امروز ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 


امکان لغو سفارش فروش سهام عدالت فراهم شد
شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: امکان لغو سفارش فروش مشمولان سهام عدالت فراهم شده است.
بنا به درخواست تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر ایجاد حذف سفارش فروش، زیر ساخت های لازم در اختیار بانک‌ها و شرکت های کارگزاری قرار گرفته است به طوریکه مشمولان می توانند از روز چهارشنبه (14 آبان) درخواست لغو سفارش فروش خود را لحاظ کنند.
بر این اساس، در سامانه های فروش سهام عدالت بانک ها و شرکت های کارگزاری بخش لغو سفارش فروش افزوده شده است تا سهامداران بتوانند از این گزینه نیز استفاده کنند.
سهامداران محترم باید این نکته مهم توجه کنند که درخواست حذف سفارش فروش زمانی اجرا خواهد شد که سهام مشمولان درسامانه های سهام عدالت به فروش نرفته باشد.

پرداخت حق بیمه کارگر ساختمانی سه ماهه شد!
نایب رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی تعیین مهلت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی و مختومه شدن پرونده در صورت عدم پرداخت را به زیان آنها دانست و گفت: در شرایطی که کارگران ساختمانی با نبود کار و بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند و بیمه آنها سهمیه‌ای است شایسته نیست با یک بخشنامه داخلی حقوق آنها را 
نادیده بگیریم.
هادی ساداتی اظهار کرد: در شرایطی که به دلیل انتشار ویروس کرونا کارگران ساختمانی با مشکل نبود کار و معیشت دست و پنجه نرم می کنند متوجه شدیم که طی روزهای اخیر بخشنامه ای داخلی از سوی تامین اجتماعی صادر شده که اجرای آن به زیان کارگران ساختمانی است.
وی در توضیح جزییات این بخشنامه ادامه داد: قبلا اگر کارگران ساختمانی حق بیمه خود را به هر دلیل نمی توانستند پرداخت کنند تا شش ماه فرصت داشتند آن را بپردازند یعنی اگر ابتدای فروردین پول دست کارگر ساختمانی نبود می توانست دو ماه بعد آن را پرداخت کند و با جرایمی که سازمان درنظر می گرفت در نهایت تا شهریور ماه زمان داشت حق بیمه اش را بپردازد و پرونده بیمه او مختومه نمی شد ولی در بخشنامه اخیر صراحتا اعلام شده که اگر تا سه ماه پرداخت حق بیمه دچار وقفه شد، بیمه قطع و پرونده مختومه شود.
نایب رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی افزود: معتقدم این کار جز کاهش آمار کارگران ساختمانی نتیجه ای ندارد و جای سوال است که در شرایط حاد کرونا که کار برای کارگران ساختمانی وجود ندارد و امرار معاش آنها به خطر افتاده چطور می توانیم چنین دستورالعملی صادر کنیم؟ 
ساداتی گفت: مختومه شدن پرونده از این جهت به زیان کارگر ساختمانی است که وصل کردن مجدد بیمه او یک پروسه زمانی طولانی مدت دارد چون با توجه به سهمیه ای بودن بیمه کارگران ساختمانی به سادگی امکانپذیر نیست لذا انتظار داریم فرجه کارگران ساختمانی برای پرداخت حق بیمه آن هم در شرایطی که با کرونا درگیر هستیم، حفظ شود.
به گفته وی تاخیر چندماهه در پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی منابع سازمان را دچار مشکل نمی کند، همچنان که عدم پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی که سالهای سال تلنبار شده وضعیت سازمان را به خطر نیانداخته است لذا شایسته نیست با یک مصوبه داخلی پرونده بیمه کارگران ساختمانی را مختومه کنیم و حق و حقوق آنها در شرایط سخت کرونا و نبود کار را 
از بین ببریم.

افزایش تعاملات بین‌المللی راه‌آهن 
وزیر راه و شهرسازی راه‌آهن چابهار ــ زاهدان را مهم‌ترین پروژه ریلی کشور اعلام کرد و گفت: تعاملات بین‌المللی راه‌آهن ایران افزایش یافته است.
محمد اسلامی در حاشیه مراسم آغاز عملیات ریل‌‌گذاری راه‌آهن چابهار ــ زاهدان و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پروژه راه‌‌آهن چابهار ــ زاهدان مهم‌ترین و راهبردی‌‌ترین پروژه ریلی کشور است، گفت: این خط ‌‌‌آهن در 627 کیلومتر مسیر اصلی و حدود 100 کیلومتر خطوط فرعی و ایستگاهی احداث می‌شود.
وی ادامه داد: در چند سال گذشته، با توجه به فرمایشات مقام معظم‌رهبری و سیاست کلی نظام، هدف این بود که پنج استان به شبکه ریلی کشور متصل شوند که این اتصال در هر پنج استان برقرار شد. اسلامی با ابراز اینکه "در زمان حاضر هفت پروژه ریلی در دست اقدام است" گفت: مهم‌ترین آن‌ها همین پروژه چابهار است که ریل‌گذاری آن از سمت چابهار آغاز شد. سه ماه پیش ریل‌گذاری مکانیزه از سمت زاهدان آغاز شده بود.
وزیر راه و شهرسازی سپس به راه‌آهن خواف ــ هرات اشاره کرد و افزود: به‌یاری حق‌تعالی در اواخر آبان راه‌آهن خواف ــ هرات که یکی از پروژه‌های بین‌المللی است و خطوط ریلی کشور را به کشور افغانستان متصل می‌کند، با حضور مقامات عالی دو کشور افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: پروژه راه‌آهن یزد ــ اقلید، میانه ــ اردبیل، همدان ــ سنندج، رشت ــ بندر کاسپین و اصفهان ــ شهرکرد از دیگر پروژه‌های ریلی باقی‌‌مانده است که حداکثر تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. این پروژه‌ها مجموع خطوط ریلی کشور راکه اول دولت یازدهم حدود 10هزار و 700 کیلومتر بوده، با خطوط فرعی به حدود 16هزار کیلومتر خواهد رساند که یک تحول بزرگ در حوزه حمل‌ونقل ریلی است.
اسلامی با توجه به تعاملات بین‌المللی ایران در حوزه حمل‌ونقل ریلی گفت: نکته مهمی که در حوزه حمل‌ونقل ریلی اتفاق افتاده، عضویت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مشترک‌المنافع و تفاهم‌نامه‌های چندجانبه با شرکت‌های راه‌‌آهن منطقه است که با تعرفه و شیوه‌نامه‌های واحد، بتوانیم سهم ترانزیت ریلی خود را روزافزون افزایش دهیم، با این وسیله راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از شرق تا غرب نقش‌‌آفرینی کند و با اتصال کریدورهای شمال ــ جنوب و شرق ــ غرب سهم بیشتری را از حمل‌ونقل ریلی بین‌المللی در اختیار
 بگیرد.
وی در ادامه راجع به پروژه شهر فرودگاهی چابهار نیز گفت: شهر فرودگاهی چابهار یکی از پروژه‌های مصوب است. مشکلاتی که در این پروژه بروز کرده در حال رسیدگی است و به‌‌زودی پیگیری و رفع خواهد شد.
اسلامی با اشاره به برنامه وزارت‌ راه و شهرسازی برای رفع حاشیه‌نشینی در چابهار گفت: ما پروژه‌‌های خودمان را شروع کرده‌ایم و به‌زودی با یاری مردم عزیز و شریف چابهار، چهره حاشیه‌‌نشینی را از این شهر خواهیم زدود.

اعمال افزایش 25 درصدی از سوی یک خودروساز
خودروسازان در اجرای مصوبه شورای رقابت مبنی بر اعمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت، متناسب با تورم صنعت خودرو، قیمت محصولات خود برای عرضه در پاییز امسال را ۲۵ درصد افزایش دادند. بر همین مبنا روز گذشته، ایران خودرو قیمت جدید تمامی محصولات خود را ویژه ۳ ماهه سوم سال ۹۹ را اعلام کرد.
این افزایش قیمت ها از سوی خودروسازان در شرایطی است که طی روزهای گذشته در بازار خودرو شاهد روندی کاهشی بودیم. بسیاری از فعالان این بازار پیش بینی می کنند در صورت کنترل نرخ ارز از سوی بانک مرکزی قیمت خودرو با کاهش رو به رو می شود. 
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: «چنانچه بانک مرکزی بازار ارز را کنترل نکند، ممکن است قیمت خودرو در بازار افزایش یابد اما روند قیمت دلار همانند دو هفته گذشته کنترل شود قیمت خودرو هم روند نزولی خواهد داشت.»
از سوی دیگر سه خودروساز داخلی طی هفت ماه امسال در مجموع ۴۹۶ هزار و ۸۷۶ دستگاه انواع محصولات را به تولید رسانده‌اند تا در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش تیراژ را تجربه کنند.
علاوه بر این‌ها در صورت کاهش احتمالی قیمت دلار، پیش بینی می شود بازار خودرو یک روند نزولی به خود بگیرد. به اعتقاد، فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، در این شرایط قیمت خودروها مجدد ارزان می‌شود. 
خبر دیگری از بازار خودرو که روز گذشته منتشر شد از سوی دبیر انجمن قطعه سازان بود. 
طی روزهای گذشته، اخباری مبنی بر موافقت وزارت صمت با قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ (که ۵۵ درصد از کل تولید خودرو را تشکیل می‌دهند) توسط شورای رقابت و خودروهای کم تیراژ (که ۴۵ درصد از کل تولید خودرو را تشکیل می‌دهند) توسط خود خودروسازان، منتشر شد.
در این خصوص آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو اظهار داشت: «تاکنون مطالب زیادی در جلسات مربوط به تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو مطرح شده است اما هنوز هیچیک به تصویب نرسیده است.»
وی افزود: «در مورد قیمت گذاری محصولات پرتیراژ و سایر محصولات در جلسه بسیار صحبت شد و از سوی برخی اعضای جلسه مثبت ارزیابی شد، اما هنوز منجر به مصوبه نشده است.»
محبی نژاد گفت: «برای اجرای این قبیل طرح‌ها، نیاز به مصوبه شورای هماهنگی سران قوا داریم.»
وی تاکید کرد: «باید هر چه سریع‌تر در مورد مکانیزم قیمت گذاری، تعیین تکلیف صورت بگیرد؛ چرا که در غیر این صورت خودروساز و قطعه ساز ورشکسته خواهند شد.»
 
وعده کاهش قیمت کالاهای اساسی 
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: «با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید در گمرک، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.»
صدیف بیگ زاده اظهار کرد: «میلیون‌ها تن کالاهای موجود در گمرک، با تسهیل و استفاده از روش‌هایی از جمله استفاده از ارز صادراتی، متقاضی و یا ارز تأمین شده از طریق بانک مرکزی بدون الزام به کد رهگیری، ترخیص خواهند شد. در کنار اجازه ترخیص درصدی به گمرک، روند ترخیص کالا از گمرکها تسریع خواهد شد و این موضوع موجب متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف کنندگان به این کالاها می‌شود.م
به گفته این مقام مسئول، وظایف وزارت جهاد کشاورزی تا سطح عمده فروشی کالاهایی مانند مرغ و تخم مرغ خواهد شد و محدودیت یا اعمال هر گونه صادرات مرغ و تخم مرغ با این وزارتخانه خواهد بود، اما کماکان وزارت صمت ضمن انجام وظیفه ثبت سفارش کالاها، در سطح خرده فروشی و توزیع، وظایف قبلی خود را انجام خواهد داد.
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت همچنین گفت که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این جلسه حضور داشت و مطابق با وظایفش قرار شد که با خروج دام زنده مقابله کند.
وی در پایان وعده داد که با این تقسیم کار و تعیین شدن وظایف دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین بالادستی، شاهد تنظیم مؤثر بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.
گفتنی است، در جلسه فوق‌العاده روز سه‌شنبه ستاد تنظیم بازار، مقرر شد با هماهنگی وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و وزارت جهادکشاورزی به گمرک اجازه داده شد که کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی را با اخذ تعهد از واحدهای واردکننده و پس از پرداخت عوارض قانونی تا حد ۹۰ درصد ترخیص کند تا کالاهای رسوبی وارد چرخه تولید و بازار شوند.
وزیر جهاد کشاورزی نیز روز گذشته گفت: «بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، مسئولیت تأمین نهاده های زراعی، باغی، دامی و همچنین تنظیم بازار مرغ، تخم مرغ و گوشت در سطح عمده فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.»
کاظم خاوازی در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: «در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌های مرتبط به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، بانک مرکزی و گمرک جهوری اسلامی ایران صورت گرفته و با مصوبه ستاد اقتصادی دولت، وظیفه تامین کلیه نهادهای زراعی، باغی و دامی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است.»
وی افزود: «ثبت سفارش ها همچنان توسط وزارت صمت انجام و بقیه کارها با هماهنگی گمرک و بانک مرکزی توسط وزارت جهاد کشاورزی مدیریت خواهد شد و امیدواریم این تصمیم منجر به فراوانی نهاده ها شود و در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.»
خاوازی با بیان اینکه همچنین تصمیم گرفته شد تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ که از مایحتاج اصلی خانواده ها هست، تا سطح عمده فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد، خاطرنشان کرد: «در خصوص تولید مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز در کشور وضعیت خوبی داریم و جای هیچگونه نگرانی برای مردم نیست.»
وی تاکید کرد: «تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ در سطح خرده فروشی همچنان بر عهده وزارت صمت خواهد بود.»
خاوازی با اشاره به ارتباط خوبی که بین دستگاه‌های ذیربط وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آینده شاهد وضعیت خوبی در بازار باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: «همچنین ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که موضوع تنظیم بازار گوشت هم مانند مصوبه ستاد اقتصادی دولت، در سطح عمده فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد.»
 
ساماندهی بازار با انتقال اتحادیه املاک به وزارت شهرسازی
محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وارد مرحله تدوین بسته اجرایی در اختیار گرفتن اتحادیه املاک شده ایم گفت: الحاق اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه و شهرسازی می تواند زمینه ارتقای وضعیت فعالان بازار مسکن از حالت سنتی به بستر جدید علمی و تخصصی را فراهم کند که ثمره های مفیدی برای مصرف کنندگان، مالکان، خریداران و مستاجران خواهد داشت.
وی  اظهار کرد: انتقال اتحادیه املاک از ذیل وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی بود که مطرح شد و رییس جمهور با آن موافقت کرد. اما باید مراحل اجرایی این انتقال طی شود و ممکن است زمانبر باشد.
وی افزود: یکی از ابزارهایی که می تواند برای کنترل بازار مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد الحاق اتحادیه املاک به این وزارتخانه است. بعضی از فعالیتها مثل مشاوران املاک، صرفا صنف نیستند بلکه در بازار املاک کشور تاثیرگذارند. اعتقاد ما این است که افراد شاغل در این گروه باید پروانه حرفه ای داشته باشند. یعنی کسانی در این مشاغل ورود کنند که از تخصص و اطلاعات کافی در حوز ه املاک و مستغلات برخوردار باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، انتقال احتمالی اتحادیه املاک به وزارتخانه متبوع خود را اقدام موثر و مبارکی دانست و گفت: این اتفاق می تواند زمینه ارتقای وضعیت فعالان بازار مسکن از حالت سنتی به بستر جدید علمی و تخصصی را فراهم کند که طبیعتا ثمره های مفیدی برای مصرف کنندگان، مالکان، خریداران و مستاجران خواهد داشت. از طرف دیگر اتحادیه می تواند به عوان بازوی کنترلی و اجرایی دولت عمل کنند.
محمودزاده درباره اینکه آیا بعد از انتقال احتمالی، صنف اتحادیه به کانون تبدیل می شود گفت: ما درگیر اسم نیستیم بلکه حرفمان این است که با توجه به رویکرد تاثیرگذاری مشاوران املاک، این گروه باید پروانه حرفه‌مندی داشته باشند، آموزش این کار را ببینند و طبیعتا در مقابل اقداماتی که به عهده شان است پاسخگو باشند.
وی با اشاره به مخالفت مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتقال اتحادیه املاک به وزارت راه و شهرسازی گفت: هرکس از منظری به این موضوع نگاه می کند ولی طبیعی است که وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه تخصصی این موضوع، اولی تر از دیگر وزارتخانه ها است. این انتقال، امتیازی برای وزارتخانه نیست بلکه هدف صرفا ساماندهی است. تمام کسانی که از وضعیت بازار زمین و مسکن انتقاد می کنند از ضعف موجود ناراضی هستند. باید بپذیریم که بعضی از اصناف موقعیت و شرایط خاصی را دارند. مسکن به عنوان یکی از مهمترین نیازهای خانوارها نیاز به کنترل دارد. ما دیگر روی کلیت این موضوع که این انتقال لازم است یا نیست کار نمی کنیم بلکه از این مقطع گذشته ایم و با موافقت رییس جمهور باید وارد بسته اجرایی شویم.

خودتحریمی‌ معضل کسب‌وکارهاست
آزاد معروفی، رییس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با انتقاد از نگاه لوکس به حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد محدودیت برای پلتفرم‌های داخلی گفت: ما تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا هستیم و از طرف دیگر مجموعه قوانین و مقررات در داخل کشور هم به شکل خودتحریمی عمل می‌کند و اینها موانعی است که باید برداشته شود.
وی  با تاکید بر لزوم تعامل بخش خصوصی با دولت از طریق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بیان کرد: با توجه به نقش دولت به عنوان مجری قوانین و از طرف دیگر با توجه به اینکه بخش بزرگی از اقتصاد ما در دولت و حاکمیت شکل گرفته، ‌نیاز داریم که در این اکوسیستم کسب‌وکار، تعامل ویژه با دولت داشته باشیم که این اتفاق هم در سازمان نظام صنفی افتاده است و از باب مطالبه‌گری از دولت،‌ این انتظارات را در سازمان نصر جلو می‌بریم.
وی در ادامه با بیان اینکه قضیه خودتنظیم‌گری از مطالبات و برنامه‌های صنف است، افزود: شیوه و نگاه سنتی در تنظیم مقررات توسط دولت باید به سمت خودتنظیم‌گیری توسط بخش خصوصی پیش برود که در اثر رقابت و منافع مشترک این اتفاق می‌افتد. دولت باید این واقعیت را بپذیرد که در اکوسیستم بازار و کسب‌وکارها، لزومی به این همه مجوز، تصدی‌گری و تنظیم بازار توسط آنها وجود ندارد و این اتفاق می‌تواند توسط خود صنعت و صنف به دلیل منافع مشترک بین بخش خصوصی در حوزه آی‌سی‌تی، شکل بگیرد.
معروفی با اشاره به چالش‌های پیش روی حوزه آی‌سی‌تی در قالب سه ضلع شامل تحریم، کرونا و تغییر دولت، بیان کرد: این چالش‌ها در حال حاضر پیش روی اعضای کسب‌وکارها به‌طور عام و به‌خصوص در حوزه فعالیت تمام شرکت‌های حوزه فاوا فارغ از عضویت و یا عدم عضویت در سازمان نظام صنفی وجود دارد. کمیته سنا برای رفع این مشکلات در صنعت فاوا تشکیل شده که علاوه بر سندیکای صنعت مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران که بیشتر به عنوان تولیدکننده و صادرکننده شناخته می‌شوند، در کنار سازمان نظام صنفی که بزرگ‌ترین مجموعه از تامین‌کنندگان را در حوزه آی‌سی‌تی تشکیل می‌دهد در تلاش است که این موانع را با هم افزایی از پیش رو بردارد.
رئیس کمیسیون اینترنت چیزها و ‌کلان داده با بیان اینکه تحریم‌ها بر تولید، واردات و صادرات، تاثیرات زیادی بر حوزه آی‌سی‌تی گذاشته‌اند، گفت: سازمان نظام صنفی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل حوزه آی‌سی‌تی که بالغ بر ۱۸ هزار عضو دارد و در سه حوزه تولید، واردات و صادرات نقش عمده‌ای دارد، مطالبه‌گری مربوط به این موضوع را پیش می‌برد. البته مشکلات ارزی تنها در حوزه واردات نیست، بلکه تولیدکنندگان ما هم بخش عمده یا حداقل مواد اولیه مورد نیاز خود را از این طریق به دست می‌آورند و در حوزه صادرات هم به دلیل تحریم‌ها مشکلاتی در خصوص چگونگی تبادل ارز وجود دارد.
عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با تاکید بر اهمیت حمایت از کسب‌وکارهای نوپا بیان کرد: در مقابله با موضوعاتی مانند فیلترینگ باید به گونه‌ای هوشمندانه عمل شود که باعث ضربه به کسب‌وکارها نشود. همانطور که سازمان نظام صنفی در رویدادهای آبان ماه سال گذشته، بعد از ملتهب شدن فضا و قطعی اینترنت، بیانیه رسمی داد و موضع خود را تعیین کرد و با سازمان فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات درباره این موارد به تفصیل صحبت شد.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال