امروز ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
اخبار کوتاه
انتقاد از مطرح کردن واردات گوشت قرمز 
موسی رهنمایی، قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه صادرات شیرخشک از کشور، موجب حذف لبنیات از سبد غذایی خانوار می‌شود، گفت: تا قبل از گسترش یافتن کارخانجات شیرخشک، با مازاد شدید شیرخام مواجه بودیم و این مساله موجب می‌شد که کارخانجات لبنی هر طور دوست دارند با دامداران برخورد کنند چرا که مازاد تولید منجر به این می‌شد که دامداران ناچار به عرضه محصول خود با هر قیمتی باشند. 
وی ادامه داد: بعد از ایجاد و گسترش کارخانجات شیرخشک، مازاد تولید شیرخام در کشور مدیریت شد و دامداران توانستند محصول خود را به قیمت واقعی‌تر عرضه کنند و نفس بکشند. 
رهنمایی تاکید کرد: کسانی که خواهان عدم صادرات شیرخشک هستند، می‌خواهند همچنان با مازاد شیرخام مواجه باشیم تا کارخانجات بتوانند در زمینه خرید و تعیین قیمت شیرخام جولان دهند ضمن اینکه صادرات و واردات محصولات سلیقه‌ای نیست که با حرف یک نفر بتوان آن را متوقف کرد یا از سر گرفت، در این حوزه قانون داریم و باید به قانون عمل کرد. 
وی در گفتگو با مهر تصریح کرد: ما نیز خواهان این هستیم که مصرف فرآورده‌های لبنی در کشور افزایش یابد و جای بیشتری را در سبد مصرفی خانوار داشته باشد و با توجه به اهمیت این مساله و ارتباط آن با نظام سلامت جامعه، دولت باید به مصرف کنندگان یارانه بدهد و قدرت خرید آنان را در این زمینه
 افزایش دهد.
 رهنمایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطرح شدن بحث واردات گوشت قرمز به کشور اظهار داشت: مطرح شدن چنین مباحثی در شرایطی که با مازاد دام زنده در کشور مواجه هستیم، جای تاسف دارد. 
وی تاکید کرد: چه لزومی دارد وقتی با مازاد دام مواجه هستیم و نیاز به صادرات آن داریم دولت اقدام به واردات گوشت قرمز کند؟ چرا نیاز کشور را از منابع داخل تامین نمی‌کنند؟

پیاده سازی قانون پایانه های فروشگاهی سرعت گرفت 
بعد از مکاتبه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص آخرین وضعیت قانون پایانه های فروشگاهی، اخیرا پیامکهایی در خصوص تعیین تکلیف دستگاههای کارت خوان در رابطه با تشکیل پرونده های مالیاتی به صاحبان آنها ارسال شد.
اخیرا پیامکهایی با این مضمون به برخی صاحبان دستگاههای پوز ارسال شده است، دارای کارتخوان فعال فاقد پرونده مالیاتی بوده و مطابق ماده 11 قانون پایانه‌های فروشگاهی مشمول تشکیل پرونده مالیاتی می‌باشید.جزئیات کارتخوان های شما طی پیامک دیگری ارسال می شود.درصورت عدم تطابق اطلاعات با شرکت پرداخت تماس بگیرید.
 در همین رابطه، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اخیرا در  مکاتبه‌ای خطاب به رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: به پیوست تصویر تقاضاهای تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای تحقیق و تفحص از بررسی میزان پیشرفت و نحوه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان ارسال می‌گردد. مقتضی است به استناد ماده 212  آیین نامه داخلی مجلس،‌ دستور فرمایید اطلاعات مورد درخواست مشارالیهم ظرف مدت ده روز به این کمیسیون ارسال دارند.

توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار وزارت جهاد  
وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توجه ویژه به کشت محصولات گلخانه ای کشاورزی در ایلام تاکید کرد و گفت: ایلام به نسبت سایر استان‌ها در این حوزه توفیق چندانی 
نداشته است.
 به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نیا روز جمعه در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایلام در زمره استان‌های دارای مشکلات کشاورزی قرار دارد که با برنامه‌های در دست اجرا بخشی از مشکلات استان در این حوزه مرتفع خواهد شد. 
وی افزود: یکی از نواقص مهم حوزه کشاورزی استان ایلام در زیربخش احداث و توسعه گلخانه‌هاست که در این زمینه استان ایلام در مقایسه با کشور بسیار عقب است. وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: سطح گلخانه ها در استان ۳۰ هکتار است که این مقدار بسیار ناچیز و اندک به شمار می‌رود که برای توسعه گلخانه‌های استان باید تامین اعتبار صورت گیرد. 
ساداتی‌نژاد در مورد سامانه گرمسیری و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری سد کرخه هم توضیح داد: ۹ هزار هکتار طرح سد کرخه طی فاز دوم در استان ایلام در دست اجراست و همچنین ۹ ایستگاه پمپاژ تامین آب از مصوبات سفر بود.
 وی اضافه کرد:  سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ در برخی شهرستان‌ها چون هلیلان و ملکشاهی احداث ایستگاه های پمپاژ آب شروع می شود که تامین آب کشاورزی در رونق اقتصاد خانوارهای منطقه حائز اهمیت است. 
ساداتی نژاد ادامه داد: عشایر استان ایلام باید از مرز مهران برای صادرات دام منتفع شوند و دامداران بتوانند دام‌های مازاد خود را از طریق مرز مهران به بازارهای عراق
 صادر کنند.

توزیع گسترده مرغ گرم در میادین شهرداری 
رضا سالمی مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت و گو با فارس در پاسخ به اینکه پیش از این انتقاداتی از نبودن توزیع مرغ گرم در ایام تعطیل وجود داشت و آیا این مشکل بر طرف شده است؟ گفت: به دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی از جمعه توزیع مرغ گرم در 10 میدان شهرداری تهران آغاز شده و قرار است در روزهای آینده
 افزایش یابد. 
وی با بیان اینکه دیروز 20 تن مرغ گرم و 25 تن مرغ منجمد در این میادین توزیع شد، گفت: در روزهای آتی هم تعداد میادین و نیز حجم عرضه بیشتر خواهد شد. 
به گفته این مسئول دیروز در میادین، جلال آل احمد، صادقیه، شهید لواسانی، شهید هروی، شهیدا سردار جنگل، آزادگان، معلم، آزادی،تهرانسر و نواب مرغ گرم توزیع شده و در روزهای آینده در 21 میدان شهرداری مرغ توزیع شد. 
وی در پاسخ به اینکه چرا بین قیمت مصوب 24900 تومان مرغ و قیمتی که در بازار به فروش می رود فاصله وجود دارد، گفت: این نرخ برای سال گذشته است اما از ابتدای امسال قیمت کارگر، حمل و نقل و دیگر نهاده ها افزایش یافته و قیمت تمام شده تولید را بالا برده است.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال