امروز ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
یک تصادف در هر ۵۱ثانیه
معاون عملیات پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در شهر تهران است و روزانه حدود یکه‌هزار و 600مورد تصادف داری و هر 51ثانیه یک تصادف در شهر تهران روی می‌دهد.سرهنگ محمد رازقی اظهار کرد: این تصادفات از تصادفات جزیی است که دو طرف با یکدیگر سازش کرده و محل را ترک می‌کنند تا تصادفات خسارتی شدید و تصادفات جرحی و فوتی متفاوت است.

ایجاد ۹ رشته مهارتی جدید شاخه کاردانش 
معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش،  دستورالعمل «۹ عنوان رشته مهارتی جدید شاخه کاردانش» را به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ کرد.بر این اساس؛ ثبت نام در رشته‌های جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برای دانش آموزان پایه دهم فعال است و با توجه به این که رشته های جدید دارای شرایط خاص توسعه می باشند کسب مجوز ستادی برای راه اندازی رشته های مذکور الزامی است.گفتنی است؛ راه اندازی رشته های مهارتی جدید در هنرستان‌های بزرگسال دولتی نیز بلامانع است.

آغاز پرداخت دور جدید وام به بازنشستگان 
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: دور جدید پرداخت وام به بازنشستگان به زودی آغاز می‌شود.علی دهقان‌کیا با اشاره به اینکه دو مرحله از پرداخت وام بازنشستگان کارگری انجام شده است، اظهار کرد: در دور دوم به بیش از دوازده هزار بازنشسته وام پرداخت شد و در حال پیگیری هستیم تا پرداخت‌های دور سوم آغاز شود.وی بیان کرد: بسیاری از بازنشستگان از ارسال پیامک برای تایید تمایل به دریافت وام انتقاد دارند که امیدواریم این مشکل نیز به‌زودی حل شود.

تمامی ایتام امداد برای اولین‌بار دارای حامی شدند
معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد گفت: درحال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۷هزار حامی داریم و در سال جاری نیز ۷۰هزار نفر به جمعیت آنها اضافه شد. علیرضا عسگریان ادامه داد: علاوه براین حدود ۴۰۰هزار کودک یتیم و محسنین داریم که حمایت و سرپرستی و تکفل قسمتی از زندگی تمامی این ایتام به مردم سپرده شده است و تمامی ایتام برای اولین بار دارای حامی شده اند. 

هشدار درباره داروی تقلبی قارچ سیاه
سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه داروی آمفوتریسین که برای درمان قارچ سیاه بیماران مبتلا به کرونا مصرف می‌شود تامین شده، نسبت به وجود نمونه تقلبی این دارو هشدار داد.در بخشی از این اطلاعیه آمده است؛ متاسفانه در هفته‌های اخیر، همزمان با کمبود مقطعی این دارو افراد سودجو مبادرات به فروش داروهای تقلبی با برچسب داروی اصلی و قیمت ۱۰ تا ۲۰ برابری می‌کردند که علاوه بر کلاهبرداری از خانواده بیماران، جان آنان را نیز به خطر می‌انداختند.
 
صدور الکترونیکی مجوز خروج از کشور مشمولان
 جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی از صدور اینترنتی مجوز خروج از کشور برای دانش آموزانی خبر داد که در سن مشمولیت دارای معافیت تحصیلی هستند.سردار رحمان علیدوست گفت: در راستای هوشمندسازی روند رسیدگی به درخواست مشمولان و کاهش مراجعات حضوری، با تلاش‌های صورت گرفته امکان صدور اینترنتی مجوز خروج از کشور برای دانش آموزان دارای معافیت تحصیلی فراهم شده است.

اجرای طرح پلاک ایمن  در پایتخت 
 مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: از حدود دو ماه آینده طرح پلاک ایمن را اجرا خواهیم کرد. در این طرح فقط ساختمان‌های مهم را در نظر نگرفتیم و عموم جامعه را مدنظر قرار دادیم. مهدی داوری اظهار کرد: این طرح درباره آگاهی و خود اظهاری شهروندان درباره ایمنی محله و خانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنند. 

رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها
 مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر و وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌های کشور خبر داد. صادق ضیاییان ادامه داد: از ظهر فردا که جریان‌های شمالی روی سواحل دریای خزر تقویت می‌شود در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال