امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
۳ شهر جدید به طرح ملی  مسکن تهران اضافه شد
معاون وزیر راه از ثبت‌نام مجدد طرح ملی مسکن در زنجان خبر داد و گفت:‌‌ علاوه بر پردیس و پرند در شهرهای اسلام‌شهر، شهریار، دماوند و هشتگرد نیز ثبت‌نام طرح ملی مسکن استان تهران انجام می‌شود.
محمود محمودزاده با بیان این‌که ثبت‌نام مجدد طرح ملی مسکن به تأمین زمین بستگی دارد، اظهار کرد: این قابلیت به‌خصوص در زنجان وجود دارد؛ بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته با کمک و همکاری مسئولان این استان پس از تأمین زمین، متقاضیان باقی‌مانده در زنجان را پوشش خواهیم داد. وی با اعلام این‌که تاکنون حدود 130 هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد:‌ از این تعداد حدود 20 هزار در بافت فرسوده و حدود 110 هزار در سایر شهرهای کشور ثبت‌نام کرده‌اند. وی با یادآوری این‌که پالایش متقاضیان آغاز شده است، افزود: پالایش ثبت‌نام کنندگان در سامانه فرم «ج» برای استان‌ها تا قبل از مرحله پنجم به اتمام رسیده است، بقیه سامانه‌های پالایشی هم در حال انجام است. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که “تلاش می‌کنیم به‌زودی نتایج پالایش اعلام شود”، اضافه کرد: مکانیسمی برای شناسایی افرادی که به‌اصطلاح به‌قولنامه‌ای ملکی را خریداری کرده‌اند مانند سازمان ثبت اسناد وجود ندارد، اما با این حال تلاش می‌کنیم از سامانه‌های ارزیابی‌شده این اطلاعات را برای پالایش افراد دریافت کنیم. محمودزاده همچنین با تأکید بر این‌که “نهایت تلاش ما این است که واجدان شرایط واقعی بتوانند در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند” در پاسخ به این پرسش که آیا در استان تهران ثبت‌نام فقط در پردیس و پرند انجام می‌شود،‌ گفت: خیر، علاوه بر این شهرها،‌ مقداری هم از شهر جدید هشتگرد برای استان تهران ثبت‌نام طرح ملی مسکن انجام می‌شود. وی ادامه داد: همچنین برای برخی از شهرهای استان تهران نیز زمین تأمین شده و ثبت‌نام انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد:‌ اسلام‌شهر، شهریار و دماوند از جمله شهرهایی هستند که توانستیم برای طرح ملی مسکن تأمین زمین را انجام دهیم.

شرایط جدید برای پذیرش اظهارنامه‌های مالیاتی
معاون سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از عملکرد سال ۱۳۹۸ به بعد، در صورتی که مؤدیان اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قوانین و مقررات تنظیم و در مهلت قانونی ارائه کنند و در صورت انطباق اطلاعات اظهارنامه با پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می‌گیرد. محمد مسیحی با تاکید بر اجرای مفاد ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم، مبنای رسیدگی و تشخیص مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ برای اشخاص حقیقی و حقوقی را اظهارنامه مالیاتی عنوان کرد و گفت: در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی هستند، اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قانون و مقررات مربوطه تنظیم کنند، سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه های مالیاتی آنها را بدون حسابرسی مورد پذیرش قرار خواهد داد و صرفا بر مبنای شاخص‌ها و معیارهای ریسک درصدی از آنها را رسیدگی می کند.
وی تاکیدکرد: تنها درصدی از اظهارنامه مالیاتی تسلیمی با بانک‌های اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی مطابقت داده می‌شود و بر مبنای شاخص و معیارها ریسک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: درصورتی که اشخاص یاد شده در مهلت قانونی و مطابق مقررات از ارائه اظهارنامه مالیاتی خودداری کنند، این سازمان نسبت به تهیه اظهارنامه برآوردی براساس میزان فعالیت و اطلاعات به دست آمده اقدام می‌کند.
طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، مسیحی از مؤدیان مالیاتی خواست اظهارنامه مالیاتی خود برای عملکرد سال ۱۳۹۸ را براساس رویکرد جدید و مبتنی بر واقعیت‌های مترتب بر فعالیت اقتصادی خود و با رعایت مقررات قانونی تنظیم کنند که این موضوع مستلزم تهیه اظهارنامه‌های مالیاتی مبتنی بر اسناد و مدارک مثبته است. وی با بیان اینکه اجرای دقیق ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم موجب افزایش کیفیت حسابرسی مالیاتی و همچنین کاهش فرایند زمان قطعیت مالیاتی می‌شود، گفت: انتخاب برای حسابرسی مالیاتی مبتنی بر ارزیابی ریسک مالیاتی مؤدیان موجب بهبود و ارتقای تمکین مالیاتی به عنوان شاخص کارایی نظام مالیاتی می‌شود.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در پایان از دستگاه‌های نظارتی خواست در این امر مهم به ویژه در سال های اولیه اجرای قانون، سازمان امور مالیاتی را همراهی کنند.

ممنوعیت واردات خودرو لغو نمی‌شود
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به مشکل آلودگی هوا از آمادگی برخی تولیدکنندگان برای تولید وسایل نقلیه برقی ظرف یک سال خبر داد و با تاکید بر اینکه سیاست‌ ممنوعیت واردات خودرو تغییرپذیر نیست، گفت که انتقال تکنولوژی تولید وسایل نقلیه برقی باید ابتدا با واردات تعداد اندکی خودروهای برقی به کشور انجام شود.
حسین مدرس خیابانی  گفت: برخی انتقاد می‌کنند که دولت می‌خواهد به بهانه خودروهای برقی واردات خودرو را از سر بگیرد، اما سیاست دولت در واردات خودرو تغییر ناپذیر است و هدف ما این است که از صنایع داخلی خود حمایت کنیم، اما برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برقی لزوم ایجاد این خلاقیت و انتقال تکنولوژی و فناوری تولید خودروهای برقی انکارناپذیر است. وی  با بیان اینکه انتقال تکنولوژی وسایل حمل و نقل برقی باید ابتدا با واردات تعداد اندکی خودروی برقی به کشور انجام شود، گفت: پیش‌تر تولیدکنندگانی اعلام کرده بودند که می‌توانند ظرف یک سال موتورهایی تولید کنند که با حجم ۲۵۰ سی سی قدرت شارژ ۱۵۰ کیلومتر را دارد.

توقف پرداخت‌های اینترنتی با رمزهای دوم فعلی
بانک مرکزی روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشتریان بانکی چنانچه تاکنون نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» اقدام نکرده‌اند، هرچه سریعتر با مراجعه به شعب یا وب‌سایت بانک و یا طی ارتباط با مرکز تماس بانک خود، اقدامات لازم را انجام دهند.
بانک‌ها بر اساس درخواست مشتریان، رمز دوم یکبار مصرف (پویا) را به شماره تلفن همراه ایشان از طریق پیامک ارسال می‌کنند.   برای بهره‌مندی از این خدمت، مشتریان بانکی فقط شماره تلفن همراه خود را به بانک اعلام کنند. از ابتدای دی ماه استفاده از رمزهای دوم یکبار مصرف (پویا) اجباری شده و رمزهای ایستایی کنونی باطل می شوند. برای همه پرداخت های بدون حضور کارت، استفاده از رمز دوم ضروری است.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال