امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
وزیر صمت مطرح کرد

ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عمان

ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عمان

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: یکی از راه‌هایی که ما دنبال میکنیم استفاده از ظرفیت‌های انرژی کشور برای ایجاد شهرک‌های صنعتی در عمان است تا نه فقط نیاز‌های عمان که نیازهای منطقه را تامین کند. این موضوع می‌تواند برای استفاده از ظرفیت‌های معدنی عمان به کار گرفته شود که برای هر دو کشور و تجار و صنعتگران آن منافع خوبی داشته باشد.

او ادامه داد: با استفاده ظرفیت انرژی میتوان در صنایع سنگین، صنایع انرژی‌بر و پایین دست آن سرمایه گذاری خوبی در عمان داشته باشیم. شهرک‌های صنعتی و مناطق آزاد مشترک نه فقط برای عمان یا کشور‌های منطقه، بلکه برای کشورهای دور دست هم در نظر گرفته شده است. در صدد هستیم برای توسعه همکاری‌های تجاری و همکاری‌های صنعتی شهرک‌های مشترک ایجاد کنیم. توانایی مالی و تخصصی برای مشارکت و توسعه طرح های مهم صنعتی در کشورمان وجود دارد.

 

تجارت ایران و عمان ۵ میلیارد دلاری می‌شود

علی‌آبادی، وزیر صمت با اشاره به پیگیری تجارت ترجیحی ایران و عمان گفت: هدفگذاری ما برای تجارت با عمان ۳.۵ میلیارد و سپس ۵ میلیارد دلار است.

به گزارش بازار، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از اهداف وزارت سمت تسهیل تجارت برای بازرگانان است و یکی از این راهکارها کاهش تعرفه‌های تجاری است. تعرفه‌های تجارت ترجیحی کمی از تجارت آزاد بالاتر و محدودتر هستند اما اثر بخشی مناسبی بر میزان تجارت دارند. با توجه به عضویت عمان در gcc(شورای همکاری خلیج فارس) ما میتوانیم توافهم نامه تجارت ترجیحی داشته باشیم و فهرستی از کالاها شامل نرخ‌های پایین‌تر باشد. این میتواند منفعت بازرگانان را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش میزان تجارت دو کشور شود.

او تاکید کرد: هدف تجارت با عمان برای قدم اول ۳.۵ میلیارد دلار در سال است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به سادگی می‌توانیم به ۵ میلیارد دلار است. براوردهای ما نشان می‌دهد برای سال آینده این رقم دست یافتنی خواهد بود. از بازرگانان و تجار کشور می‌خواهیم از ظرفیت کشورهایی مثل عمان، با توجه به روابط خوب دیپلماتیک، استفاده کنند تا به توسعه تجارت و در نهایت بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم منجر شود.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال