امروز ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

۱۴۰ توافق‌نامه همکاری با هدف دانش‌بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد

۱۴۰ توافق‌نامه همکاری با هدف دانش‌بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در حاشیه گردهمایی فعالان عرصه صنعت غذایی از عزم جدی معاونت علمی و فناوری برای رونق صنعت مواد غذایی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها خبر داد و گفت: مواد غذایی و تجهیزات دانش‌بنیان تأمین آن، یک حوزه راهبردی است و معاونت علمی و فناوری، برای نفوذ فناوری و خودکفایی دانش فنی در این حوزه برنامه‌های حمایتی و عملیاتی پیش‌بینی کرده است. 

وی افزود: علاوه بر حوزه غذا، از توسعه همه صنایعی که برای کشور مهم و راهبردی است، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها حمایت می‌کنیم.

ستاری با توجه به اهمیت بالای صنایع غذایی و لزوم دانش‌بنیان شدن این حوزه، اظهار داشت: در برخی از بخش‌های این صنعت گسترده که نیازمند دانش فنی و تجهیزات دانش‌بنیان است کمبودهایی وجود دارد. شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه وارد شده‌اند و کارآمدی خود را به خوبی نشان داده‌اند. تلاش‌ می‌کنیم تا این کسب و کارها، تولید دانش‌بنیان را در این حوزه رونق ببخشند.

معاون علمی و فناوری همچنین از ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه تأمین تجهیزات دانش‌بنیان و مواد غذایی دام، طیور و آبزیان خبر داد و خاطرنشان کرد: نیازهای کشور در حوزه‌های مهمی مانند واکسن‌، دارو، افزودنی‌های غذایی، اسیدهای آمینه، آنتی‌بیوتیک، پروبیوتیک‌ها و دیگر حوزه‌های مواد غذایی مانند دام، طیور و آبزیان، با ترغیب و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی به فعالیت در این حوزه برطرف می شود.

وی برگزاری نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌ها را گام‌ مهمی برشمرد که موجب می‌شود فاصله کشور با صنعت غذایی دانش‌بنیان و خودکفا کاهش پیدا کند.

ستاری افزود: در حوزه تأمین غذا به ویژه غذای دام کمبودها و وابستگی‌هایی وجود دارد؛ به طور کلی فرآیند تولید غذا از مزرعه تا مصرف مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، کشور را در بخش فناورانه این حوزه یاری می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز ۱۴۰ قرارداد دانش بنیان به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد تومان و ۳ تفاهم نامه در گردهمایی فعالان عرصه صنعت غذایی منعقد شد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال