امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

کارخانجات مقدم 

در ۲۷ تیر ۱۳۳۷ ، با تلاش عبدالله مقدم، عامل اصلی توسعۀ نظرآباد (کارخانجات نساجی مقدم) تأسیس شد. این کارخانه با مساحت ده هکتار، نخستین تولیدکننده فاستونی به روش جدید در ایران بود که تولید خود را در سال ۱۳۳۹ با کمک کارشناسان ایتالیایی و متخصصان ایرانی آغاز کرد.
کارخانۀ مقدم در سال ۱۳۴۰ به صورت آزمایشی شروع به کار کرد و از سال ۱۳۴۲ رسماً افتتاح شد. همزمان با شروع کار کارخانه و احداث واحدهای مسکونی برای کارگران در بخش‌های مختلف شهر، تعداد زیادی از کارگران در شهر ساکن شدند.
این کارخانه به دلیل سابقه و اعتبار بالا در بازار به عنوان یکی از کارخانجات شاخص در زمینۀ بافت فاستونی شناخته شده و در شمار صادرکنندگان این محصول در سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰ بوده است.

افتتاح کارخانه مقدم در 1340/08/23
در زمان افتتاح کارخانجات مقدم جدیدترین ماشین‌آلات بافندگی پارچه پشمی که در کمتر کارخانه‌ای درجهان نظیر داشت نصب شده بود. برای آنکه پارچه‌های پشمی لباسی ساخت کارخانجات پشمبافی مقدم با بهترین پارچه‌های پشمی ساخت خارج از کشور برابری کند عالی‌ترین پشم مرینوس استرالیائی وارد و مصرف می‌شده است. آخرین و جدیدترین طرح‌های پارچه توسط مؤسسات معروف تهیه کننده نقشه پارچه برای کارخانجات مقدم فرستاده می‌شده است.
پارچه‌های مقدم قبل از آنکه از کارخانه خارج شود و بدست مصرف‌کننده برسد یازده بار کنترل شده تا هیچگونه عیب و نقصی نداشته باشند. در این کارخانجات دستگاه چاپ پارچه کم نظیری نصب شده بودکه در آن زمان فقط سه دستگاه نظیر آن در کارخانجات دیگر جهان مشغول کار بوده‌اند. بهترین متخصصین خارجی برای تهیه عالی‌ترین پارچه پشمی لباسی در کارخانجات مقدم مشغول شدند.

روز تاریخی
روز بیست و سوم آبان ماه در تاریخ کارخانجات مقدم جاویدان خواهد ماند و تا روزی که این کارخانه پا برجاست روز بیست و سوم آبان روز پر ارزشی خواهد بود و با خطوط طلائی بر سر در کارخانه نصب خواهد شد. جنب و جوشی که روز سه‌شنبه ۲۳/۰۸/۱۳۴۰ در کارخانه دیده می‌شد تدارک همین روز تاریخی بود. همه چیز آماده بود ساختمان‌های مختلف کارخانه با چلچراغ‌های رنگین به طرز زیبائی تزئین شده بود پرچم‌های سه رنگ ایران در گوشه و کنار با وزش باد شکوه خاصی به محوطه کارخانه بخشیده بود. محوطه کارخانه با فرش های‌گران‌بها مفروش شده و کارکنان قسمت‌های مختلف هر کدام در سر کار خود حاضر بودند. آقای عبدالله مقدم و سایر رؤسای کارخانه آخرین پیش‌بینی‌های لازم را هم به عمل ‌آوردند تا مراسم هر چه بهتر برگزار شود. همه چیز آماده بود. مدعوین که بیشتر صاحبان بانک‌ها و بازرگانان و صاحبان صنایع بودند به تدریج وارد کارخانه می‌شدند و از طرف اعضای هیات مدیره کارخانجات مقدم مورد استقبال قرار می‌گرفتند.

آقای عبدالله مقدم گزارش کامل کارخانه را به استحضار مدعوین می‌رساند:
منت خدای را سزد که توفیق ارزانی داشت تا این کارخانه در سه سال قبل ساختمان آن شروع و اینک آماده بهره‌برداری و افتتاح گردد. این کارخانه که با راهنمائی و کمک‌های ذی قیمت اولیاء امور پایه‌گذاری گردیده از جدیدترین و کامل‌ترین کارخانه‌های نساجی پشمی است. مساحتی که برای کارخانه و خانه‌های مهندسین و کارگران و سایر امور اجتماعی تخصیص داده شده بالغ بر۸۵۰ هزار متر مربع است تا کنون بغیر از کارخانه دوازده دستگاه خانه متخصصین و نودوهشت دستگاه خانه‌های کارگری دبستان و دبیرستان حمام، ‌بهداری و زمین ورزش ساخته شده و تمام ساختمان‌ها دارای برق و لوله‌کشی می‌باشد. ماشین‌آلات کارخانه عبارت از دو هزار دوک ریسندگی، چهل‌وچهار دستگاه بافندگی و ماشین‌آلات کافی برای تکمیل پارچه پشمی همچنین ماشین‌آلات لازم برای رنگ و چاپ پارچه ابریشمی و دوهزار و صد کیلووات برق، دوازده تن بخار و تعمیر خانه مجهزی که احتیاجات کارخانه را مرتفع می‌نماید. محصول سالیانه پارچه پشمی بالغ بر پانصد هزار متر و منسوجات ابریشمی حدود پنج میلیون متر است که ارزش تقریبی آنها چهارصد میلیون ریال می‌باشد و از لحاظ مرغوبیت مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته و در نوع خود با بهترین اجناس خارجی برابری می‌کند. تعداد کارگران برای سه نوبت کار ۶۷۲ نفر میباشند و از آنجائی که ۹۸ دستگاه ساختمانهای موجود کفاف سکونت همه آن ها را نمی‌دهد رفت و آمد بقیه به قراء اطراف بوسیله اتوبوس‌های اختصاصی انجام می‌گیرد و طبق برنامه پیش‌بینی شده در نظر است همه ساله تعدادی خانه کارگری ساخته شود تا تمام کارگران در این منازل ساکن و از زندگی مرفهی بهره‌ور گردند.
حقوق پرداختی ماهیانه به کارگران حدود سه میلیون ریال است و علاوه بر اینکه از مزایای قانون کار و بیمه‌های اجتماعی برخوردارند روزانه یک وعده غذای گرم به آنان داده می‌شود. حسابداری کارخانه برابر با آخرین روش حسابداری صنعتی بوده که مورد تأیید متخصصین وزارت صنایع و معادن قرار گرفته است. هیئت مدیره لازم می‌داند از اولیاء امور دولت بخصوص صنایع و معادن و بانک ملی ایران که برای ایجاد این کارخانه کمال مساعدت و همراهی را نموده‌اند سپاسگزاری خود را بعرض برساند. ضمنا” از مهندسین و متخصصینی که در تهیه طرح کارخانه و ساختمان و سایر امور آن نظارت و دخالت داشته‌اند قدردانی مینماید.

معرفی اعضای هیئت مدیره
پس از اتمام گزارش آقای مقدم، رئیس هیئت مدیره کارخانجات پشمی و ابریشمی مقدم اعضای هیئت مدیره و رؤسا و مهندسان ایرانی و ایتالیائی کارخانه را معرفی نمود: کاظم توکلیان، محمدتقی اتفاق، علی‌اصغر توکلیان، غلامرضا اکمل، هاشم اتفاق، علی توکلیان، ناصر اتفاق، مصطفی مقدم، مهندس برونلو، مهندس گزینی، مهندس کمپانی و مهندس ریسل این افراد بودند. پس از معرفی بازدید آغاز گردید.
آغاز بازدید
اولین قسمتی که مورد بازدید قرار گرفت قسمت شستشو و گل‌زنی و تکمیل پارچه‌های ابریشمی طبیعی و ابریشم مصنوعی بود.
هنگام بازدید از این قسمت توسط آقای مهندس کمپانی به استحضار رسید که در این قسمت مواد خام از خارج تهیه می‌شود و بعد از گرفتن آهار و سفیدگری گل زدن تکمیل شده و پس از بسته‌بندی به بازار عرضه می‌شود.

ماشین کم‌نظیر چاپ
در قسمت گل‌زنی یک ماشین کم نظیر بنام «دو وینا» که در آن زمان فقط سه ماشین دیگر نظیر آن در کارخانجات نساجی جهان مشغول کار بود، مورد بازدید قرار گرفت. این ماشین به طریقه خاصی و با استفاده از غلطک مخصوص پارچه را رنگ می‌کرد و مزیت آن بود که از هر نقشه بیش از دوهزار متر تولید نمی‌کرد و به علت کم شدن قطر غلطک هر هزار متر اول با هزار متر بعدی از نظر فرم نقشه با هم فرق داشت، بنابراین یک توپ صد متری از پارچه‌ای که با این دستگاه چاپ شده گوئی که یک نقشه دارد باز هر قواره پارچه آن با قواره بعدی تفاوت دارد. به این ترتیب اگر کسی یک قواره از این پارچه می‌خرید می‌توانست مطمئن باشد که نقشه پارچه خریداری او با نقشه پارچه دومین خرید از همان توپ فرق دارد و پارچه‌ای که وی خریداری کرده منحصر بفرد است.

قسمت برق و بخار
در این قسمت عنوان شد، قدرت تولید برق کارخانه ۲۱۰۰۰ هزار کیلووات است و می‌تواند احتیاجات کارخانه را به خوبی تامین کند. بعد قسمت دیگ‌های بخار کارخانه از نظر گذشته و در اینجا عنوان شد فشار موجود در هر دیگ ۱۲ اتمسفر است و هر دیگ تا ۱۵ اتمسفر فشار امتحان شده است.

قسمت پشمبافی
در قسمت پشمبافی آقای هاشم اتفاق یکی از مدیران، توضیحات لازم را ارئه دادند. و عنوان شد که کارخانه برای تهیه پارچه پشمی بهترین نوع پشم مرینوس استرالیائی را وارد کرده و مصرف می‌کند. چون پشم ایران یکنواخت و استاندارد شده نیست و از طرف دیگر خشن است قابل مصرف برای پارچه‌های پشمی مرغوب که در این کارخانه بافته می‌شود نیست.

قسمت ریسندگی
در قسمت ریسندگی چون ماشین‌آلات کارخانه از آخرین مدل‌های ماشین‌های ریسندگی انتخاب شده بود و زیر نظر متخصصین از آن ها استفاده می‌شد از حداکثر راندمان ماشین‌ها و نیروی کارگر استفاده شده بنابراین احتیاج به کارگر زیاد نبود.

قسمت بافندگی
در این قسمت در خصوص طرز کار ماشین‌ها و میزان محصول آن ها توضیحات لازم داده شد و عنوان شد که در آتیه نزدیکی وسایل تکمیلی نصب شده و جمله‌ ساخت ایران در حاشیه پارچه‌ها بافته خواهد شد.

قسمت رفو
در قسمت رفو عده زیادی از دختران مشغول کار بودند و زیر نظر متخصصین فن که از ایتالیا استخدام شده‌ بودند تحت تعلیم قرار گرفته بودند. با کار کردن دختران و پسران روستائیان این قریه درآمد خانواده کشاورز به میزان زیادی افزایش یافته بود و موجب ترقی سطح زندگی آن ها گردیده بود. به طوری که درآمد یک خانواده کشاورز در این منطقه از سه هزار تومان در سال به دوازده هزار تومان افزایش یافته بود و همه زندگی مرفه و راحتی داشتند.

قسمت تکمیل پارچه
در قسمت تکمیل، پارچه یازده بار کنترل می‌شد تا هیچ گونه عیب و نقصی نداشته باشد. ماشین‌آلاتی که در این قسمت نصب شده بودند از مدرن‌ترین ماشین‌آلات نوع خود در جهان بودند. و برای پیشرفت کار مخصوصاً در زمینه تهیه بهترین پارچه‌های پشمی که با مرغوبترین پارچه‌های پشمی جهان رقابت کند دائماً با اروپا و آمریکا در تماس بوده تا چنان چه دستگاه جدیدی به بازار آمد فوراً تهیه شود تا محصول تولیدی مطابق با محصول بهترین و بزرگترین کارخانجات پشمبافی اروپا و آمریکا تهیه و به بازار عرضه شود. در زمان افتتاح، کارخانه دارای ماشین‌آلات بود که حتی در کمتر کارخانه اروپائی و امریکائی نظیر آن دیده می‌شد.

وضع کارگران
پنج متخصص ورزیده ایتالیائی برای قسمتهای ریسندگی، بافندگی، رنگرزی، کنترل پارچه و تکمیل استخدام شده بودند و زیر نظر آنان عده‌ای از متخصصین و کارگران ایرانی تحت تعلیم قرار گر فته تا بتوانند در آینده جای کارشناسان خارجی را بگیرند.

قسمت انبار پارچه
کارخانه همیشه برای دو ماه آینده خود سفارش داشت و برای جذب مشتری بیشتر در هر هفته سه تا چهار نقشه با رنگ‌بندی مطلوب بازار روز تهیه و ارائه می‌داد. علاوه بر آن با موسسات خارجی تهیه‌کننده طرح و نقشه که برای تمام کارخانجات بزرگ و معروف دنیا طرح و نقشه پارچه تهیه می‌کردند در ارتباط بوده تا نقشه و طرحی که حتی برای دو سال بعد تهیه شده و در دنیا مرسوم شده وارد بازار نماید.

بهداری کارخانه
بهداری کارخانه وسایل کافی در اختیار داشت و قادر بود کارگران و خانواده آن ها را در صورت لزوم بستری کند. طبیب و دارو به صورت رایگان در اختیار کارگران و خانواده آنان گذاشته می‌شد. همچنین کارخانه دارای اطاق عمل و وسایل جراحی مجهز نیز بود.

بازدید از رستوران کارگران
سالن غذاخوری به وسعت ۴۲۰ متر مربع که روزانه ۲۴۰ تا ۲۶۰ نفر در آن غذا می‌خوردند،یکی دیگر از بخش‌های خدماتی کارخانجات مقدم بود. همچنین غذا با قیمت ارزان و با توجه به حقوق ماهانه کارگران به آن ها داده می‌شد. غذای کارگران در هفته پنج وعده پلو خورشت و یک وعده آبگوشت با چای و نان بود. غذائی که در رستوران سرو می‌شد برای همه یکنواخت بود. در حدود ۱۱۰ خانه سه اطاقه و چهار اتاقه برای کارگران ساخته شده بود که در آنجا سکونت کنند. به سرپرستان قسمت‌ها و کارگرانی که دارای عائله زیاد بودند، یک خانه مستقل داده شده و از آب لوله‌کشی شده و برق نیز بطور رایگان استفاده می‌کردند.
همچنین کارخانه در آینده نزدیک دارای شیرخوارگاه و کودکستان شد تا اطفال کارگران در مواقعی که مادران آنان در کارخانه مشغول کار هستند نگهداری شده و تربیت شوند. البته کارخانه امیدوار است آنان را از همان کودکی برای تصدی مشاغل مختلف کارخانه آماده و تربیت نماید و به این ترتیب در آینده کارگران ورزیده متبحری در اختیار داشته باشد.
صدور پارچه پشمی از کشور به یک کشور دیگر که برای اولین بار در تاریخ کشور انجام شده بهترین و بالاترین افتخاریست که از طریق کارخانجات مقدم نصیب مملکت از نظر صنعت پارچه پشمی شده است.

بازدید مردم
برای آن که سایر بازرگانان و صاحبان صنایع که در مراسم افتتاح کارخانجات پشم‌بافی مقدم حضور نداشته‌اند بتواند این کارخانه مدرن و مجهز را ببینند آقای عبدالله مقدم از جمعی از صاحبان صنایع و بازرگانان و روسای بانک‌ها و مقامات اقتصادی دعوت کرده‌اند که از کارخانه مزبور بازدیدکنند برای بازدید این عده نیز ترتیبات لازم داده شده بود.


درباره ما

کارخانجات مقدم با همت مرحوم عبدالله مقدم (بنیانگذار صنعت نساجی پشمی ایران) و جمعی از اقوام و نزدیکان ایشان در سال ۱۳۳۷ با هدف تولید انواع پارچه فاستونی، پالتویی، تولید کت و شلوار و انواع نخ های پشمی تاسیس گردید. ازجمله مدیران تاثیرگذار این شرکت مرحوم احمد مقدم بود که به عنوان مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره اصلاحاتی اساسی در کارخانه ایجاد کرده و جان و مال خود را در این راه وقف نمود . مصرف پارچه فاستونی در ایران تقریبا از دهه سی با عمومیت یافتن پوشش کت و شلوار برای مردان آغاز گردید و کارخانجات مقدم به عنوان اولین تولیدکننده پارچه فاستونی در ایران برای تامین پارچه مورد نیاز کشور فعالیت خود را از سال ۳۷ آغاز کرد. با توجه به اینکه کیفیت و کمیت مهم ترین رکن تولیدات مقدم بود، در همان سال های نخست بیشترین سهم بازار داخلی را در اختیار گرفته و پس از تامین بازار داخل در زمینه صادرات نیز فعال شده و محصولات خود را به کشورهای اروپایی از جمله شوروی سابق نیز صادر کرد.

شرکت کارخانجات مقدم  هم اکنون با گذشت بیش از نیم قرن از عرضه محصولاتش در بازار و توسعه واحدهای تولیدی خود توانسته است سهم عمده ای از بازار پارچه فاستونی کشور را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر در کارخانجات مقدم تمامی مراحل ریسندگی، بافندگی و تکمیل پارچه صورت می گیرد و این مجموعه علاوه بر تولید انواع پارچه فاستونی به تولید انواع محصولات متنوع از جمله کت و شلوار، پتوی مسافرتی و همچنین ارائه خدمات در زمینه های فوق به دیگر شرکت ها اقدام می کند. این مجموعه همواره مأموریت خود را تولید محصولات مشتری پسند مطابق با استانداردهای روز برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی می داند و همچنین رشد و بهبود فضای کار و نیروی انسانی را به وسیله روش های جدید مدیریتی و توجه به ارزش های انسانی و ملی در سرلوحه فعالیت خود قرار داده است

 

دفتر مرکزی:

تهران، خیابان ولیعصر(عج)، تقاطع جمهوری اسلامی، کوچه فلاح زادگان، پلاک ١۴-١۶
تلفن ۶۶۴۶٨٠٣٢ | فکس ۶۶۴۶٧١٧٧ | پیامک ۰۲۱۶۶۴۶۸۰۳۲
info[at]moghaddam.ir

کارخانه:

کیلومتر ٩۵ اتوبان تهران – قزوین، نظرآباد، میدان جهاد

فروشگاه:

نظرآباد جنب کارخانجات مقدم
تلفن ۴۵۳۴۰۱۲۸-۰۲۶


شهرستان نظرآباد

منطقه نظرآباد با پیشینه‌ای ۹۰۰۰ ساله که آثار آن در منطقه باستانی تپه ازبکی قابل مشاهده است، یکی از شهرستان‌های استان جدید التاسیس البرز است. نظرآباد از طرف شمال به بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ، از طرف جنوب به بخش اشتهارد از توابع شهرستان کرج ، و ازطرف شرق به دهستان‌های رامجین و سعیدآباد شهرستان ساوجبلاغ و از طرف غرب به شهرستان آبیک از توابع استان قزوین محدود است. مساحت این شهرستان ۵۷۶ کیلومترمربع و در دشتی نسبتا هموار واقع است. شهر نظرآباد مرکز این شهرستان در جنوب راه آهن و اتوبان و جاده قدیم تهران- قزوین و در ۴ کیلومتری جنوب غربی شهر هشتگرد و همچنین، در ۸۵ کیلومتری غرب شهر تهران واقع شده است. استقرار این شهرستان در کنار جاده ترانزیت و آزاد راه تهران – تبریز و راه آهن تهران – تبریز موجب توسعه آن در پنجاه سال اخیر شده‌است.
در سال ۱۳۳۲ روستای نظرآباد با حدود ۶۷ زارع و ۷-۸ خانوار دامدار توسط میرزا عبدالله مقدم خریداری شد. نظرآباد در این سال مثل سایر روستاها وضعیت مناسبی نداشته است. مقدم اظهار داشته است که در زمان خرید تقربیاً این روستا هیچ بود، نه درخت زیادی در آن وجود داشت و نه آبادی چشمگیری، تا چشم کار می‌کرد دشت بود و در گوشه‌ای نیز خانه‌های گلی روستاییان. مصطفی بازرگان که از سوی مقدم تمامی مسؤلیت عمران و آبادی نظرآباد را بر عهده داشت، اوضاع نظرآباد را این گونه توصیف می‌نماید: از بهداشت خبری نبود، مالاریا و چشم درد و مانند آن فراوان بود. سکنۀ اینجا حدود ۸ خانوار بودند که از روستای سپیدارک به اینجا آمده بودند و در پایین‌ترین سطح سواد قرار داشتند. آب زراعی نیز توسط سه قنات تامین می‌شد. این روستا دارای یک حمام خزینه نیز بوده که علاوه بر مردم نظرآباد، اهالی روستاهای ابراهیم جیل، دنگیزک، علی‌آباد، خواجه جمال الدین(سید جمال الدین)، خسروآباد و شیخ حسن نیز از آن استفاده می‌کردند . روستا یک مسجد و یک دبستان چهار کلاسۀ مختلط نیز داشته است و در قسمت جنوبی نیز حدود ۴۰۰ هکتار اراضی شوره زار وجود داشت که از دور به صورت سراب دیده می‌شد. این اقدام نقطۀ عطفی در روند تحول روستای نظرآباد است و بدین ترتیب، توسعۀ نظرآباد آغاز شد.
احداث کارخانه در نظرآباد وضع آن جا را به کلی عوض کرده و آن را بصورت یک شهر کوچک مدرن تبدیل کرد ، خانه‌های کاهگلی و کوچک و تنگ به ساختمان‌هایی با آجر فشاری و به سبک امروزی تبدیل شدند و دارای آب لوله‌کشی و برق شدند. دو مدرسه دخترانه و پسرانه برای بچه ها و حمام مجهزی نیز برای همه ساکنان نظرآباد ساخته شد و دارو و درمانگاه و طبیب کارخانه همیشه به ‌طور رایگان در اختیار مردم ده قرارگرفت.
بر این اساس، با تاسیس کارخانۀ مقدم و جذب مهاجرین از روستاهای اطراف، زمینۀ تبدیل روستای نظرآباد به شهر فراهم شده و این سکونتگاه براساس مصوبه دولت در سال ۱۳۵۸ با بیش از ۱۰۰۰۰ نفر جمعیت به شهر تبدیل شد و در آن شهرداری تأسیس گردید. بدین ترتیب، روند پرشتاب گسترش فیزیکی نظرآباد آغاز شد. تحولات شهر نظرآباد تا اندازه زیادی تحت تأثیر احداث کارخانۀ پارچه‌بافی مقدم قرار داشت و میتوان اذعان داشت که آقای مقدم به آرزوی خود، که تبدیل نظرآباد از یک روستا به شهری آباد بود، رسیده است.
هم اکنون نظرآباد با مرکزیت شهر نظرآباد با بیش از ۱۱۰،۰۰۰ نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های استان البرز است.


برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال