امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

انحصار واردات چادر مشکی در اختیار چند نفر با سود ۵۰۰درصد

مشکل چادر مشکی وزارت صمت است

عضو هیأت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک گفت: با سرمایه‌گذاری ۲۵میلیون دلاری می‌توان کارخانه‌ای را که ۱۰میلیون متر چادر مشکی تولید می‌کند تأسیس و با مبلغی حدود ۱۵۰میلیون یورو کل نیاز داخلی به این محصول را تأمین کنیم.

 انحصار واردات چادرمشکی در اختیار چند نفر با سود 500 درصد/ مشکل چادرمشکی وزارت صمت است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسدالله سلیمانی مدیرعامل انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه واردات چادر مشکی انحصاری است افزود: به‌جز این مسأله، نامناسب بودن فضای کسب‌وکار در کشور نیز تعطیلی کارخانجات تولید چادر مشکی را در پی داشته است.
وی گفت: اگر تولید در کشور به‌صرفه باشد، تجار این بخش خود کارخانه ایجاد می‌کنند اما اکنون به‌دلیل حمایت نکردن دولت، 90 درصد چادر مشکی کشور از چین، کره و ژاپن که کارخانجات بسیاری با فناوری بالا ایجاد کرده‌اند وارد می‌شود.
 سلیمانی ابراز کرد: این‌که دولت تعرفه واردات چادر مشکی را افزایش داده است، حمایت از تولید داخلی از جیب مردم است و این خسارتی است که گمرک آن را وارد کرده است.
وی گفت: واردات چادر مشکی تعرفه نداشت اما چون پارچه‌های دیگر را در قالب چادر مشکی وارد می‌کردند گمرک برای اینکه کار خود را آسان کند به همه پارچه‌ها از جمله چادر مشکی نیز تعرفه بست.
مدیرعامل انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب تصریح کرد: امکان ندارد در دو سال آینده به خودکفایی در چادر مشکی برسیم و حرف‌ها در این زمینه به این دلیل است که وزارت صمت از یارانه‌ای که باید به چادر مشکی اختصاص دهد شانه خالی کند.
سلیمانی گفت: برخی مسئولان به چادر مشکی حساسیت دارند و اگر محصول دیگری مانند شیلات بود اکنون به داد ما رسیده بودند اما چون اسم چادر روی آن است از ما حمایت نمی‌کنند و نخواهند کرد.
وی همچنین گفت: 40 هزار نفر در حوزه محصولات مربوط به حجاب شاغل هستند و 30 درصد شاغلان در این حوزه به‌دلیل نبود مواد اولیه بیکار شده‌اند.
سلیمانی اضافه کرد: اگر برای حدود 70 تا 80 درصد نیاز بازار چادر مشکی در کشور سرمایه گذاری شود 10 هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی تأکید کرد: به‌اندازه کافی ماشین‌آلات و توان تولید چادر مشکی در کشور وجود دارد اما با برداشتن موانع کسب‌وکار نیاز به زنجیره تولید داریم.

علی قلعه‌قوند عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب نیز گفت: به‌دلیل نبود نظارت بر تولید و واردات و عرضه چادر مشکی، واحدهای تولیدی چادر مشکی در کشور تعطیل شده است.
وی ادامه داد: به‌فرض که وزارت صنایع می‌خواهد از تولید کنندگان چادر مشکی حمایت کند، پس چرا با وضع تعرفه 32درصدی این حمایت را از جیب مردم انجام می‌دهد؟!
قلعه‌قوند گفت: تولید چادر مشکی بخش‌های تولید نخ، بافت و تکمیل دارد که باید این زنجیره برای حمایت از تولید کنندگان ایجاد می‌شد اما وزارت صمت این کار را انجام نداد.
وی افزود: ماشین‌های ماکویی هنوز در دنیا فعالند و محصولی را تولید می‌کنند که هنوز در ایران پرمصرف‌ترین چادر است.
عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب گفت: تولید چادر به تجربه طولانی نیاز دارد و این طور نیست که دوساله به خودکفایی در این عرصه برسیم.
قلعه‌قوند یادآور شد: کارخانجات بافندگی در کشور ظرفیت‌های خالی دارند و اگر وزارت صمت بر قیمت چیپس‌های پلی‌استریل که در اختیار شرکت‌های تولید کننده نخ قرار می‌دهد نظارت کند حتماً در چادر مشکی کاهش قیمت خواهیم داشت.
وی گفت: چند نوع پارچه خاص گلدار ژاپنی و کره‌ای وجود دارد که واردات و فروش آن در انحصار چند نفر است و می‌توانند این پارچه‌ها را با هر قیمتی در بازار بفروشند.
قلعه‌قوند با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده در تولید چادر مشکی، دانش فنی است اضافه کرد: از وزارت صمت تعجب می‌کنم چرا تا کنون سراغ شرکت‌های دانش‌بنیان نرفته است زیرا در رنگ و مواد شیمیایی برای چادر مشکی مشکل داریم.
وی با اشاره به اینکه چند شرکت داخلی نخ خوبی را تولید می‌کنند گفت: با سرمایه گذاری معادل واردات یک سال چادر مشکی تقریباً 70 تا 80 درصد نیاز بازار به این محصول تأمین می‌شود.
عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب تأکید کرد: باید با ایجاد بازار متشکل تولید و عرضه از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید چادر مشکی حمایت شود.

افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این برنامه گفت: در یک سال اخیر به صنعت نساجی به‌عنوان صنعت پیشران و اشتغال‌زا نگاه کرده‌ایم و برای تولید 80 میلیون مترمربع چادر مشکی 8 طرح 10 میلیون مترمربعی پیش‌بینی کرده‌ایم که نیازمند 150 میلیون یورو و 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری است.
محرابی افزود: در مذاکراتی که در بانک‌ها انجام شده است به ما قول داده‌اند منابع این طرح تأمین شود.
وی گفت: بحث مافیا در واردات چادر باید مستند اعلام شود.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در سال 92 برای فرهنگ‌سازی استفاده از چادر، تعرفه واردات 20 درصد بود و زمانی که قیمت ارز افزایش یافت 10 درصد همه تعرفه‌های واردات ازجمله تعرفه واردات چادر مشکی کاهش یافت.
محرابی گفت: زمانی که کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد آغاز به کار کرد برای حمایت از این کارخانه تعرفه همه پارچه‌ها 32 درصد افزایش یافت.
وی اضافه کرد: اکنون بالاترین تعرفه برای چادر مشکی است.
محرابی گفت: کارخانه نای زرین فقط 60 ماشین ساده بافت داشت که قرار بود چادرهایی را که طرح‌دار هستند وارد و با رنگرزی آنها را تکمیل کند.
وی تصریح کرد: اگر واحد تولیدی خوب کار کند و رقابت‌پذیر باشد و از فناوری و مواد اولیه و دانش فنی استفاده کند می‌تواند نظر بازار را جلب و رقابت کند.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بسته حمایتی از تولید کنندگان چادر مشکی یک سال است که آماده شده و نیاز به تأمین مالی دارد.
محرابی افزود: سه سرمایه‌گذار نیز برای تأمین کمبود چادر مشکی کشور پای کار آمده‌اند و در دو سال آینده در این محصول خودکفا خواهیم شد.

محمدعلی شفیعی مدیرعامل شرکت نای زرین نیز در ارتباط با این برنامه گفت: در سال 85 آخرین نوع ماشین‌های کِرِپ را وارد و چادر مشکی کلاسیک کرپ تولید کردیم.

وی ابراز کرد: در سال 85 کارشناسان کره‌ای فناوری تولید چادر مشکی را به ما انتقال دادند و خط تولید این محصول را کامل وارد کردیم.
شفیعی گفت: در یک سالی که کارشناسان کره‌ای در کشورمان بودند؛ تحت لیسانس آنها کار می‌کردیم و با برندهایی که داشتیم اقدام به فروش محصولاتمان می‌کردیم اما پس از یک سال مدیرکل صنایع وزارت صنعت از کارخانه ما بازدید کرد و پس از آن نیز استاندار اصفهان به کارخانه ما آمد و با رسانه‌ای شدن تولید این کارخانه کمتر از بیست روز تعرفه واردات چادر مشکی از 72 درصد به 66 و از 66 به 16 درصد کاهش یافت.
وی افزود: در آن زمان از همه کمک خواستیم و به همه جا نامه نوشتیم اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

مجید افتخاری عضو هیأت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان و تولید کنندگان پوشاک نیز در این برنامه گفت: قیمت هر متر پارچه چادر مشکی که در کشورهای کره، ژاپن و چین تولید می‌شود بین یک و نیم تا پنج دلار است.
وی اظهار کرد: اگر میانگین برای یک قواره چادری سه و نیم متر پارچه مصرف شود مشخص است واردکنندگان چادر با قیمتی که در بازار برای پارچه درجه‌یک وجود دارد سود 400 تا 500 درصدی دارند.
افتخاری خاطرنشان کرد: واردکننده چادر مشکی با سرمایه گذاری کوتاه‌مدت در دو سه ماه به این سود می‌رسد و با این سود دیگر کسی به تولید داخلی توجه نمی‌کند.
وی ابراز کرد: با سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری می‌توان کارخانه‌ای را که 10 میلیون متر چادر مشکی تولید می‌کند تأسیس و با مبلغی حدود 150 میلیون یورو کل نیاز داخلی به این محصول را تأمین کنیم.
عضو هیأت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان و تولید کنندگان پوشاک متذکر شد: با توجه به به‌صرفه نبودن تولید در کشور و سود سپرده‌های بانکی، کمتر کسی راغب است که در زمینه چادر مشکی سرمایه گذاری کند.
افتخاری اضافه کرد: تعداد واردکنندگان چادر مشکی محدود است و یکی از واردکنندگان، کارخانه‌ای تولیدی را که توان تولید چادر مشکی را با این فضای کسب‌وکار ندارد خریده و تولید این واحد صفر است.
وی گفت: در صنعت پوشاک کشور 300 هزار نفر شاغل هستند.

سید هوشنگ قادریان مسئول بسیج نساجی و پوشاک کشور نیز در ارتباط با این برنامه گفت: به‌اندازه پارچه مورد نیاز چادر مشکی نخ در کشور تولید می‌شود و اکنون به فناوری مقدمات بافندگی و رنگرزی این محصول دست یافته‌ایم و مشکلی در این زمینه نداریم و به‌آسانی نساجی‌های کشور می‌توانند چادر مشکی تولید کنند.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال