امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

کاهش دو تا 8 میلیون تومانی قیمت خودرو  

تب تند گرانی خودرو در بازار در روزهای اخیر تا حدودی پایین آمده و گزارش ها از کاهش حدود دو تا 8‌میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار حکایت دارد. با این وجود آنچه به عنوان چالشی مهم در بازار این روزهای خودروست اعلام قیمت های غیرمنطقی در این بازار است. 
هرچند عده ای دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار را افزایش تقاضا و رشد نرخ ارز می‌دانند اما تیر پیکان انتقاد برخی دیگر به سوی خودروسازان بوده و معتقدند کاهش تولید این شرکت‌های موجب گرانی خودرو شده است، اتهامی که خودروسازان با ایجاد میزهای تولید داخل و تولید خودروهای ملی جدید درصدد رفع آن هستند.
چهارشنبه 30 بهمن ماه در حاشیه جلسه هیات دولت بود که از 4 خودرو ملیk132 ، دنا پلاس توربو اتوماتیک، سدان از مگاپلتفرم ایرانی و کراس اوور رونمایی شد که براساس گفته‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت بیش از 90 درصد قطعات این خودروها، ساخت داخل بوده و داخلی سازی برخی اقلام جزیی که فعلا امکان تولید داخلی آنها وجود ندارد، نیز در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته و این قطعات در ماه های آینده تولید می‌شوند. معرفی محصولات جدید خودروسازان بارقه امیدی برای بهبود وضعیت بازار چارچرخ ها است زیرا اگر این محصولات جدید از نظر کیفیت و قیمت بتوانند نظر مصرف کننده را تامین کنند، می‌توان با پیش‌فروش آنها بخش قابل توجهی از نقدینگی سرگردان موجود در بازار خودرو را کاهش و  از تب تقاضای سرمایه گذاری در بازار خودرو کاست. تازه ترین گزارش هااز قیمت خودرو حکایت از کاهش دو تا هشت میلیون تومانی قیمت تعدادی از محصولات خودروسازان در بازار دارد. در بازار روز گذشته خرید و فروش خودرو، سمند ال‌ایکس با کاهش دو میلیون تومانی با قیمت 102میلیون و 500 هزار تومان، دنا با کاهش دو میلیون تومانی با قیمت 148میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 با کاهش چهار میلیون تومانی با قیمت 124 میلیون تومان و پژو پارس با کاهش پنج میلیون تومانی با قیمت 118 میلیون تومان به فروش می‌رسد. علاوه بر این رانا با کاهش پنج میلیون تومانی با قیمت 100 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با کاهش یک میلیون تومانی با قیمت 104 میلیون تومان، پژو 2008 با کاهش هشت میلیون تومانی با قیمت 460 میلیون تومان و سمند EF7 با کاهش سه میلیون تومانی با قیمت 115 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال