امروز ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

مستمری و تسهیلات برای خانواده‌های دارای فرزند 3 قلو
مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور با اشاره به اینکه چهار هزارو 645 خانوار دارای فرزند سه قلو و بیشتر تحت پوشش این سازمان هستند، اظهار کرد: یکی از خدمات ارائه مستمری است که مستمری‌ها از حداقل ۹۰۰ هزار تومان با توجه به بُعد خانوار چندقلوها، تا حداکثر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارائه می‌شود این مستمری تا قبل از سال ۱۴۰۰، ۴۷۹ هزار تومان بود که این رقم سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرد.فاطمه عباسی تصریح کرد: به جز پرداخت مستمری، خدماتی در زمینه اشتغال و مسکن نیز برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

تعیین ضرب‌الاجل بیمه‌ها برای نسخه‌نویسی الکترونیک 
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: با توجه به محدودیت زمانی که در تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است، از آذرماه سازمان‌های بیمه ‌گر اجازه ندارند پرداختی برای اسناد غیر الکترونیک داشته باشند و براساس زمانبندی این اقدام تا آبان ماه سال جاری باید تحقق یابد. مهدی رضایی همچنین با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک یکی از گام‌های اساسی و مهم در شکل‌گیری پرونده الکترونیک سلامت است، گفت: ما از نظر اجرایی در میانه راه تحقق نسخه نویسی الکترونیک هستیم. 

هشدار پلیس فتا درباره صرافی‌های آنلاین خارجی 
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: کاربران نباید به صرافی‌های آنلاین خارجی اعتماد کنند چرا که این صرافی‌ها در ایران نمایندگی نداشته و امکان مسدودی حساب کاربری و سرمایه کاربران ایرانی در این صرافی‌ها به بهانه‌های مختلف ازجمله احراز هویت وجود دارد.سرهنگ علی محمد رجبی در ادامه تصریح کرد: اگر هرکدام از این صرافی‌ها به بهانه تحریم‌های ظالمانه از ارائه خدمت به کاربران ایرانی خودداری کرده  یا فعالیت خود را تعطیل و اقدام به کلاهبرداری کنند امکان شکایت و پیگیری قضایی موضوع بسیار پیچیده خواهد بود و دسترسی به مدیران این صرافی‌ها بسیار دشوار است.

اولویت‌های زندگی شهروندان تهرانی در دستورکار ستاد سمن‌ها
عضو شورای شهر تهران گفت: اولویت‌های زندگی شهروندان تهرانی باید در دستور کار ستاد سمن‌ها قرار گیرد.سیداحمد علوی اظهار کرد: بسیاری از طرح‌های شهری را می‌توان در قالب طرح‌های جهادی از طریق سمن‌ها عملیاتی کرد.سمن‌ها با نیت خیر و اصلاح‌گرانه‌ای که دارند، به طور قطع بازوی اجرایی در بهسازی شهر خواهند بود. وی بر لزوم فعالیت هرچه بیشتر، بهتر و مؤثرتر ستاد سمن‌ها در تهران تاکید کرد و افزود: به طور حتم اجرای طرح‌های مهم و سراسری در کلانشهری مانند تهران نیازمند مشارکت‌های مردمی است و هرجا مردم پای کار آمده‌اند، کارها نیز به نحو احسن اجرا شده و پیش رفته‌اند.

 جبران یادگیری ابتدایی‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید
معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: یادگیری مهارت‌های پایه سنگ بنای یادگیری‌های بعدی است؛ برنامه ما برای ابتدای سال تحصیلی این است که با همکاری معلمان «طرح تثبیت و جبران یادگیری مهارت‌های پایه دانش‌آموزان دوره ابتدایی» را با جدیت دنبال کنیم.رضوان حکیم‌زاده افزود: با توجه به شرایط آموزش غیرحضوی در سال گذشته، یکی از استراتژی‌های مدنظر، شناسایی ضعف‌های احتمالی در یادگیری مهارت‌های پایه است.

دستگیری قاچاقچی سابقه‌دار موادمخدر در جنوب تهران
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از دستگیری یکی از قاچاقچیان سابقه دار و حرفه‌ای مواد مخدر در تهران خبر داد.سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با بیان اینکه  در بازرسی‌های به‌عمل آمده از مخفیگاه متهم مقدار ۱۸۹کیلوگرم ماده مخدر تریاک کشف شد، افزود: متهم پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع شد.

راه‌اندازی سامانه پرداخت و باز پرداخت وام‌های دانشجویی 
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: سامانه یکپارچه پرداخت و باز پرداخت وام‌های دانشجویی همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ عملیاتی و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.ناصر مطیعی افزود: برای کاهش مشکلات احتمالی ناشی از این تغییر در سامانه‌ها و سیستم‌ها ضرورت دارد تا تاریخ ۲۰شهریورماه اطلاعات کاربران دانشگاه به سامانه جدید صندوق ارسال شود.

پیشنهاد دائمی‌شدن تسهیلات برای ازدواج و فرزندآوری
معاون ساماندهی امور جوانان گفت: دولت باید به مهم‌ترین اولویت‌ها و چالش‌های حوزه جوانان رسیدگی و تسهیلات ازدواج را از قالب وام خارج و حمایت‌های دائمی را جایگزین آن کند.
محمد مهدی تندگویان درباره مهم‌ترین چالش‌ها و مسائل مورد رسیدگی در حوزه جوانان گفت: عمده‌ترین مسئله معاونت جوانان در کشور جایگاه این معاونت و لزوم تفکیک آن از وزارت ورزش برای فعالیت مستقل و مؤثر است. بحث اعتبارات حوزه جوانان نیز که به دلیل ادغام با وزارت ورزش به صورت تجمیعی به معاونت جوانان تعلق نمی‌گیرد نیز چالش دیگری است که در روند اجرای برنامه‌ها و اهداف حوزه جوانان مشکل ایجاد می‌کند و دولت بعدی باید به آنها رسیدگی کند.معاون ساماندهی امور جوانان افزود: یکی از موضوعات مهم حوزه جوانان و این معاونت نیز امور بین الملل است که هیچ جایگاهی ندارد و باید به آن پرداخته شود. تندگویان با اشاره بر تسهیلات ازدواج نیز تصریح کرد: به علاوه نوع تسهیلات پرداختی در حوزه ازدواج نیز نیاز به بازنگری دارد. لذا پیشنهاد ما این است که تسهیلات فعلی تبدیل به تسهیلات بلند مدت و دائمی شود و از صرف موضوع ازدواج به سمت خانواده، فرزندآوری و مشوق‌های مادام العمر برویم.معاون ساماندهی امور جوانان افزود: ما با کمک‌های مقطعی و تبدیل کردن دریافت کننده به بدهکار بانکی، به جایی نخواهیم رسید. بلکه باید در کنار این نوع حمایت‌ها، افزایش مبالغ حقوق و دستمزد به صورت دائمی و ارائه امتیاز به خانواده و زوجین در بهره مندی از مسکن را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم از بحران کاهش جمعیت خارج شویم.
 
۱۰ آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی در کشور فعال است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هم اکنون ۱۰ آزمایشگاه ژنتیک در سطح کشور فعال است و یک هزار پزشک با سازمان پزشکی قانونی همکاری دارند که همکاری ۳۰۰ پزشک بصورت معاضدتی است.
دکتر رضا حاج منوچهری در دیدار با رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ظرف ۲ سال گذشته ۴۹ مرکز پزشکی قانونی در کشور راه اندازی شد، افزود: امروز تعداد ۴۴۶ مرکز در کشور فعال است. وی با اشاره به اینکه یکی از علل طولانی شدن زمان اعلان نتیجه آزمایش ژنتیکی در گذشته کمبود کیت بود، یادآورشد: خوشبختانه امروز با تولید این محصول در داخل، مشکل کمبود کیت نداریم و مدت زمان اعلام نتایج نسبت به گذشته هم، کمتر شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور با تقدیر از حمایت‌ها و توجه ویژه رییس کل دادگستری به مجموعه پزشکی قانونی استان، اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی در سطح کشور از مشکلات موجود مرکز است که پیگیری‌هایی برای جذب نیرو در دستور کار
 قرار دارد.رییس کل دادگستری استان زنجان نیز نبود دستگاه آزمایش ژنتیکی را از دغدغه‌های این استان عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک در زنجان، از مشکلات پزشکی قانونی کم کرده و موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی با بیان اینکه مراجعه افراد برای انجام آزمایش ژنتیکی به استان‌های همجوار، موجب طولانی شدن فرایند اعلام نتیجه و اطاله دادرسی می‌شود، افزود: تحقق اجرای عدالت در مجموعه قوه قضاییه، نیازمند ایجاد بسترها و بهره‌گیری از ابزارها و امکاناتی است که باید در پزشکی قانونی استان زنجان هم، به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه قوه قضاییه، مورد توجه سازمان قرار گیرد.

یک اصلاح سریع و شفاف را تجربه کردیم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: از ریاست قوه قضاییه و مسئولین زندان متشکریم، یک اصلاح سریع و شفاف را تجربه کردیم.
رحیم‌پور ازغدی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: از ریاست قوه قضاییه و مسئولین زندان متشکریم. یک اصلاح سریع و شفاف را تجربه کردیم. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خوب است که این شیوه، ادامه و در همه نهاد‌ها تعمیم یابد؛ زیرا نشان داد نهی از منکر چه اثرگذار است و بسیاری از مشکلات در نظام مدیریت کشور، نه سیستماتیک، که حتما اصلاح‌پذیر است.

صدور حکم جلب مهدی هاشمی درپی عدم مراجعه به زندان 
در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در روز‌های اخیر مبنی بر «اعطای مرخصی بدون سقف زمانی» به مهدی هاشمی، به اطلاع می‌رساند، هیچگونه مرخصی بی‌وجهی به نامبرده اعطا نشده است و محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در روز‌های اخیر مبنی بر «اعطای مرخصی بدون سقف زمانی» به مهدی هاشمی، به اطلاع می‌رساند متاسفانه نامبرده پس از پایان زمان مرخصی، از مراجعت به زندان خودداری کرده و غیبت کرده است؛ اخطار قانونی لازم به وی داده شده است و چون به زندان بازنگشته است بر همین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است.
 
 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال