امروز ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ از معیار قرار دادن خودروها برای حذف یارانه افراد پر درآمد خبر داد.
 
قطع یارانه زیر  و  بم  حذف  یارانه دارندگان  خودرو
 

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  حسین میرزایی، سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۸ بیان کرد: نارضایتی ۹ درصدی از حذف یارانه‌ها که در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر می‌شود هنوز مربوط به سری قبل حذف یارانه‌ها که مشمول ۱۶۳ هزار خانوار یعنی ۷۰۰ هزار نفر می‌شود و سری دوم حذف یارانه‌ها درحال‌حاضر در مرحله ارزیابی و اطلاع رسانی است. 

او ادامه داد: هدف‌گذاری ما برای حذف میلیونی پر در آمدها یعنی ۲۴ میلیون نفری است اما به دلیل اختلالی که در سیستم ارسال پیامک و مشکلات حساب سرپرستان برخی خانوار در سازمان هدفمند‌سازی رخ داد کمی روند حذف با کندی انجام می‌شود. 

میرزایی بیان کرد: نوع اتومبیل و نرخ آن نیز یکی از شاخص‌های حذف یارانه منظور می‌شود اما اینکه دارندگان کدام خودروها مشمول حذف یارانه می‌شوند صحیح نیست هرچقدر رقم خودروها افزایش پیدا کند رتبه اعتباری خانواده‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. ما ۷ هزار نوع خودرو در بانک اطلاعاتی خود داریم.این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع درباره ملک نیز صدق پیدا می‌کند. مناطق زندگی و متراژ منازل هم بیانگر دهک خانوارهاست. 

حل معضل حذف یارانه به نرخ خرید جهیزیه و تراکنش‌های بالا!

او در پاسخ به این سوال که معیار بررسی تراکنش‌های بانکی چند ماه است؟ کفت: متوسط تراکنش‌های مالی ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۸ معیار سازمان برنامه و بودجه کشور است.میرزایی در جواب یکی از سوالات کاربران بر اینکه اگر فردی در ۴ ماه ابتدایی سال ۹۸ اقدام به خرید برای منزل یا جهیزیه کرده باشد و تراکنش‌های وی افزایش پیدا کرده باشد نیز مشمول حذف یارانه می‌شود؟ گفت: در چنین شرایطی آنها با اعتراض در سامانه مذکور و ارائه توضیحات دقیق رفع موضوع شده و یارانه آنها پرداخت می‌شود. 

سخنگوی تبصره ۱۲ بودجه ۹۸ بیان کرد: تعیین تکلیف کسانی که قبلا یارانه هایشان قطع شده اما هم اکنون نیازمند دریافت یارانه هستند در حیطه وظایف سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بود اما ما مجوز بررسی آن را در دست گرفته و پایش‌های ۶ ماهه را انجام می‌دهیم. اگر متوجه بشویم فردی نیازمند دریافت است آن را درلیست یارانه بگیران قرار دهیم اما هم اکنون این طرح منتظر تصمیم هییت دولت است.

گسترش نیوز


وزیر نفت با بیان این که اگر تصمیمی درباره سهمیه بندی بنزین گرفته شود در زمان لازم این موضوع را اعلام خواهیم کرد گفت: فعلا علاقه و اصرار وزارت نفت در جهت استفاده مردم از کارت‌های سوخت شخصی خودشان است.
 
وزیرنفت توصیه  وزیر نفت  به  مردم  برای  استفاده  از کارت سوخت  شخصی
 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بیژن نامدار زنگنه در حاشیه دیدار مستقل با مدیران بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهمیه بندی بنزین فعلا وجود ندارد گفت: علاقه و اصرار وزارت نفت در جهت استفاده مردم از کارت‌های سوخت شخصی خودشان است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 96 درصد مردم دارای کارت سوخت شخصی هستند گفت: اما هنوز بخش زیادی از این کارت‌ها استفاده نمی‌کنند و ما توصیه می‌کنیم که افراد از کارت‌های خودشان برای سوخت گیری استفاده کنند. 

زنگنه گفت: برخی از مردم به این دلیل که فکر می‌کنند اگر از کارت خودشان استفاده کنند سهمیه آن‌ها کم می‌شود گفت: اکنون سهمیه بندی وجود ندارد و هیچ محدودیتی در سوخت گیری با کارت‌های شخصی نیست بنابراین مردم نگران نباشند و مطمئن باشند که می‌توانند به میزان دلخواه در روز از کارت شخصی خود استفاده کنند و هیچ گونه سهمیه بندی بنزین در حال حاضر وجود ندارد. 

وزیر نفت در ادامه در واکنش به زمان اعمال سهمیه بندی بنزین گفت: اگر تصمیمی در این باره گرفته شود در زمان لازم این موضوع را اعلام خواهیم کرد.وی همچنین با اشاره به جلسه خود با مدیران بخش خصوصی گفت: اگر چه در این جلسه اغلب شرکت کنندگان از بخش خصوصی بودند، اما هنوز وزن زیادی از فعالیت‌ها با خصوصی‌ها نیست و خصولتی‌ها و نیمه دولتی‌ها قوی ترند، اما آینده بخش خصوصی، آینده بهتری است. 

وی با اشاره به اینکه در این جلسه 60 تا 70 دیدار با فعالان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و تعداد زیادی از پیمانکاران طرف‌های قرارداد و سازندگان تجهیزات انجام گرفت، گفت: در این جلسه با کارفرما‌ها و پیمانکاران به صورت مستقیم صحبت کردیم و اطلاعات زیادی از مسائل و مشکلاتشان را بیان کردند. 

وزیر نفت این جلسه را مفید ارزیابی کرد و گفت: تلاش کردیم تا این جلسه حالت تبلیغاتی و تشریفاتی نداشته باشد و بتوانیم مشکلات دوستان را حل کنیم.وی افزود: یک مسئله خوشحال کننده‌ای که در این جلسه شنیدم این بود که دو انجمن اصلی سازندگان تجهیزات نفت اعلام کردند هیچ مشکلی نداریم و با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و در یک سال و نیم اخیر هیچ ریزش نیرویی نداشتند که این خیلی مهم است. 

زنگنه با بیان اینکه البته پیشرفت‌ها و ظرفیت‌ها و توان تولید داخلی با ده سال گذشته قابل مقایسه نیست گفت: پیشرفت‌های غیر قابل باوری در زمینه داخلی سازی تجهیزات صنعت نفت در ده سال گذشته انجام شده که می‌طلبد از این دستاورد‌ها بیشتر استفاده کنیم.

زنگنه با بیان اینکه وظیفه اصلی وزارت نفت در شرایط فعلی این است که با ایجاد کار و تعریف طرح‌ها برای شرکت‌های داخلی و بخش خصوصی کار تعریف کند گفت: البته تعریف طرح فقط یک ایده نیست بلکه باید یک چیز مفید اقتصادی را تعریف کنیم که بشود منابع و لوازم فنی و فن آورانه آن را هم فراهم کنیم و این کار بسیار مهم است. 

وزیر نفت با بیان اینکه هم اکنون طرح‌های بزرگی در حوزه نفت تعریف شده است گفت: با تعریف این طرح‌ها شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند حول آن‌ها به حیات خود ادامه دهند و مهمتر این که توانمندتر شوند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مطرح شده بافعالان بخش خصوصی مسئله صادرات خدمات فنی و مهندسی بود گفت: البته وظیفه وزارت نفت این نیست که از صادرات حمایت کند، اما من به دوستان قول داده ام به عنوان یک وظیفه ملی هر کمکی که از دست مان بربیاید برای اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی تسریع شود دریغ نمی‌کنیم. 

زنگنه با بیان اینکه در این جلسه به اندازه سه چهار روز کاری اطلاعات دریافت شد گفت: البته از نظر سلامت سیستم نیز این جلسات بسیار مهم است، زیرا وقتی یک سیستم حس کند که طرف‌های قراردادی و پیمانکاران به سادگی می‌توانند به وزیر و مدیران ارشد دسترسی داشته باشند و مستقیم مسایل شان را مطرح کنند بسیاری از اتفاقات بد در سیستم نخواهد افتاد. 

وی در خصوص داخلی سازی تجهیزات صنعت نفت و استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی نیز گفت: برای استفاده از ساخت داخل نباید فقط به توصیه اخلاقی اکتفا کنیم و باید این مسئله در قالب مقرراتی غیر قابل تفسیر و غیر قابل برگشت مطرح شود به همین دلیل ما در قرارداد‌های جدیدی که تعریف کرده ایم برخی از تجهیزات را نام برده ایم که باید حتما از داخل تامین شود و اگر پیمانکاری غیر از این عمل کند ما پولش را نمی‌دهیم. 

وزیر نفت با بیان اینکه برای اجرای بهتر این مقررات یک بازرس و ناظر ثالثی نیز در نظر گرفته شده است گفت: بر این روند ناظری مستقل از پیمانکار و کارفرما به عنوان عنصر ثالث نظارت می‌کند تا اجرای این مقررات محقق شود. 

وی در زمینه دریافت استاندارد‌های لازم برای تجهیزات تولید شده در داخل نیز گفت: چند سالی است که انجمن نفت ایران را به عنوان مرجع عالی برای دادن گواهی کیفیت به ساخت داخل در حوزه نفت تبدیل کرده ایم. 

وی با بیان اینکه برترین استاندارد‌های امروز دنیا استاندارد انجمن نفت آمریکا یا API است گفت: ما نیز در ایران انجمن نفت ایران را به وجود آورده ایم که باحضور نمایندگانی از تشکل‌های نفتی، شرکت‌های فعال در بخش نفت و چند نفرهم از وزارت نفت تشکیل شده که خودشان هیئت مدیره و اعضا را انتخاب می‌کنند و بدون دخالت دولتی‌ها تشکیلاتی صددرصد حرفه‌ای هستند که این انجمن وظیفه صدور گواهی کیفیت به محصولات ایرانی را برعهده دارد. 

زنگنه با بیان اینکه برای صدور گواهی کیفیت انجمن نفت ایران فرآیند‌های فنی و حرفه‌ای همانند گواهی API طی می‌شود گفت: این گواهی هم اکنون برای ما اطمینان بخش است و در شرایط تحریم راهکاری است که ما بتوانیم با اطمینان از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: البته اگر بعد‌ها تحریم‌ها کمتر شد می‌توانیم همین استاندارد‌های داخلی را به مراجع بین المللی نیز عرضه کنیم تا مورد قبول این مراجع نیز قرار بگیرد، اما تا آن موقع نمی‌توانیم منتظر شویم و امروز انجمن نفت ایران با یک هیئت مدیره غیر دولتی کار گواهی کیفیت به محصولات داخلی را به خوبی انجام می‌دهد.

تسنیم


اشخاص حقیقی و حقوقی که رمز کارت سوخت خودرو را گم کرده‌اند باید با مراجعه به یکی از نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در کشور و با در دست داشتن مدارک لازم نسبت به حذف رمز کارت اقدام کنند.
 
کارت سوخت نکاتی  درباره  دریافت  رمز کارت  سوخت
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌ و خودرو به نام آن‌هاست تا روز سه‌شنبه (۳۰ مهر ماه)، باید از چهار رقم آخر سمت راست کد ملی به عنوان رمز کارت سوخت خود استفاده کنند، بر این اساس، در این مدت چهار رقم آخر سمت راست کد ملی شخصی که نام او در پشت کارت سوخت درج شده است، به عنوان رمز کارت سوخت، علاوه بر رمز جاری کارت‌ها در جایگاه‌های عرضه سوخت معتبر است؛ بنابراین چنانچه مالکان خودروها به هر دلیلی رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند، می توانند از این امکان برای سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی استفاده کنند. 

بنابراین هنگام سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، درصورت فراموش کردن رمز کارت سوخت و درخواست رمز مجدد می‌توان با وارد کردن رمز پیش فرض (چهار شماره سمت راست کد ملی) کارت را فعال کرد. لذا لازم است مالکان خودروها و موتورسیکلت‌ها که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند، ابتدا چهار رقم آخر کد ملی شخصی که نام آن در کارت سوخت درج شده را امتحان کنند؛ در صورت بروز خطا، جهت حذف رمز به مراکز نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنند. 

برای حذف رمز کارت هوشمند سوخت نیز لازم است تا افراد با مراجعه مالک به یکی از نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در سراسر کشور و در دست داشتن مدارک هویتی لازم نسبت به این مهم اقدام کنند که درباره حذف رمز کارت هوشمند سوخت حضور مالک وسیله نقلیه جهت حذف رمز کارت الزامی بوده و درصورت درخواست توسط شخص دیگر با ارائه وکالتنامه محضری و یا برگه انحصار وراثت حذف رمز کارت سوخت امکان‌پذیر است. 

در این بین، اشخاص حقیقی باید یکی از مدارک شناسایی مالک وسیله نقلیه (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه) و اشخاص حقوقی، معرفی‌نامه رسمی سازمان مربوطه با درج شماره ملی به همراه کارت ملی نماینده معرفی شده، مدارک شناسایی وسیله نقلیه شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه، تکمیل فرم درخواست رمز گشایی، با اصل کارت هوشمند سوخت که جهت حذف رمز کارت هوشمند سوخت الزامی است را به همراه داشته باشند. 

در این باره فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی - گفت: اشخاص حقوقی به راحتی می‌توانند برای دریافت و تغییر رمز کارت سوخت خودرو مورد نظر اقدام و مشکلی برای این مساله وجود ندارد و این افراد نیز باید مانند افراد حقیقی روال را طی کنند. 

به گفته وی، اگر اشخاص حقوقی رمز کارت سوخت خودرو را فراموش کرده‌ باشند باید با در دست‌داشتن مدارک و مراجعه به نواحی نسبت به حذف رمز اقدام کنند.در صورت هر گونه ابهام و پرسش ضروری افراد می‌توانند با شماره تلفن 09627 مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های  نفتی تماس بگیرند. 

مشرق

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال