امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

خوش‌ فروش‌ترین خودروهای بازار ایران

پراید خوش‌ فروش‌ترین  خودروهای  بازار ایران

بازار خودرو در ایران، سنی بیشتر از نیم قرن دارد. بازاری که همیشه دچار التهاب بوده و آرامش، واژه‌ای بی‌معنا برای آن است.

 

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بازار خودرو در ایران، سنی بیشتر از نیم قرن دارد. بازاری که همیشه دچار التهاب بوده و آرامش، واژه‌ای بی‌معنا برای آن است. اما وجه تمایز خودروهای موجود در بازار ایران اصطلاحا خوش فروش یا بد فروش بودن آنهاست. در شرایط فعلی خودرو با توجه به قیمت صعودی‌ای که دارد، یک سرمایه حساب می‌شود پس چه بهتر سرمایه‌ای تهیه کنید که به‌راحتی به پول تبدیل شود.

 

منظور از خوش فروش بودن یک خودرو این است که بازه لازم برای فروختن خودرو تا حد امکان کوتاه باشد. بنابراین دو فاکتور مهم در تعیین خوش فروشی خودرو را می‌توان کیفیت نسبت به قیمت و تامین بودن قطعات خودرو در نظر گرفت.

 

پراید 

پراید؛ خودرویی با پیشینه‌ای نزدیک به 20 سال که نزدیک به 10 سال است پس از مرگ پیکان، در بازار خودرو ایران از لحاظ فروش می‌تازد. پراید به امنیت پائین، آپشن‌های بسیار کم و حتی قیمت بسیار بالا معروف است اما با توجه به شرایط حاکم بر بازار، باید با این مسئله کنار آمد که همچنان جایزه خوش‌فروش‌ترین خودروی بازار ایران، به پراید می‌رسد زیرا در تعداد انبوه تولید شده و همین مسئله باعث شده به راحتی خرید و فروش شود.

 

پژو 206

بدون شک پژو 206 سکان‌دار محبوب‌ترین خودرو در فاصله زمانی 15 سال اخیر است. از ویژگی‌های پژو 206 که در عین قدیمی بودن فضای داخلی‌اش همچنان محبوب است، بازار دست دوم عالی برای 206های سال 90 و قبل از آن است.

 

 

خانواده L90 (تندر90، ساندرو، استپ‌وی) 

از سال 1386 با ورود تندر90 به خیابان‌های ایران، همگی آن را جای پیکان دانستند. اما به‌قدری کیفیت این خودرو از رقیبان خود بهتر بود که از همان اول حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز شد. گرچه خانواده L90 از فقدان آپشنی رنج می‌برند اما به‌قدری کیفیت دارند که تا اراده کنید برای فروش، مشتری‌اش را پیدا می‌کنید.

 

 

کیا سراتو

خودروی با کیفیت بالا، آپشن‌های متنوع و در عین حال قیمتی مناسب در رقابت با هم‌رده‌ها می‌تواند ایده‌آل‌ترین گزینه برای خرید باشد. حال با این همه افزایش قیمت، بازهم کیا سراتو جزو خوش‌فروش‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود.

 

 

پژو 2008 

خوش‌فروش شدن یک خودرو، آن هم درطی سه سال پس از ورود به بازار، یک رکورد استثنایی محسوب می‌شود که پژو 2008، این رکورد را به‌نام خود ثبت کرده‌است. کیفیت ساخت بالا، تامین قطعات و خدمات مناسب پس از فروش موجب شده تا پژو 2008، یکی از خوش‌فروش‌ترین خودروهای کراس اوور در ایران شود.

خودروهای خوش فروش هم به کارشناسی نیاز دارند 

اما مهمترین نکته در خرید خودرو اطمینان از سلامت خودرو است. بحث ضرورت انجام کارشناسی پیش از خرید چیزی نیست که به خوش فروشی یا بدفروشی خودرو مرتبط باشد. اتفاقا خودروهای خوش فروش بیشتر دست به دست می‌شوند و احتمال وجود آسیب فنی و بدنه در آنها بیشتر از خودروهای بدفروش است و هر آسیب بدنه یا ایراد فنی در این خودروها یا هر خودروی دیگری می‌تواند خریدار را متوجه ضررهای هنگفتی کند.

 

تیتر20

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال