امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
گزارش بانک مرکزی از تحولات قیمت خانه در تهران بررسی شد
گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که روز گذشته از سوی بانک مرکزی اعلام شده، بیانگر این است که در مهر امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل ۱۰ و ۱۱۰.۱ درصد افزایش دارد. این گزارش در حالی منتشر شد که طی چندمدت اخیر وزارت راه و شهرسازی به دلیل آنچه تشدید انتظارات تورمی عنوان کرده آماری در خصوص وضعیت بازار مسکن منتشر نکرده است. روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی که برای پاسخ به نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس حضور یافت تغییرات نرخ ارز را عامل تاثیرگذار در بازار مسکن دانست و وعده داد با اجرای برخی برنامه ها قیمت تمام شده مسکن کنترل می شود. این اظهارات در شرایطی که در حال حاضر شاهد پایین ترین میزان استفاده از تسهیلات در بخش مسکن هستیم. بررسی ها نشان می دهد در نیمه اول امسال فقط 5.6 درصد از کل تسهیلات شبکه بانکی، جذب بازار مسکن شد. این مساله به معنای آن است که متقاضیان واقعی مسکن کاهش چشمگیر و در مقابل تقاضای غیرمصرفی افزایش یافت. بر اساس آمارها معاملات مسکن در مهر ماه در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۷۷‌.۶ درصد افزایش داشته که موید همین مساله است.
در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین متوسط قیمت هر متر خانه ۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با حدود ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۱۱۰.۹ درصدی در منطقه یک و ۱۲۵.۱ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.
همچنین، در هفت ماهه امسال حدود ۶۳.۶ هزار واحد مسکونی معامله شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۷۷‌.۶ درصد افزایش دارد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که افزایش ۶۴.۳ درصدی دارد.
توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در مهرماه نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۸.۲ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون و ۱۲ تا ۱۴ میلیون با ۷.۹ و ۷.۶ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.
از سوی دیگر در مهرماه امسال توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر اساس ارزش هر واحد نشان‌دهنده آن است که واحدهای مسکونی با ارزش ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۳ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشتند.
همچنین، توزیع معاملات انجام شده مسکن بر اساس مناطق شهری در تهران حاکی از آن است که منطقه پنج با ۱۴.۷ درصد از کل معاملات، بیشترین سهم معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در مهر ماه امسال نشان دهنده رشدی معادل  ۲۶.۸ و ۲۹.۶  درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته است. افزایش 10 درصدی قیمت مسکن در یک ماه گذشته در شرایطی است که در حال حاضر بررسی فایل های مسکن و نرخ های اعلامی از سوی مالکان، رقم های بالاتری از این میزان را نشان می دهد که از قیمت گذاری های بی قاعده در این بازار حکایت دارد.  
البته معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است که قیمت مسکن در تهران منهای منطقه یک زیر ۲۰ میلیون است. محمود محمودزاده گفت: «حتی اگر در تهران آمار منطقه یک را لحاظ نکنیم متوسط قیمت مسکن در پایتخت کمتر از ۲۰ میلیون تومان می شود.»
وی  با بیان اینکه در ۲۵ استان متوسط قیمت مسکن کمتر از ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است گفت: «هفت استان زیر ۵ میلیون تومان و ۱۹ استان تا پایین تر از ۱۰ میلیون تومان است.»
در هر صورت آنچه یکی از ضرورت های این روزهای بازار مسکن است  افزایش رقم تسهیلات خرید خانه است. همان گونه که در ابتدای گزارش عنوان شد سهم مسکن از تسهیلات بانکی به کمترین میزان خود رسیده و خبرها از این مساله حکایت دارد که برخی مشوق ها به بانکها برای افزایش رقم تسیهلات مسکن ارائه شده است. 
از سویی دیگر ثبات قیمت ارز نیز از دیگر راهکارهایی است که می تواند قیمت مسکن را در ماه های آینده تا حدودی متعادل کند. 

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال