امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
موارد فوتی کرونا در 19 استان صفر شد
 
آمار جانباختگان ناشی از بیماری کووید 19 در روزهای گذشته روند نزولی را در پیش گرفته این درحالی است که در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی با توجه به آغاز فعالیت اصناف پرخطر و افزایش مسافرت‌ها، احتمال رشد دوباره آمار ابتلا به این بیماری وجود دارد.
 شناسایی 2023 مبتلای جدید
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در طول ۲۴ساعت، ۳۴ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.کیانوش جهانپور افزود: 2023 نفر بیمار جدید شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به 137 هزار و 724 نفر رسید. به‌گفته وی در 19 استان موارد فوتی صفر بوده در پنج استان تنها یک مورد فوتی داشته‌اند.

 درخواست بهزیستی از وزارت بهداشت 
معاون امور اجتماعی بهزیستی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهدهای کودک و ادامه‌دار بودن آن شرایط را برای اداره مهدها سخت کرده است. حبیب‌الله مسعودی فرید بیان کرد: بسیاری از مهدها در آستانه تعطیلی همیشگی قرار دارند و از وزارت بهداشت درخواست می‌شود با بازگشایی مهدها موافقت کند.دراین فرآیند فاصله‌گذاری در مهدهای کودک انجام می‌شود. 

 اجرای مجدد طرح ترافیک 
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای مجدد طرح ترافیک از امروز گفت: زمان اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که پیش از این از ساعت 6:30 تا ۱۹ بود به ساعت هشت تا ۱۶ کاهش یافته است. مناف هاشمی افزود: در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان است.

 الزام اصناف به رعایت پروتکل‌ها
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: با توجه به بازگشایی اصناف و اماکن، حتما باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود. علیرضا رییسی افزود: علاوه بر اینکه صاحبان اصناف و مشاغل باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، مشتریان هم باید نکات بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند. مردم تخلفات را با شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

 عرضه قلیان همچنان ممنوع 
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از بلامانع شدن فعالیت صنوف پرخطر از امروز خبر داد وتاکید کرد که عرضه قلیان همچنان ممنوع است. سرهنگ نادر مرادی افزود: فعالیت رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا که از جمله صنوف پر خطر بوده‌اند، بلامانع است.

 بالاترین روند صعودی کرونا در خوزستان
معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بالاترین روند صعودی بیماری کرونا در استان خوزستان مشاهده می‌‌شود، گفت: مردم خوزستان برای کنترل کرونا به ما چند روز دیگر فرصت بدهند.ایرج حریرچی افزود: میزان بستری و مرگ‌‌ومیر 70 تا 80 درصد نسبت به دوران اوج کرونا در کشور کاهش داشته است، اما در برخی استان‌‌ها با روند صعودی مواجه‌ایم که بالاترین صعود را در استان خوزستان مشاهده می‌‌کنیم.وی ادامه داد با توجه به روندی که در چند روز اخیر دیده‌‌ایم پیش‌‌بینی این است که تا چندین روز آینده روند صعودی اندکی در این استان داشته باشیم.معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: طبق اختیارات منطقه‌‌ای که به استانداری داده شده در دو دوره سه و پنج روزه فاصله‌‌گذاری اجتماعی با شدت بیشتری اعمال شد. حریرچی ادامه داد: دو گروه از افراد در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا قرار دارند؛ گروه اول افراد بلای 65سال که 80درصد مرگ‌‌ومیرها را تشکیل می‌‌دهند و گروه دوم افرادی که دارای بیماری‌‌های زمینه‌‌ای هستند؛ این دو گروه باید بیشتر در معرض فاصله‌‌گذاری اجتماعی قرار گیرند.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال