امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
«حمایت» گزارش می‌دهد
بسیج ملی مقابله با کرونا
براساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر روز گذشته به آمار مبتلا به کرونا ویروس جدید ۱۸ نفر اضافه شده‌اند، این در حالی است که رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از بهبود وضعیت سه بیمار مبتلا به کرونا در تهران و اراک، همچنین آغاز بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داده است.
لغو تمام اردوهای دانش‌آموزی
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام اردوها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی دانش‌آموزان لغو شده است، گفت: از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها برای آموزش استفاده خواهد شد. مهرزاد حمیدی افزود: کمیته‌های این ستاد باید اقدامات لازم را برای پیشگیری و کنترل پیش‌بینی و موارد را در ستاد مطرح کنند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد. وی بیان کرد: بخشی از کارها را دفتر امور سلامت با وزارت بهداشت پیگیری کرده است.
کشف ماسک‎های احتکار شده 
فرمانده انتظامی پایتخت از کشف بیش از یک میلیون ماسک احتکار شده و غیر بهداشتی خبر داد. سردار حسین رحیمی گفت: گشت‌های پلیس امنیت اقتصادی، پلیس امنیت عمومی، پلیس پیشگیری و آگاهی به‌صورت فعال در سطح تهران فعال بوده و با هر نوع احتکار لوازم و وسایلی که در این زمینه مورد نیاز هستند از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده برخورد خواهند کرد.وی تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد فرصت طلبان از شرایط سوء‌استفاده کنند.
بهبود بیشتر بیماران کرونا 
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته و استفاده از روش‌های مدرن تشخیصی و درمانی، بیشتر بیماران با خدمات دریافتی روبه بهبود می‌روند که این موضوع نوید بسیار خوبی برای مردم است. محمدمهدی گویا افزود: تجربه‌ای که در بیمارستان مسیح دانشوری در همین مدت کوتاه به وجود آمده است، می‌تواند مورد استفاده سایر کشورهای دنیا قرار گیرد.از دوشنبه هفته گذشته تا روز گذشته بیش از ۱۷۰۰آزمایش در پنج آزمایشگاه تخصصی انجام شده است.
آمادگی سپاه برای مقابله کرونا
فرمانده کل سپاه پاسداران از آمادگی سپاه برای ارائه هرگونه کمک و خدمات برای مقابله و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.سردار حسین سلامی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر انجام اقدامات آموزشی درخصوص پیشگیری از شیوع بیماری، تمامی مجموعه‌های بهداشت و درمان سپاه اعم از دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بسیج جامعه پزشکی به منظور ادامه خدمات و کمک برای مقابله با ویروس کرونا تا بازگشت شرایط به وضع عادی آمادگی دارند.
آخرین تعداد فوتی‌ها 
رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت آخرین با اشاره به آغاز بسیج ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده تا پیش از ظهر دیروز تعداد ۱۸ نفر در استان‌های مختلف مبتلای جدید به کرونا ویروس جدید شناسایی شده‌اند. 
کیانوش جهانپور افزود: از این تعداد هشت نفر در استان قم، یک مورد در استان همدان، سه مورد در تهران، دو مورد در مرکزی، دو مورد در استان اصفهان و دو نفر در گیلان مبتلای جدید به کرونا ویروس شناسایی شده است.  به گفته وی از این ۱۸ نفر چهار نفر متاسفانه جان باخته‌اند. رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت آخرین افزود: با این حساب شمار مبتلایان کرونا ویروس در مجموع به ۶۱ نفر و مجموع فوتی‌ها به  ۱۲ نفر رسید. جهانپور همچنین از بهبود وضعیت سه بیمار مبتلا به کرونا در تهران و اراک خبر داد و تصریح کرد: یک بیمار در بیمارستان فیروزگر و یک بیمار در اراک که شرایط مطلوبی نداشتند نیز خوشبختانه از آی.سی.یو. به بخش انتقال داده شده و اکنون حال عمومی این بیماران خوب است.

اختصاص بیمارستان‌های ویژه بستری 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از اختصاص بیمارستان‌های ویژه بستری بیماران مبتلا به کرونا خبر داد. مهدی رضایی در ادامه بیان کرد: با توجه به ارزیابی‌هایی که در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه صورت گرفته مقرر شد به جای پراکندگی در کل سطح بیمارستان‌های تابعه مواردی که مبتلا به این ویروس و یا مشکوک به ابتلا هستند، به صورت متمرکز و با رعایت اولویت، بیمارستان‌هایی را کامل تخلیه کنیم و به این امر اختصاص دهیم.

بومی‌سازی کیت تشخیص بیماری 
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری با اشاره به همکاری مشترک ستاد توسعه زیست‌فناوری و اداره کل آزمایشگاه‌های سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، برای تولید کیت‌های تشخیصی کرونا ویروس گفت: بر اساس این همکاری مشترک قرار است با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، کیت‌های تشخیصی را در داخل کشور تولید کنیم. مصطفی قانعی اظهار کرد: به زودی فراخوان تولید این کیت‌ها برای مشارکت دانش‌بنیان‌های توانمند اعلام خواهد شد. شرکت‎ها در این طرح حمایت خواهند شد.
داروی ترکیبی کرونا آماده شد
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از تامین ترکیب دارویی کنترل علائم ویروس کرونا خبر داد. غلامحسین مهرعلیان  گفت: کوکتل بایوترکیب دارودرمانی بیماری کرونا در حال حاضر تامین و برای توزیع به مراکزی که تشخیص قطعی بیماری در آنها صورت می‌گیرد، در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت گذاشته شده است. وی گفت: در دو روز آینده، ژل ضدعفونی‌کننده و افشانه الکل طبی از طریق پخش سراسری در سطح کشور توزیع می‌شود.
معاینه تمام مشمولان پیش از اعزام
رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه هیچ تغییری در اعزام به خدمت مشمولان صورت نگرفته، گفت: هیچ سربازی بدون داشتن برگه معاینه توسط پزشک اعزام نشده است.سردار تقی مهری درباره اینکه آیا موارد مشکوک به وجود ویروس کرونا، در زمان اعزام از سایر سربازان تفکیک می‌شوند نیز خاطرنشان کرد: تا به حال مورد مشکوکی درباره ابتلا به این بیماری در بین مشمولان وجود نداشته است.پیش از این نیز هیچ سربازی بدون داشتن برگه معاینه توسط پزشک اعزام نمی‎شد.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال