتدای آذرماه سال‌جاری (شنبه آینده) ابلاغ کرد.
زمینه‌های پایداری بازار سرمایه ادامه دارد 
فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی  درباره بازار سرمایه گفت: بازار سهام به طور طبیعی، روندی دارد که با نوع تصمیماتی که در شورای بورس اتخاذ شد و یکسری از عوامل محرک، تقاضا را به جریان انداختیم و تقویت کردیم و باید این شرایط تداوم داشته باشد.   وزیر اقتصاد گفت: آمادگی داریم در شرایطی که این پایداری ادامه یابد با عرضه اولیه‌ها ثبات مستمر را ایجاد کنیم.  
وی افزود: از جانب دولت تمام زمینه‌های پایداری روند بازار سهام ادامه دارد.   دژپسند گفت: امیدوارم افرادی که راجع‌به بازار سرمایه اظهارنظر می‌کنند با دقت بیشتر و رعایت جوانب این کار را انجام دهند و سهامداران دقت کنند که مباحث را تحلیل کنند و معاملات را با توجه به این مسائل انجام دهند.   وزیر اقتصاد درباره لایحه بودجه سال آینده گفت: در تدوین لایحه بودجه سعی کردیم وابستگی بودجه به نفت کمتر باشد و امیدواریم سال آینده نیز همچون امسال این روند، تداوم یابد.   وی افزود: مالیات نقش محوری در بودجه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم درآمد مالیاتی در بودجه سهم بیشتری داشته باشد اما باید شرایط اقتصادی را در نظر بگیریم.
وی در ادامه به ترخیص کالاهای گمرکی اشاره کرد و گفت: دولت نفعی از توقف کالا در گمرک نمی‌برد، بنابراین در اظهارنظرها رعایت انصاف را بکنید. وی توضیح داد: برخی به اشتباه کالای موجود در بنادر یا پایانه‌ها را به عنوان کالای گمرکی تلقی می‌کنند در حالی که کالای گمرکی، کالای است که اظهارنامه گمرکی داشته باشد و بعد از اظهار گمرکی در سطح ترخیص طبقه‌بندی می‌شود. دژپسند گفت: کالاهایی که در بنادر و پایانه‌ها هستند به دنبال حل مشکل ثبت سفارش هستند. وزیر اقتصاد تصریح کرد: دولت، وزارتخانه های اقتصاد، صنعت و گمرک به دنبال این هستند که در اولین فرصت و با سرعت بالا کالا از گمرک ترخیص شود.

مالیات بر عایدی سرمایه مسکن دست دلالان را کوتاه می‌کند
سید البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه معاملات سوداگرایانه موجب افزایش قیمت مسکن می شود، گفت: من به عنوان نمونه می گویم که فردی در یکی از دفاتر مشاوران املاک می گفت که زمینی را خریداری کرده که آن زمین بعد از ۱۷ بار معامله و خرید و فروش، بار دیگر به دست خودش رسیده است.
وی  با اشاره به ضرورت ارسال هر چه سریع تر لایحه مالیات بر عایدی سرمایه از سوی دولت به مجلس، گفت: یکی از محورهای اساسی لایحه مذکور، اخذ مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است، حال در شرایط کنونی بهترین فرصت برای تصویب و اجرای این قانون است، زیرا هم اکنون بازار مسکن به سمت ثبات و کاهش قیمت ها حرکت می کند.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن درگیر دلال بازی و سفته بازی است و افراد با هدف کسب سودهای کلان اقدام به خرید و فروش مسکن می کنند و عملا خریداران واقعی قادر به تأمین مسکن نیستند.
وی گفت: از طرفی معاملات سوداگرایانه موجب افزایش قیمت مسکن نیز می شود، به طوری که وقتی یک مسکن میان دلالان دست به دست می شود، قیمت آن ملک در هر معامله افزایش چشمگیری پیدا می کند و این فرآیند در سطح کلان، قیمت مسکن را در بازار بالا می برد.
حسینی ادامه داد: من به عنوان نمونه می گویم که فردی در یکی از دفاتر مشاوران املاک می گفت که زمینی را خریداری کرده که آن زمین بعد از 17 بار معامله و خرید و فروش، بار دیگر به دست خودش رسیده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه مسکن می تواند دست دلالان از بازار مسکن را کوتاه کند، این اقدام موجب بروز ثبات و آرامش در بازار می شود و عملا جلوی تلاطم آفرینی دلالان را می گیرد. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اعمال مالیات بر اراضی بایر و بلااستفاده نیز ضروری است، زیرا برخی از خریداران با نگاه سرمایه ای اقدام به خرید اراضی می کنند تا آن را پس از مدتی با سود بالا بفروشند، این در حالی است که در آن زمین باید ساخت و ساز صورت گیرد تا میزان تولید مسکن در کشور به تعادل برسد.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال