امروز ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی 
علیرضا جعفری، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه طبق بررسی‌ها قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع تعیین شده است گفت: اولویت ما در اجرای پروژه، سازندگان داخلی هستند ولی به منظور ارتقای تکنولوژی ساخت و کاهش سرعت اجرا مذاکراتی با شرکتهای چینی و ترکیه‌ای داشته‌ایم.

نرخ خرید تضمینی گندم 
عطاالله هاشمی، رییس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بر اساس اعلام شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ۷۵۰۰ تومان است، گفت: اخیرا کمیسیون تلفیق بودجه قیمت ۹۵۰۰ تومان را برای خرید هر کیلو گندم پیشنهاد داده که اگر احیانا ارز ترجیحی حذف شد اعتبار خرید آن توسط دولت تامین شده باشد.

تازه‌ترین قیمت برنج در بازار
گزارش ها حاکی از افزایش مجدد قیمت برنج در بازار است. بر این اساس بررسی ها از  مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو برنج هاشمی۷۰ تا ۷۸ هزار تومان، برنح کشت دوم طارمی محلی فریدونکنار ۸۰ هزار تومان، فجر درجه یک گرگان ۵۶ هزار تومان، دم سیاه صدری گیلان ۸۹ هزار تومان، علی کاظمی گیلان ۷۵ هزارتومان، هاشمی دودی سنتی گیلان ۸۵ هزارتومان، شیرودی دودی سنتی اعلا ۶۳ هزار تومان و عنبربوی خوزستان ۴۱ هزار تومان است. برنج خارجی نیز در بازار ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان قیمت دارد. 

برآوردهای اولیه از عیدی کارکنان 
اگرچه هنوز هیات وزیران در رابطه با میزان نهایی عیدی کارکنان مصوبه‌ای صادر نکرده اما محاسبات و برآوردهای اولیه از بودجه، رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را نشان می‌دهد که می‌تواند با افزایش همراه باشد. همچنین برآوردهای ابتدایی در بودجه سال آینده از پرداخت رقم یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی در سال ۱۴۰۱ حکایت دارد.

پیش بینی نفت 120 دلاری
نفت خام برنت دریای شمال این هفته برای اولین بار در سال‌های اخیر برای مدت کوتاهی به ۹۰ دلار در هر بشکه رسید. این جهش اخیر قیمت نفت به تنش در اطراف اوکراین نسبت داده شد، اما این گذرا ترین دلیل برای افزایش قیمت نفت است. به طوری که افزایش قیمت نفت دلایل مهمتری نیز دارد. به نظر می رسد قیمت ۹۰ دلاری فعلی نفت در آینده نه چندان دور به ۱۲۰ دلار خواهد رسید که این امر عمدتا ناشی از کاهش ذخایر مازاد نفت و عرضه کم آن در بازار باشد.

تداوم رشد بورس
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز با رشد ۱۰ هزار واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 294هزار و 669واحد قرار گرفت. در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه بیش از 7میلیارد و 14میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 4هزار و 549میلیارد تومان در بیش از 414هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

لغو مصوبه تلفیق درباره خرید خدمت سربازی
محسن دهنوی، نائب‌رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه سربازی به‌هیچ‌وجه نگاه ما در مجلس درآمدزایی نیست گفت: در راستای تشویق به فرزندآوری، مشمولین متأهلی که بیش از ۳۰ سال سن وحداقل دو فرزند دارند، می‌توانند کارت معافیت از خدمت دریافت کنند. وی گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق یکی از همکاران در خصوص طرح فروش سربازی، اخطار قانون اساسی داد. دهنوی افزود:  بر این اساس به دو جهت آن مصوبه‌ای که کمیسیون تلفیق داشت خلاف عدالت و خلاف اصل 110 قانون اساسی است. رئیس کمیسیون اخطار را وارد دانست و بنده برای اینکه مشکل حل شود یعنی بحث آن دو اشکال وارده برطرف بشود یک متن پیشنهاد دادم که این متن به‌عنوان متن جایگزین پیشنهاد شد، یعنی با رأی آوردن این طرح عملاً اعلام شد "موضوع خرید سربازی آن هم با این عدد و رقم‌ها که از عهده خیلی از اقشار برنمی‌آید، با عدالت همخوانی ندارد" و این طرح حذف شد. نائب‌رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی گفت: متن جایگزین پیشنهاد ما این است که حالا که کل نظام، روی موضوع فرزندآوری تأکید دارند، بیاییم معافیت را به‌صورت رایگان بدهیم به کسانی که دو فرزند یا بیشتر دارند، یعنی گفتیم مشمولین غایب سی سال به بالا که دو فرزند یا بیشتر دارند، بتوانند معافیت خدمت سربازی دریافت کنند، این در واقع جایگزین متن قبلی شد، و با رأی آوردن این همان موضوع اخطار قانون اساسی حل شد هم آن موضوع تبعیض حل شد و هم این‌که متن جدیدی الآن جایگزین آن متن شده است به‌عنوان مصوبه کمیسیون تلفیق، بر این اساس در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین متأهلی که بیش از 30 سال سن و حداقل دو فرزند دارند، می‌توانند کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را رایگان دریافت کنند.

سازمان حمایت باید بر قیمت های تولیدکننده نظارت کند
جلال الدین محمد شکریه، نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تولیدکننده باید به همه تقاضای عمده فروشی پاسخ برابری دهد، گفت: تولیدکنندگان باید تحت نظارت قرار گیرند تا قیمت های دلخواه خود را روی کالا درج نکنند.  وی اظهار کرد: وقتی این طرح را نگاه می‌کنید به ظاهر متبادر می‌شود که می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، اما واقعیت این است که این طرح زمانی می‌تواند مثمرثمر باشد که ثبات نرخ ارز را حداقل برای یک سال داشته باشیم زیرا در حال حاضر به دلیل نوسانات نرخ ارز، چندگانگی قیمت کالاها را شاهد خواهیم بود.

آزادی ۵۷ زندانی واجد شرایط در کرمان با مرخصی پایان حبس
همزمان با بازدید رییس‎کل دادگستری استان کرمان از زندان شهرستان جیرفت، با مرخصی پایان محکومیت ۵۷ نفر از زندانیان واجد شرایط موافقت شد. یدالله موحد، رییس‎کل دادگستری استان کرمان از زندان شهرستان جیرفت بازدید کرد که همزمان با این بازدید، با مرخصی پایان محکومیت ۵۷ نفر از زندانیان واجد شرایط موافقت شد و این افراد بر اساس آیین‎نامه سازمان زندان‎ها از بند رهایی یافتند.موحد در حاشیه این بازدید اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ محکوم جرایم غیرعمد از زندان جیرفت آزاد شدند.وی افزود: همچنین به همت شعبه حل اختلاف ویژه زندان جیرفت از ابتدای امسال ۱۶۷ جلسه در کمیته صلح و سازش زندان برگزار شد و ۱۳ نفر از قصاص رهایی یافتند.رییس‎کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: همچنین هشت زندانی جرایم غیرعمد با صرف ۹۰۰ میلیون ریال به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) توسط انجمن حمایت زندانیان جیرفت آزاد شدند.

ضرورت اهتمام دادستان‌ها نسبت به اموال عمومی و محیط زیست
رییس‎کل دادگستری استان مازندران بر اهتمام ویژه دادستان‌های سراسر این استان نسبت به انفال، اموال عمومی و محیط زیست تاکید کرد.حجت‎الاسلام محمدصادق اکبری در مراسم معارفه اکبرپور به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان نور و تقدیر از خدمات قنبر قنبری دادستان پیشین این شهرستان اظهار کرد: دادستان‌های سراسر استان مازندران باید نسبت به انفال و اموال عمومی و محیط زیست مراقبت‎های لازم داشته باشند و پیگیر حقوق مردم باشند.وی افزود: کسانی که به بیت‎المال و اراضی ملی دست‌اندازی می‌کنند، باید با برخورد قاطع دادستان‌ها مواجه شوند و در این مسیر باید همکاری لازم میان دادستان‌ها با بخش‌های اجرایی وجود داشته باشد.اکبری از عملکرد جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در برخی شهر‌های استان مازندران ابراز گلایه کرد و گفت: بسیاری از احکام صادرشده، قطعیت نیز یافته است، ولی به دلیل نبود امکانات و اعتبارات اجرا نمی‌شود. در حالی که امکانات و اعتبارات وجود دارد و نیازمند پیگیری است و نباید به این بهانه‎ها، فاصله بین وقوع جرم و اجرای حکم آنقدر طولانی شود که مجازات‌ها جنبه بازدارندگی خود را از دست بدهد.وی ضمن تاکید بر ضرورت تلاش دادستان‌ها در جهت حفظ امنیت عمومی عنوان کرد: برخورد با مخلان امنیت عمومی و جرایم خشن باید قاطعانه و بدون اغماض باشد.

ورود دادگستری به پرونده مرگ دلخراش کارگر یک باغ‎وحش در اراک
رییس‎کل دادگستری استان مرکزی از ورود دادگستری به پرونده مرگ دلخراش کارگر یک باغ‎وحش در اراک خبر داد.حجت‎الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی اظهار کرد: حوالی ظهر روز دوشنبه 11 بهمن ماه، بر اثر حمله یکی از شیرهای باغ‎وحش اراک، کارگر این محل در حین غذا دادن به این حیوانات دچار سانحه شد.وی افزود: این کارگر ۳۸ ساله بر اثر باز شدن درب اول محل غذادهی شیرها مورد حمله یکی از شیرها قرار گرفت و متاسفانه جان خود را از دست داد.به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، موسوی ادامه داد: دادگستری این استان به محض اطلاع، اقدامات قضایی خود را آغاز کرد و ضمن تشکیل پرونده قضایی، بازپرس دادگستری برای بررسی جوانب امر از لحظات ابتدایی در محل حضور یافت.رییس‎کل دادگستری استان مرکزی گفت: تحقیقات برای بررسی قصور و تقصیرهای احتمالی مدیران و مسئولان از جهت استانداردهای لازم برای این باغ‎وحش در حال انجام است.

بازداشت سه نفر از مدیران سابق شهرداری نظرآباد به دلیل قبرخواری
رییس‎ دادگستری شهرستان نظرآباد بازداشت سه نفر از مدیران سابق شهرداری نظرآباد به دلیل قبرخواری خبر داد.روح‎الله احمدی با اشاره به رسیدگی به پرونده موسوم به قبرخواری در شهرستان نظرآباد اظهار کرد: رسیدگی به این پرونده با عنوان اتهامی اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری، انتقال مال متعلق به غیر و تضییع بیت‎المال آغاز شده و پس از انجام و تکمیل تحقیقات مقدماتی در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد، این پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری دو این شهرستان ارسال شده است.وی افزود: در این پرونده علاوه بر دو متهم اصلی که از مسئولان وقت مزار شهرداری نظرآباد بودند، برای سه معاون و مسئول وقت خدمات شهری شهرداری نظرآباد نیز که با اهمال، تفریط و ترک فعل به همراه سوءنیت و ذی‎نفع بودن در تصاحب وجوه حاصل از فروش قبور، بستر فساد و تضییع حقوق بیت‎المال را فراهم کرده بودند، پرونده قضایی تشکیل شده است.احمدی از وجود ۳۵۷ شاکی خصوصی علاوه بر شهرداری نظرآباد در این پرونده خبر داد و گفت: اقدامات متهمان علاوه بر اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری و تضییع حقوق بیت‎المال، واجد عناوین مجرمانه دیگری نیز است.رییس‎ دادگستری شهرستان نظرآباد اضافه کرد: کم کردن عرض قبور واگذارشده، پیش‎فروش بدون مجوز قبور توسط معاون خدمات شهری و مسئولان خدمات شهری، پیش‎فروش بیش از ظرفیت قبور در آرامگاه، دو طبقه کردن قبور بدون مجوز قانونی، فروش غیرقانونی طبقه اضافه‎شده و فروش عمده قبور به برخی از پرسنل شهرداری از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان است.وی عنوان کرد: در این پرونده حدود ۲.۵ میلیارد ریال اختلاس و ۱۵ میلیارد ریال تضییع بیت‎المال انجام و برای ۵ نفر از کارکنان شهرداری نظرآباد کیفرخواست صادر که برای رسیدگی و صدور حکم به یکی از شعب دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد ارجاع شد.

«حمایت» گزارش می‌دهد
افزایش 2برابری تعداد شهرهای قرمز کرونایی
با شروع پیک ششم بیماری کووید19 که در ان سویه اومیکرون شکل غالب به خود گرفته است، در بازه زمانی بسیار کوتاه تعداد شهرهای قرمز کرونایی به دو برابر افزایش یافته است، آنچه که باید آن را هشداری جدی تلقی کرد.
به‌نظر می‎رسد سویه اومیکرون به سرعت در حال گردش در کشور و شناسایی قربانیان خود است، روندی که افزایش بیش از دو برابری تعداد شهرهای قرمز کرونایی در کشور در بازه زمانی بسیار کوتاه آن را تایید می کند.

 آمار ابتلاها به مرز 30هزار نفر نزدیک شد
این در حالی بوده که در هفته اخیر تنها یک شهر در شرایط بحرانی بیماری کووید19 قرار گرفت، اما به سرعت این تعداد به هفت شهر و اکنون به 15 شهر رسیده است. براین اساس دماوند و فیروزکوه در استان تهران، تربت حیدریه در خراسان رضوی، زرند در کرمان، رامسر در مازندران، اراک در مرکزی، جاسک در هرمزگان و میبد در یزد در شرایط بحرانی کرونا به سر می‌برند.البته تنها مصداق درباره سرعت بالای انتشار ویروس اشاره شد شتاب در افزایش تعداد شهرهای در وضعیت بحرانی بیماری کووید19 نیست، بلکه باید به آمار بالای مبتلایان در چند روز اخیر اشاره کرد، آماری که به مرز 30 هزار نفر مبتلای روزانه نزدیک شده است. به عبارتی طبق معیارهای قطعی تشخیصی مربوط به کرونا در بازه زمانی 24 ساعته اخیر ۲۸ هزار و ۹۹۵ بیمار جدید در کشور شناسایی شده‌اند، این در حالی بوده که تعداد بستری‌شدگان نیز روند رو به رشدی را نشان می‌دهد و در این مدت به یک هزار و ۵۸۴ نفر رسیده است. البته آمار فوت‌شدگان ناشی از این بیماری اگرچه در به بیش از 40 نفر رسیده بود، اما در مدت زمان اشاره شده 30 نفر بوده است تا مجموع جان باختگان بیماری کووید19 در کشور به ۱۳۲ هزار و ۴۵۴ نفر برسد.

 افزایش شهرهای نارنجی 
نکته دیگر اینکه در حال حاضر تعداد شهرهای در وضعیت نارنجی نیز افزایش یافته و این رقم از 43 شهر به 61 شهر رسیده است، ضمن اینکه باید عنوان کرد، اکنون ۲۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۹۸ شهر نیز شرایط آبی را تجربه می‌کنند، با این وجود پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده باز هم به تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی افزوده شود.

 پیشنهاد اجرای محدودیت های  اجتماعی
این شرایط موجب شده تا روز گذشته اعضای کمیته علمی کرونا پیشنهاد کنند که محدودیت‌های اجتماعی تا دو هفته در سراسر کشور اجرایی شود. پیشنهادی که حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره آن اظهار  کرده است که محدودیت‌ها می‌تواند در مجامعی مانند مدارس، دانشگاه‌ها، کنسرت‌ها، مجموعه‌های ورزشی و…، که تعداد زیادی افراد در آن حضور دارند، عملیاتی شود و پس از آن دوباره بر اساس وضعیت کشور در زمینه این بیماری، تصمیم گیری می‌شود. تعطیلی مدارس تمام مقاطع تحصیلی سیرجاندر این راستا باید عنوان کرد که به طور نمونه افزایش موارد ابتدا در سیرجان و نجف‌شهر موجب شده تا تمامی مدارس این دو شهرستان در مقاطع تحصیلی مختلف تا اطلاع ثانوی تعطیل تعطیل شود. براین اساس آموزش‌ها فقط در بستر مجازی انجام خواهد شد.

 واکسینه شدن 5تا 11ساله‌ها
اما نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که به نظر می‌رسد تعداد مبتلایان این بیماری در گروه سنی کودک عدد و رقم قابل توجهی بوده است، آنچه که موجب شده تا دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اظهار کند؛ تزریق واکسن در گروه سنی پنج تا ۱۱ سال که در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسیده، در دو نوبت و به اندازه حجم تزریقی به بزرگسالان خواهد بود و بر اساس مجوزهای سازمان غذا و دارو و مطالعات انجام شده، دوز تزریقی در این گروه سنی، به اندازه بالغان است. در این میان اما متولیان امر توصیه‌ای نیز برای افرادی که بیماری‌های نقص ایمنی و یا تحت درمان‌های داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی قرار دارند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بیان کرده‌اند، اینکه بیماری کرونا می‌تواند آنها را به سرعت و شدت درگیر کرده و باعث بستری شدن آنها شود، از ماسک مناسب از جمله N۹۵ استفاده کنند یا اگر امکان استفاده از این نوع ماسک را نداشته باشند، از دو ماسک سه لایه استاندارد استفاده کنند. ثابت شده که استفاده از ماسک مناسب می‌تواند تا ۳۵ درصد از درگیری افراد با کرونا پیشگیری کند.
 
اولتیماتوم پلیس به موبایل‌قاپان
معاون اجتماعی و فرهنگی انتظامی از دستور رییس قوه قضائیه مبنی بر برخورد قاطع با موبایل قاپی خبر داد.
سردار مهدی حاجیان اظهار کرد:   به کیف قاپان و موبایل قاپان هشدار می‌دهم و می‌گویم که برخورد جدی و پشیمان کننده پلیس و دستگاه قضایی در انتظارشان است و در صورت مقاومت بر اساس قانون و قاطعانه اعمال قانون خواهد شد چرا که امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و برخورد جدی و پشیمان کننده و مجازاتهای سختی در انتظارشان خواهد بود.وی همچنین بیان کرد: کر این موارد ضروری است که یکسری از جرائم در حوزه سرزمینی اتفاق افتاده و فرد بعد از وقوع جرم به خارج از کشور متواری می‌شود در آن صورت صلاحیت رسیدگی به اتهام در صلاحیت مقام قضایی کشور ما بوده و این فرد تحت تعقیب دستگاه قضایی و پلیس قرار گرفته و با توجه به همکاری‌های بین‌المللی، حکم جلب یا اعلان قرمز از سوی مقام قضایی صلاحیت دار پلیس بین الملل در سطح جهانی برایش صادر شده و تحت تعقیب قرار می‌گیرد.
معاون اجتماعی و فرهنگی انتظامی ادامه داد: همانطور که می‌دانید پلیس اینترپل کشور بر اساس عضویت و اساسنامه با اینترپل جهانی همکاری داشته و ردیابی، شناسایی و دستگیری متهمان تحت تعقیب از طریق اینترپل انجام شده و زمانی که متهم دستگیر می شود پروسه استرداد انجام می شود اما باید گفت این پروسه استرداد چند مرحله دارد که باید به آن توجه کرد.سردار حاجیان گفت: اول آنکه آیا بین کشورما و کشور محل اختفاء و دستگیری متهم قرارداد دوجانبه استرداد و تفاهمنامه منعقد شده است یا نه؛ مورد دیگر این است که پرونده قضایی متهم که به کشور محل اختفاء ارسال شده آیا مورد موافقت قضایی کشور مذکور قرار گرفته که بعد از آن پلیس آن کشور متهم را به پلیس ایران تحویل دهد؟ وی افزود: مسأله دیگر هم این است که با بعضی از کشورها نیز قرارداد استرداد نداریم اما طبق ماده یک قانون استرداد از طریق عمل متقابل، متهم به کشور مسترد می‌شود. بر اساس این قرارداد میتوان از طریق عمل متقابل متهم را به کشور بازگرداند.
 
جزییات برنامه ملی مبارزه با سرطان
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: برنامه ملی مدیریت سرطان را در کشور که یک برنامه جامع در همه حوزه‌ها است در دست داریم. این برنامه چهار فرآیند اصلی و هفت فرآیند پشتیبان دارد و همه سنین را در بر می‌گیرد و یک برنامه ادغام یافته در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور است.افشین استوار افزود: این برنامه همه حوزه‌های مراقبت را از پیشگیری تا مراقبت‌های تسکینی در بر می‌گیرد. برنامه ملی سرطان در صورت اجرا می‌تواند معضل بروز سرطان را در کشور تا حدود خیلی زیادی کاهش دهد.

آغاز به‌کار نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب
معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از آغاز به کار نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در 6هزار مدرسه کشور همزمان با ایام فجر خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از امروز آغاز و تا ۳۰بهمن ادامه دارد و با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود. وحید عظیمی با بیان اینکه برای طراحی این جشنواره دو هدف داشتیم، افزود: نخست آنکه به دنبال آن هستیم تا دانش آموزان ما بتوانند تیم سازی کرده و در راستای انسجام درونی گروه‌های دانش آموزی عضو اتحادیه گام برداریم. دوم جریان سازی فکری و محتوایی در مدارس است. 

افزایش ۱۸۶ درصدی اعتبار مناطق کم برخوردار پایتخت 
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به نگاه ویژه مدیریت شهری به محرومیت زدایی اظهارکرد: ارتقای کیفیت زندگی در محلات کم برخوردار پایتخت از اولویت های شهرداری تهران به شمار می رود. از این رو در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است و با رشد ۱۸۶ درصدی اعتبار در ۹ منطقه کم برخوردار شهر تهران، جهش چشمگیری داشته است.امیر شهرابی همچنین از اختصاص اعتبار مناسب به پروژه های توسعه محله ای و پروژه‌های جدید در مناطق خبر داد و گفت: پروژه های توسعه محله ای در قالب مستمر و غیرمستمر درنظر گرفته شده تا به تحول در مناطق و بویژه محلات کم برخوردار منجر شود. 

امتحانات نهایی عادلانه‌تر از کنکور است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: منظور ما از بررسی سنوات تحصیلی فقط آزمون‌های نهایی استاندارد است. در امتحانات نهایی بیشتر از کنکور به کتب درسی توجه می‌شود؛ لذا به دلیل دسترسی همه دانش‌آموزان کشور به کتب درسی، امتحانات نهایی بیشتر از کنکور به عدالت آموزشی نزدیک است. جلال موسوی با بیان اینکه نظام آموزشی ما تشریحی است و تست محور نیست،  اظهار کرد: معلمی که آموزش می‌دهد تشریحی تدریس می‌کند؛ آزمون‌ها تشریحی است؛ یعنی دانش‌آموز ۱۲ سال با شیوه تشریحی درس می‌خواند، اما از وی می‌خواهیم در یک آزمون تستی شرکت کند که در آن مهارت‌های تست زنی خیلی مهم است.
 
افزایش تعداد پهپادهای پلیس راهور 
 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی از برنامه ریزی برای افزایش تعداد پهپادهای پلیس راهور خبر داد.سردار سیدکمال هادیانفر اظهار کرد: طرح ما فراوانی پهپادی است و پیمانکار آن نیز در حال فعالیت است تا بتوانیم با استفاده از توان و دانش داخل کشور آن را تولید کنیم. به دنبال دوربین هایی هستیم که بتواند بدون خطا پلاک‌ها را بخواند و بتوانیم با ظرفیت داخلی آن را فعال کنیم. 

تصویب ضریب ریالی بسته‌های خدمتی پرستاری 
 معاون پرستاری وزارت بهداشت از تصویب ضریب ریالی و ارزش نسبی بسته‌های خدمتی پرستاری در شورای عالی شورای بیمه خبر داد.عباس عبادی تصریح کرد: از آنجایی که یکی از اهداف اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری افزایش کیفیت خدمات و مراقبت‌های پرستاری است، استاندارد بسته‌های خدمتی به تفکیک تمامی بخش‌های بالینی اعم از بستری و سرپایی تدوین و ابلاغ شده است.

درمان ۸۰ هزار بیمار خارجی در سال گذشته
 معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هرساله تعداد زیادی بیمار از کشورهای مختلف تقاضا دارند به ایران مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.سعید کریمی افزود: در سال گذشته بیش از ۸۰هزار بیمار بستری با ویزای درمانی به ایران مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند. این تعداد جدا از بیمارانی است که به صورت سرپایی و یا در مراکز جراحی محدود خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند. 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال