امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

علی انصاری، یک کارآفرین متفاوت

نتیجه تصویری برای علی انصاری

مالک بزرگ‌ترین بازار مبل خاورمیانه، عضو هیأت مدیره و حامی مالی باشگاه استقلال در سال‌های گذشته، نایب‌رئیس و رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، رئیس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون استان تهران، رئیس شورای ملی مبلمان، رئیس کنفدراسیون بین‌الملل مبلمان و دکوراسیون، مالک بازارهای موبایل ایران، بنیان‌گذار بانک تات، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری تات، سازنده یکی از بزرگ‌ترین مال‌های جهان و… به راستی علی انصاری کیست؟ چگونه به چنین ثروتی دست پیدا کرده است؟ چه ارتباطی میان تجارت، صنایع فولاد، صنعت مبل، بازار موبایل، ورزش و ساخت مراکز مدرن توزیعی وجود دارد؟ آیا دارایی‌اش محصول دانش، تجربه و زحمت است؟ یا تنها شاهین بخت و اقبال بر دوش او نشسته است؟

از خیابان مهرآباد تا انتهای همت

علی انصاری ۵ دی ۱۳۴۱ در مهرآباد جنوبی به دنیا آمد. در سال ۱۳۶۶ از دبیرستان ارشاد دیپلم اقتصاد گرفت و پس از پایان خدمت سربازی به شکلی جدی وارد دنیای کسب‌وکار شد. او در سال ۶۶ و با حمایت پدر، از اداره کل صنایع سنگین استان زنجان موافقت اصولی ایجاد کارخانه تولید لوله و پروفیل گرفت. این کارخانه در زمینی به مساحت ۶۴ هزار متر مربع در ماه‌دشت کرج احداث شد و در سال ۱۳۷۱ به بهره‌برداری رسید.

برخلاف بسیاری از متمولان که دوست دارند سوژه اخبار و رسانه‌ها باشند، انصاری خیلی کم از خودش می‌گوید. به همین دلیل هم اطلاعات زیادی از زندگی شخصی او در دست نیست. پدرش در بازار و در صنعت ساختمان مشغول بود. اما پسران، پیشه پدری را دنبال نکردند.

در سال ۱۳۷۱ و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل کشورهای تازه استقلال یافته آسیای میانه، علی انصاری تصمیم به تجارت در حوزه قفقاز گرفت. صادرات میوه و خشکبار به کشورهای این منطقه و به‌ویژه جمهوری تازه تأسیس آذربایجان بخشی از این برنامه تجاری بود.

او در سال ۱۳۷۲ یکی بزرگ‌ترین مراکز توزیعی آهن‌آلات به نام مجتمع تجاری بهاران در شادآباد تهران را ساخت. مجتمعی که همچنان یکی از قطب‌ها و مراکز توزیع انواع آهن‌آلات در کشور است.
بازار آهن بهاران ۲ نیز در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع در بزرگراه آیت‌الله سعیدی و در مجاورت بازار آهن شادآباد، یکی دیگر از تجربه‌های اولیه او برای ایجاد مراکز مدرن توزیع بود.

کشف بازارهای جدید

کار ساخت‌وساز در دهه هفتاد و هشتاد رونق خوبی گرفت و بسیاری را به ثروت رساند. اما بیشتر آن «بساز و بفروش‌ها» در ساخت‌وساز ماندند، تا ۲۰ سال بعد از رکود این بازار گله کنند. در حالی که انصاری، همان‌طور که بازار مسکن را یافته بود، بار دیگر بازارهای جذاب دیگری را شناسایی کرد و به آن‌ها وارد شد.

بازار موبایل یکی از همین بازارها بود. با رشد خریدوفروش تلفن همراه از سال ۲۰۰۷، موبایل به یکی از بازارهای جذاب کشور تبدیل شد. انصاری این فرصت را قبل از دیگران شناسایی کرد و از آن بهره برد. شاید جالب باشد که بدانید بازار موبایل، فقط کمی بعد از رونمایی از اولین آیفون و در نقطه آغاز رشد پرشتاب بازار تلفن‌های هوشمند تاسیس شد.

 رونق برای دیار قدیمی

شاید بیشتر مردم فکر کنند شمال شهر تهران بهترین محل برای راه‌اندازی یک مرکز خرید بزرگ مبل است. به خصوص که مردم این منطقه قدرت خرید بیشتری هم دارند. اما علی انصاری فروشگاهش را در جنوب شهر و در نزدیکی محله کودکی‌اش افتتاح کرد. این تصمیم ظاهرا دلایلی بیش از تفاوت قیمت در زمین‌های یافت‌آباد و جردن دارد.

نکته مهم این است که مردم شمال شهر می‌توانند پس از خریدشان، به راحتی هزینه حمل‌ونقل از جنوب به شمال را پرداخت کنند. اما هزینه انتقال کالای خریداری شده از شمال به جنوب شهر، می‌تواند انگیزه خرید را برای طیف بزرگی از مشتری‌ها از بین ببرد. برای همین نزدیکی به جنوب شهر، اندازه بازار را بزرگ‌تر می‌کند.

محل قرارگیری بازار مبل، فرصت‌های شغلی ایده‌آلی را برای هم‌محله‌ای‌های قدیم علی انصاری به وجود آورده است.

از طرف دیگر وجود بازار مبل در یافت‌آباد باعث شد که اکوسیستم جدیدی در این منطقه شکل بگیرد و کسب‌وکارهای مختلف این ناحیه رونق بگیرند. برای کارگران ساده، شاید رفت‌وآمد به شمال شهر راحت‌ نباشد. برای همین محل قرارگیری بازار مبل، فرصت‌های شغلی ایده‌آلی را برای هم‌محله‌ای‌های قدیم علی انصاری به وجود آورد.


برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


دانستنیهای حقوقی

درباره شهرکهای صنعتی

سرگذشت کارآفرینان

نکات مهم درباره انبار

ارز ، دلار ، طلا و سکه

اقتصادی ، صنعتی ، حوادث


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال