امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 

چهارآیین گفت: علی رغم شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای خرید مرغ مناسب بوده و تنها مرغداران به سبب مازاد ۸۰ هزارتنی تولید متضرر شدند.

قیمت مرغ به هر کیلو ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسیدبه گزارش صبحانه، برومند چهار آیین کارشناس صنعت طیور د، درباره آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب واحدهای مرغداری ۸ هزار و ۲۰۰ تا ۸ هزار و ۳۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۲ هزار و ۲۰۰ تا ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.
وی عرضه مرغ منجمد را یکی از دلایل زیان مرغداران در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ بالای ۲ هزار تومان متضرر هستند.
چهارآیین قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: طی ماه های اخیر مرغداران از محل فروش مرغ به سبب عرضه کمتر از نرخ واقعی رقمی حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.
 
بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد

این کارشناس صنعت طیور مازاد ۸۰ هزارتنی تولید مرغ را آوار بزرگی بر سر مرغداران دانست و گفت: علی رغم شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای خرید مرغ در بازار مناسب بوده و تنها به سبب افزایش جوجه ریزی و مازاد تولید، مرغداران متضرر هستند.
وی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت برای مرغدار ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان و کنجاله سویا ۳ هزار تومان برای تولیدکننده تمام‌می شود‌.
این فعال بخش خصوصی در پایان تصریح کرد: قیمت ریز مغذی، واکسن، دارو به سبب فقدان نظارت در ماه های اخیر رشد چندبرابری داشته که این امر بر هزینه های تولید دامن‌می زند./باشگاه خبرنگاران
 منبع: صبحانه آنلاین
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال