امروز ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

قیمت دلار امروز شنبه 7 اسفند 1400

دلار در صرافی ملی با کاهش ۰.۴۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۴,۵۳۱ تومان معامله شد.

دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۷ تومان افزایش، ۲۴,۵۵۵ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در سامانه سنا با افزایش ۰.۲۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۴,۷۲۴ تومان معامله شد.

دلار کانادا با افزایش ۰.۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۰,۶۵۸ تومان معامله شد.

 

قیمت طلا امروز شنبه 7 اسفند 1400

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۶۶۰۰ تومان کاهش، ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر مثقال طلا 18 عیار در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۲۳۰۰۰ تومان کاهش، ۵,۱۹۸,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۵.۲ افزایش، ۱,۸۸۹ نرخ گذاری شد.

 

قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی شنبه 7 اسفند 1400

سکه امامی با کاهش ۱.۰۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۱,۹۸۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۵۰۰۰۰ تومان کاهش، ۶,۷۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

ربع سکه در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۳۰۰۰۰ تومان کاهش، ۳,۷۵۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۵۰۰۰۰ تومان کاهش، ۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

 

قیمت یورو امروز شنبه 7 اسفند 1400

امروز یورو در بازار آزاد برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که یورو در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۲۹,۳۴۴ (بیست و نه هزار و سیصد و چهل و چهار ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۲۶ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۸۵ درصدی به ۲۹,۵۹۶ (بیست و نه هزار و پانصد و نود و شش ) تومان رسید.

جزییات وام نهضت ملی مسکن 
متقاضیان دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن که به تازگی شیوه‌نامه آن از سوی بانک مسکن به شعب ابلاغ شده می‌توانند تا سقف  ۴۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد دریافت کنند؛ البته اگر پرداخت بخشی از سود این وام در قالب یارانه توسط دولت تضمین شود، اعطای تسهیلات به متقاضیان با نرخ‌های یارانه‌ای خواهد بود؛ طبق صحبتهای مسئولان، دهکهای یک تا سه بیشترین کمک و یارانه‌های دولتی را دریافت خواهند کرد. همچنین به جز انبوه‌سازان و پیمانکاران که می‌توانند از تسهیلات مصوب نهضت ملی مسکن بهره مند شوند، کسانی که به طور شخصی و خودمالکی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند نیز مشمول دریافت این وام هستند. تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن که سقف آن ۴۵۰ میلیون تومان است و اخیرا پرداخت آن شروع شده در چهار مرحله به متقاضیان پرداخت می‌شود که ۱۰ درصد در مرحله پی‌کنی، ۴۰ درصد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۵ درصد در مرحله سفت کاری و ۲۵ درصد در مرحله نازک کاری خواهد بود.

تورم نقطه به نقطه 4/18 واحد درصد کاهش یافت
معاون اقتصادی بانک مرکزی کاهش تورم، کاهش رشد نقدینگی، هدایت منابع بانکی به سمت تولید و نظارت بر شبکه بانکی را رویکرد این بانک اعلام کرد و گفت: در همین مدت شاهد کاهش ۱۸.۴ واحد درصدی تورم نقطه به نقطه بوده‌ایم.پیمان قربانی  تصریح کرد: در همین مدت شاهد کاهش ۱۸.۴ واحد درصدی تورم نقطه به نقطه، کاهش ۷ واحد درصدی متوسط تورم دوازده ماهه و کاهش ۲۵ واحد درصدی تورم تولید کننده بوده‌ایم. وی افزود: همچنین در بحث نقدینگی، رشد نقدینگی بدون درنظرگرفتن عملیات انتقال حسابداری بانک مهر اقتصاد به بانک سپه به ۳۷.۹ درصد و رشد پایه پولی به ۳۵ واحد درصد کاهش یافته است. 
قربانی گفت: بانک مرکزی با هدف بازگرداندن ثبات به بازار ارز از طریق رفع عوامل انتظاری، پیش بینی پذیر کردن اقتصاد و توجه به رقابت پذیری در اقتصاد و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی با استفاده از دیپلماسی اقتصادی در راستای حمایت از تولید داخلی و جهش صادرات عمل می کند.معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و ترسیم دقیق نقشه راه آن را مستلزم افزایش رقابت‌پذیری و تحول ساختاری در نظام تولید داخلی عنوان کرد.قربانی تجارب اقتصادی کشور در دهه‌های گذشته و آسیب‌پذیری بالا در مواجهه با شوک‌های وارده و به تبع آن مقاوم‌سازی و افزایش تاب‌آوری اقتصاد را ضروری دانست و گفت: جنگ اقتصادی نقطه تمرکز دشمن برای ضربه زدن به کشور بود ولی به اذعان خود دشمن سیاست فشار حداکثری با شکست مواجه شده است. 

نحوه محاسبه اختلاف قیمت مصرف کننده و تولیدکننده
داوود موسوی، معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت در مورد نحوه محاسبه اختلاف قیمت مصرف کننده و تولیدکننده، اظهار کرد: حداکثر سودی که برای کالاهای سرمایه‌ای همچون لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو (نسبت به قیمت تولید) در نظر گرفته شد ۲۰ درصد است. در مورد همه کالاهای مصرفی حداکثر سود ۲۶ درصد است. البته در مورد میوه حداکثر سود ۳۰ درصد است.موسوی با بیان اینکه اجرای این طرح نیاز به مطالبه عمومی دارد، افزود: در حال حاضر با اجرای این طرح اگر در یک مغازه کالای ایکس ۴ هزار تومان و در مغازه کناری ۵ هزار تومان باشد، قطعاً مصرف کننده از آن مغازه خرید نمی‌کند.وی گفت: از سویی دیگر مراکز خرده فروشی از بازرسی اصناف نیز نگران خواهند بود زیرا به صورت ویژه در مراکز عرضه ورود خواهیم کرد. همچنین در طرح نظارتی عید هم با اولویت به سمت بررسی درج قیمت خواهیم رفت. درصدهای سود باید به درستی رعایت شوند.

پیش بینی بازار خودرو
سعید موتمنی، رییس اتحادیه فروشندگان خودرو، ضمن تاکید بر حفظ آرامش بازار این روزهای خودرو، وضعیت بازار تا روزهای پایانی سال را همچنان آرام پیش‌بینی و اعلام کرد که با توجه به ادامه‌ روند کاهش نرخ ارز، بازار خودرو نیز همچنان در مسیر نزولی قرار دارد و بدین ترتیب مشتریان منتظر نتیجه مذاکرات و امیدوار به کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند؛ بنابراین تا زمان تثبیت قیمت‌ها که مستلزم چند هفته ثبات نرخ ارز در یک کانال قیمتی است، خرید خود را به تعویق انداخته‌اند.وی گفت: از سال 98 تاکنون به علت شیوع کرونا، تقاضای‌ خرید خودرو در اسفندماه افزایش نمی‌یابد و حتی می‌توان گفت که بازار در این ماه راکد است.موتمنی درباره وضعیت این روزهای بازار خودرو، اظهار داشت: خریدار طبق روال هفته‌های گذشته کماکان در بازار کم است و تغییر قیمتی در بازار خودرو مشاهده نمی‌شود. رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بازار اظهار داشت: اگرچه فضای مجازی بر قیمت خودرو موثر است و ممکن است فروشندگان کمی قیمت فروش خودرو را بالاتر از قیمت واقعی در فضای مجازی اعلام کنند اما خریداران پس از بررسی قیمت در بازار خودروی خود را خریداری می‌کنند و قطعا خودروهای عرضه شده با قیمت بالاتر از قیمت واقعی خریداری نخواهد داشت. 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال