امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

هزینه اجاره‌ مسکن در منطقه ۲۲ چقدر است؟ + جزییات

آنچه در زیر می‌آید جدول نرخ معاملات انجام شده رهن آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران طی مهر ماه ۹۸ است.

گسترش نیوز: بنابر عرف بازار، در ازای کم کردن یک میلیون تومان از ودیعه، ۳۰ هزار تومان به اجاره‌بهای ماهیانه اضافه می‌شود.

 

لازم به ذکر است که نرخ آپارتمان‌های درج شده در این جدول مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می‌باشد.

jadvalmaskan41-1.jpg

منبع: اقتصادآنلاین


آغاز فعالیت طرح ملی مسکن در بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در پنج شهر محدوده هدف بازآفرینی آغاز شده و در سایر مناطق نیز در مراحل مختلف از انتخاب شریک و امضای قرارداد است، گفت: بازده سرمایه‌گذاری را برای سازندگان تضمین می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: محمد پژمان اظهار کرد: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در بافت‌های ناکارآمد آغاز شده است. هم‌اکنون عملیات آماده‌سازی در شهرهایی از جمله چابهار، زاهدان، اهواز، خرم‌آباد و مشهد شروع شده که در مشهد پیشرفت کار بسیار بالاست و به حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد می‌رسد. به طور کلی در آینده نزدیک ۲۵ هزار واحد را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: بعضی از طرح‌های نوسازی و بهسازی در بافت‌های ناکارآمد در شرف اقدامات قانونی برای انتخاب شریک، فراخوان و امضای قرارداد است. نوع عملکرد در این محدوده‌ها نیز متفاوت خواهد بود. مثلا در خرم‌آباد برای کسانی که در حریم رودخانه بودند از سازمان ملی زمین و مسکن، زمین گرفتیم و آنها را جابه‌جا کردیم. در اهواز در محله منبع آب باید جابه‌جا شوند؛ زیرا روی ارتفاع و شیب تند قرار دارند و امکان نگه داشتن نیست. در زاهدان و چابهار بعد از آماده‌سازی، مختصر جابه‌جایی داریم ولی عمدتا در نقطه احداث می‌شوند. نوسازی بافت فرسوده مشهد در قلب بافت انجام می‌شود که جابه‌جایی قطعی یا موقت برای احداث خواهیم داشت.

منافع سرمایه‌گذاران در قراردادها لحاظ شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مشوق‌هایی که به سازندگان در بافت‌های ناکارآمد ارائه می‌شود گفت: قراردادهای مشارکتی که آماده کرده‌ایم بسیار پیشرفته، روان و با لحاظ منافع سرمایه‌گذار و شریک است. به کسانی که در بازده سرمایه تردید دارند تضمین می‌دهیم. اگر سازندگان نتوانستند واحدها را با شرایط مناسب بفروشند ما با فرض میزان سرمایه‌گذاری که انجام داده واحدها را برمی‌داریم و از اراضی مرغوب جایگزین به آنها واگذار می‌کنیم. یا بخشی را نقدینگی و بخش دیگر را زمین می‌دهیم. ترکیبات مختلفی را مدنظر داریم که دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم.

پژمان با بیان این‌که تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است، تصریح کرد: بانک مسکن شرایط را به طور کلی اصلاح کرد و تسهیلات را تا ۱۰۰ میلیون تومان رساند. فقط مسئله این است که با محدودیت‌هایی در یارانه تسهیلات مواجهیم و هنوز نتوانسته‌ایم دوره شروع اقساطی را مشمول یارانه کنیم. لذا تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد قابل پرداخت است.

انتخاب مشاور خارجی برای نوع برخورد در بافت‌های تاریخی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم‌چنین با اعلام این خبر که یک مشاور خارجی اعلام کرده برای نوع مواجهه با بافت‌های تاریخی ایران برنامه دارد گفت: برای نخستین بار قرار است در قالب یک همکاری سه‌جانبه با میراث فرهنگی و یک مشاور خارجی در شیراز یک مدل و فرمول برخورد با بافت‌ها را بسنجیم تا اگر موفقیت‌آمیز بود در سایر مناطق نیز اجرایی شود.

پژمان ادامه داد: تا امروز نوع برخورد با بافت‌های تاریخی مقداری سختگیرانه بوده و این تلقی وجود داشته که یا بافت‌ها را دست نزنیم یا بسیار جزئی مداخله کنیم. این برای ساکنان و سرمایه‌گذاران خیلی جذابیت ندارد. شاید به شکل محدود در موضوعات گردشگری، رستوران، کافی‌شاپ و غیره عمل کرده باشیم اما این نمی‌تواند جوابگوی رونق محدوده بافت‌ها باشد. مشاور خارجی می‌گوید ما برای جزء جزء این محدوده‌ها برنامه داریم که اگر نتایجش قابل تعمیم باشد می‌توانیم بافت‌های تاریخی را با کمترین مداخله به قابلیت‌هایی برسانیم که هم ساکنان راضی باشند و هم رونق به این محدوده‌ها داده شود. روز چهارشنبه قرار است این مطالعه را بررسی کنیم.

منبع: ایسنا


نگاهی به بازار امروز مسکن (۹۸/۰۸/۰۱)

بررسی بازار مسکن در تهران حاکی از آن است که یک واحد مسکونی ۷۰ متری در ظفر یک میلیارد تومان و آپارتمانی با همین متراژ در رباط‌کریم ۱۶۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده است.

گسترش‌نیوز: در بازار مسکن تهران یک واحد مسکونی با مساحت ۷۰ مترمربع ۱۶ سال ساخت واقع در سعادت‌آباد یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده است. هر مترمربع این واحد ۲ خوابه ۱۹ میلیون ارزش‌گذاری شده است.

آپارتمانی با همین متراژ در سازمان برنامه ۱.۲ میلیارد تومان، واحد ۷۰ مترمربعی ۲ خوابه با ۲ پارکینگ واقع در افسریه ۸۰۰ میلیون تومان (هر مترمربع حدود ۱۱.۴ میلیون تومان) و آپارتمان یک خوابه ۷۰ متری در رباط کریم با نرخ ۱۶۰ میلیون تومان در فایل فروش قرار گرفته است.

همچنین آپارتمان یک خوابه ۷۰ متری در چیتگر ۸۹۶ میلیون تومان نرخ دارد.

maskannerkh58.jpg

منبع: مشرق


اعطای تسهیلات بدون سپرده مسکن تمدید می‌شود

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده به عنوان تسهیلات مکمل خرید مسکن تا پایان آذر ماه خبر داد.

گسترش‌نیوز: محمد حسن علمداری گفت: تسهیلات مکمل تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم شامل تسهیلات بدون سپرده انفرادی و زوجین که در سال گذشته به متقاضیان خرید مسکن با استفاده از این تسهیلات پرداخت می‌شد برای امسال تا پایان آذر ماه ۹۸ نیز تمدید شده است و متقاضیان دریافت و استفاده از این تسهیلات می‌توانند کماکان از آن بهره‌مند شوند.

وی توضیح داد: بر این اساس در امسال و فعلا تا پایان آذر ماه ۹۸ متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق گواهی حق تقدم که اقدام به دریافت سقف این تسهیلات کنند می‌توانند از تسهیلات بدون سپرده نیز به عنوان تسهیلات مکمل استفاده کنند؛ بنابر اعلام وی تسهیلات بدون سپرده برای متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم به صورت انفرادی ۱۰ میلیون تومان و برای زوجین ۲۰ میلیون تومان است.

وی افزود: این تسهیلات به آن دسته از متقاضیانی تعلق می‌گیرد که اقدام به دریافت سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق کرده باشند و چنانچه تسهیلات متقاضی از سقف کمتر باشد مشمول دریافت این تسهیلات نخواهد شد؛البته آمارها وروند پرداخت تسهیلات در سال گذشته نشان می‌دهد عمده متقاضیان از سقف تسهیلات استفاده کرده‌اند و بنابراین مشمول دریافت این تسهیلات بوده‌اند.

وی علت تمدید این تسهیلات مکمل را درخواست متقاضیان و استقبال مشتریان بانک مسکن از این تسهیلات مکمل عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی به دلیل افزایش نرخ مسکن تسهیلات مکمل تا حدودی منجر به تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن خواهد شد.

مطابق با دستورالعمل مربوط به این سیاست بانک مسکن، تا پایان آذر ماه سال ۹۸ اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده به تمامی متقاضیانی که تقاضای استفاده از تسهیلات خرید مسکن صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را ارائه کنند تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال در حالت انفرادی و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در حالت زوجین علاوه بر سقف‌های مصوب از محل اوراق مذکور(۶۰۰، ۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال در حالت انفرادی و ۱۰۰۰، ۸۰۰ و ۶۰۰ میلیون ریال در حالت زوجین)با توجه به منطقه وقوع ملک امکان‌پذیر است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن تاکید کرد: اعطای تسهیلات بدون سپرده مذکور به متقاضیانی که حداکثر تا پایان آذر ماه امسال نسبت به تشکیل پرونده تسهیلاتی اقدام نمایند امکانپذیر بوده و بر این اساس تقاضای تسهیلاتی مشتریانی که تا پایان آذر ماه در دفاتر شعب ثبت و کارمزد علی الحساب ارزیابی مربوطه را نیز پرداخت نموده باشند قابل بررسی بوده و شعب حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال مجاز به صدور پیش نویس قرارداد، ثبت سرلوحه و افتتاح قطعی خواهند بود. بدیهی است صدور پیش نویس‌های صادره پس از اتمام مهلت مذکور ( پایان بهمن ماه ) امکانپذیر نیست.

منبع: مهر


مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر داد؛

تمدید اعطای تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن تا پایان پاییز

 تمدید اعطای تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن تا پایان پاییز

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده به عنوان تسهیلات مکمل خرید مسکن تا پایان آذر ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مسکن، محمد حسن علمداری گفت: تسهیلات مکمل تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم شامل تسهیلات بدون سپرده انفرادی و زوجین که در سال گذشته به متقاضیان خرید مسکن با استفاده از این تسهیلات پرداخت می شد برای سال جاری تا پایان آذر ماه ۹۸ نیز تمدید شده است و متقاضیان دریافت و استفاده از این تسهیلات می توانند کماکان از آن بهره مند شوند.

وی توضیح داد: بر این اساس در سال جاری و فعلا تا پایان آذر ماه ۹۸ متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق گواهی حق تقدم که اقدام به دریافت سقف این تسهیلات کنند می توانند از تسهیلات بدون سپرده نیز به عنوان تسهیلات مکمل استفاده کنند؛ بنابر اعلام وی تسهیلات بدون سپرده برای متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم به صورت انفرادی ۱۰ میلیون تومان و برای زوجین ۲۰ میلیون تومان است.

وی افزود:این تسهیلات به آن دسته از متقاضیانی تعلق می گیرد که اقدام به دریافت سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق کرده باشند و چنانچه تسهیلات متقاضی از سقف کمتر باشد مشمول دریافت این تسهیلات نخواهد شد؛البته آمارها وروند پرداخت تسهیلات در سال گذشته نشان می دهد عمده متقاضیان از سقف تسهیلات استفاده کرده اند و بنابراین مشمول دریافت این تسهیلات بوده اند.

وی علت تمدید این تسهیلات مکمل را درخواست متقاضیان و استقبال مشتریان بانک مسکن از این تسهیلات مکمل عنوان کرد و گفت:در شرایط فعلی به دلیل افزایش قیمت مسکن تسهیلات مکمل تا حدودی منجر به تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن خواهد شد.

به گزارش هیبنا مطابق با دستورالعمل مربوط به این سیاست بانک مسکن،تا پایان آذر ماه سال ۹۸ اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده به تمامی متقاضیانی که تقاضای استفاده از تسهیلات خرید مسکن صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را ارایه کنند تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال در حالت انفرادی و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در حالت زوجین علاوه بر سقف های مصوب از محل اوراق مذکور(۶۰۰،۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال در حالت انفرادی و ۱۰۰۰،۸۰۰ و ۶۰۰ میلیون ریال در حالت زوجین)با توجه به منطقه وقوع ملک امکان پذیر است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن تاکید کرد: اعطای تسهیلات بدون سپرده مذکور به متقاضیانی که حداکثر تا پایان آذر ماه سالجاری نسبت به تشکیل پرونده تسهیلاتی اقدام نمایند امکانپذیر بوده و بر این اساس تقاضای تسهیلاتی مشتریانی که تا پایان آذر ماه در دفاتر شعب ثبت و کارمزد علی الحساب ارزیابی مربوطه را نیز پرداخت نموده باشند قابل بررسی بوده و شعب حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری مجاز به صدور پیش نویس قرارداد ، ثبت سرلوحه و افتتاح قطعی خواهند بود . بدیهی است صدور پیش نویس های صادره پس از اتمام مهلت مذکور ( پایان بهمن ماه ) امکانپذیر نیست.



آغاز ثبت‌نام مسکن ملی در ۱۰ استان از نیمه آبان/ ۴ شرط نام‌نویسی

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان طرح ملی مسکن در ۱۰ استان خبر داد. اوایل شهریور امسال ثبت‌نام این طرح از استان کرمان آغاز شده بود.

آغاز ثبت نام مسکن ملی در 10 استان از نیمه آبان/ 4 شرط نام‌نویسی

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده با یادآوری این‌که ثبت‌نام اولیه مسکن ملی در شهر کرمان برای تست سامانه انجام شد، اظهار کرد: تمام مشکلات و نواقص موجود در سامانه برای ثبت‌نام برطرف شده است.

وی ادامه داد: نام‌نویسی از متقاضیان مسکن ملی در 10 استان کشور از آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود و به‌مرور استان‌های دیگر با فراهم شدن شرایط لازم در پروسه ثبت‌نام قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متقاضیان ثبت‌نام مسکن ملی باید دارای چهار شرط اصلی باشند، تصریح کرد: تأهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از جمله این شرایط است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که امکان ثبت‌نام افراد دارای سابقه مالکیت در طرح ملی مسکن وجود ندارد گفت: برای متقاضیان دارای موارد خاص مکانیزمی برای بررسی این موارد در حال طراحی است اما اولویت با کسانی است که چهار شرط اصلی را داشته باشند.

محمودزاده با اعلام این‌که تا دو هفته آینده ثبت‌نام مسکن ملی در 10 استان کشور انجام خواهد شد، اظهار کرد: تلاش ما این است تا قبل از بهمن ماه سال جاری فرآیند ثبت‌نام در تمامی استان‌های کشور صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، اوایل شهریور امسال طرح پایلوت ثبت‌نام طرح ملی مسکن در استان کرمان آغاز شده بود.


ارزش مسکن مهر بالا می‌رود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هرچه استقبال متقضیان از خرید عرصه مسکن مهر بیشتر باشد به شرکت عمران قدرت مالی می‌دهد تا با ارتقای زیرساخت‌ها شرایط زندگی را در شهرهای جدید مهیا کند و ارزش واحدها نیز به همین ترتیب بالا می‌رود.

گسترش نیوز - حبیب‌اله طاهرخانی اظهار کرد: حدود ۸۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید از نظر ابنیه تکمیل شده اما با مشکل تامین زیرساخت‌ها مواجهیم. لذا بر اساس تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ دولت این اختیار را به مجموعه شرکت عمران و سازمان ملی زمین و مسکن داد که بتوانیم از منابع خود برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر استفاده کنیم.

maskanmehr.jpg

وی افزود: در بازدیدهای متناوبی که از شهرهای جدید داریم مشاهده می‌کنیم عمده مشکلاتی که تحویل واحدهای مسکونی را به تاخیر انداخته به خدمات و انشعابات مربوط می‌شود. در این زمینه هفته گذشته با مسوولان آب و فاضلاب هماهنگی‌هایی را انجام دادیم و این قول را گرفتیم که نسبت به تسریع در تکمیل انشعابات شهر جدید پرند اقدام کنند. در سایر شهرها نیز کارها پیش می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره فروش عرصه واحدهای مسکن مهر گفت: شهرهای جدید با بازار املاک و مستغلات شهرهای دیگر تفاوت‌هایی دارد. هنگامی که در شهرهای جدید مباحث آماده‌سازی، زیرسازی و محوطه‌سازی به سرانجام می‌رسد برای املاک، ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

طاهرخانی تصریح کرد: هزینه‌هایی که ما در سایت‌های مسکن مهر متقبل می‌شویم نهایتا به نفع ساکنین خواهد بود. لذا هرچقدر از عرصه استقبال شود قدرت مالی به شرکت عمران می‌دهند که بتواند با ارتقای زیرساخت‌ها شرایط زندگی را در شهرهای جدید مهیا کند.

منبع: ایسنا


قیمت روز مسکن ۱۳۹۸/۸/۱| قیمت ۱۶۰ میلیون تومانی آپارتمان ۷۰ متری در تهران

بررسی بازار مسکن در تهران حاکی از آن است که یک واحد مسکونی ۷۰ متری در ظفر یک میلیارد تومان و آپارتمانی با همین متراژ در رباط‌کریم ۱۶۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده است
قیمت روز مسکن 1398/8/1| قیمت 160 میلیون تومانی آپارتمان 70 متری در تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در بازار مسکن تهران یک واحد مسکونی با مساحت 70 مترمربع 16 سال ساخت واقع در سعادت‌آباد یک میلیارد و 330 میلیون تومان قیمتگذاری شده است. هر مترمربع این واحد 2 خوابه 19 میلیون ارزش‌گذاری شده است.

آپارتمانی با همین متراژ در سازمان برنامه 1.2 میلیارد تومان، واحد 70 مترمربعی 2 خوابه با 2 پارکینگ واقع در افسریه 800 میلیون تومان (هر مترمربع حدود 11.4 میلیون تومان) و آپارتمان یک خوابه 70 متری در رباط کریم با قیمت 160 میلیون تومان در فایل فروش قرار گرفته است.

همچنین آپارتمان یک خوابه 70 متری در چیتگر 896 میلیون تومان قیمت دارد.

محله متراژ سال ساخت قیمت (تومان)
ملک 70 18 680 میلیون
شهرک صدرا 70 - 890 میلیون
یاخچی‌آباد 70 3 850 میلیون
شهرک شهید باقری 70 12 705 میلیون
پونک 70 16 900
تهرانپارس 70 9 770
ظفر 70 20 یک میلیارد
شهرک پرواز 70 - 850 میلیون
فردوس 70 12 960 میلیون

اقتصادنیوز: بانک مسکن با تصویب یک طرح، امکان جدید برای سپرده‌گذاری کوتاه مدت عادی به همراه دریافت تسهیلات حداکثر ۲۰۰ میلیون تومانی را فراهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به منظور تجهیز بهینه منابع و تخصیص هدفمند اعتبارات، ‌ طرحی تحت عنوان طرح «۲و۱»  در بانک مسکن تصویب شد که براساس آن، همزمان با سپرده­ گذاری با حداقل سپرده مشخص، در ازای درصدی از مبلغ سپرده، تسهیلات میان­ مدت (حداکثر پنج ساله) به فرد سپرده­ گذار پرداخت می­ شود.

براساس جزئیات طرح «۲و۱»، حداقل مبلغ لازم برای سپرده ­گذاری در این طرح ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است و سقف تسهیلاتی که یک فرد با تشکیل حساب در قالب طرح «۲و۱» می‌تواند هم زمان با سپرده­ گذاری، از بانک مسکن دریافت کند نیز معادل ۸۵ درصد میزان سپرده و تا حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان است؛ به این معنا که اگر مبلغ سپرده هر چقدر از ۲۳۵ میلیون تومان بیشتر باشد، آن فرد بیش از ۲۰۰ میلیون تومان نمی‌تواند دریافت کند.

محمدحسن مرادی - مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن - ضمن تشریح ابعاد مختلف شرایط سپرده ­گذاری و تسهیلاتی طرح «۲و۱»، اعلام کرد: در این طرح، نرخ سود سپرده­ گذاری به شکل نرخ سود علی­ الحساب سالانه معادل دو درصد است که همانند سایر سپرده ­های کوتاه ­مدت عادی محاسبه و به حساب مشتریان پرداخت می­ شود. همچنین نرخ سود تسهیلات نیز رقمی برابر با یک درصد سالانه است.

مرادی با بیان اینکه در طرح «۲و۱»، یک سپرده ­گذار می ­تواند نرخ سود سپرده ­گذاری و تسهیلات مربوطه را هم زمان دریافت کند، ‌ افزود: تسهیلاتی که در چارچوب طرح «۲و۱» به مشتریان پرداخت می­ شود، تسهیلات مرابحه است؛ به این معنا که یک کالا یا خدمات با قیمت مشخص فروخته می­ شود و اقساط آن از خریدار دریافت خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: تسهیلات مرابحه برای خرید کالا همچون مسکن، خودرو و ... و همچنین خرید خدمات همچون سفرهای زیارتی و سیاحتی، شهریه مدرسه یا دانشگاه و مواردی از این دست پرداخت می­ شود که تسهیلات­ گیرنده لازم است در هر ماه نسبت به پرداخت اقساط معین تسهیلات اقدام کند.

طبق اعلام بانک مسکن، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات طرح «۲و۱»، ۶۰ ماهه تعیین شده است و تسهیلات­ گیرنده در عین حال می­‌تواند در قرارداد خود، مدت زمان کمتری را برای بازپرداخت کامل تسهیلات، اعلام کند.

در طرح «۲و۱» بانک مسکن، سپرده فرد سپرده ­گذار به عنوان وثیقه تسهیلات توسط بانک پذیرفته می­ شود و در مدت بازپرداخت تسهیلات، نسبتی از سپرده به تسهیلات، به عنوان سپرده مسدودی نزد بانک به عنوان وثیقه قرار می­ گیرد. این نسبت به شکل ۱۰۰ به ۸۵ است؛ به این معنا که اگر فرد سپرده ­گذار در ازای ۱۵۰ میلیون تومان سپرده­ گذاری ۸۵ میلیون تومان تسهیلات مرابحه در قالب این طرح از بانک مسکن دریافت کرده است، ۱۰۰ میلیون از کل ۱۵۰ میلیون تومان سپرده آن فرد، به عنوان وثیقه تسهیلات تا انتهای مراحل بازپرداخت کامل تسهیلات نزد بانک مسدود خواهد ماند.

تسهیلات طرح «۲و۱» هم به سپرده­ گذار و هم به بستگان درجه یک او همچون پدر، مادر، ‌ همسر و فرزند قابل پرداخت است.

بانک مسکن در عین حال برای ارایه تسهیلات به مشتریان حقوقی خود، امکان استفاده از امکانات طرح «۲و۱» از سوی کارفرمایان برای کارمندان شرکت­ ها را نیز فراهم کرده است. در این خصوص، برای اشخاص حقوقی، بر اساس نظر و درخواست سپرده‌گذار، تسهیلات به شخص حقوقی و اشخاص حقیقی زیرمجموعه و تحت پوشش شخص حقوقی پس از احراز تحت پوشش بودن شخص معرفی شده از طریق اخذ مدارک مثبته از جمله تصویر قرارداد استخدامی، لیست بیمه، فیش حقوقی و ... قابل پرداخت خواهد بود.

هر فرد حقیقیِ مجاز به اخذ تسهیلات (اشخاص حقیقی معرفی شده از سوی شخص حقوقی و یا بستگان درجه یک اشخاص حقیقی) در قالب این طرح می‌تواند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با رعایت سایر شرایط و ضوابط از تسهیلات استفاده کند. در دستورالعمل اجرای طرح «۲و۱» آمده است، افتتاح حساب به نام اشخاص حقوقی و توثیق سپرده نزد بانک به نفع اشخاص زیرمجموعه یا خود شخص حقوقی، صرفاً در صورت پیش‌بینی موضوع در اساسنامه شرکت امکان‌پذیر خواهد بود.


راه‌اندازی بورس مسکن به کجا رسید؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه راه‌اندازی بورس مسکن در کشور قابلیت اجرایی ندارد، گفت: بخش مسکن، معیارهای لازم را برای ورود به بازار بورس ندارد.

گسترش نیوز: علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره راه‌اندازی بورس مسکن در کشور گفت: هراز چندگاهی مسئله راه‌اندازی بورس مسکن توسط مسئولان اجرایی مطرح شده و بعد از مدتی این پیشنهاد و ایده به‌دست فراموشی سپرده می‌شود که این مسئله نشان می‌دهد که مسئله بورس مسکن در کشور قابلیت اجرایی ندارد.

 

در شرایط کنونی پیشنهاد ورود مساکن مهر به بورس مطرح شده، اما این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که آیا مالکان این مساکن نسبت به طولانی شدن روند فروش املاک خود اقبال نشان می‌دهند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی پیشنهاد ورود مساکن مهر به بورس مطرح شده، اما این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که آیا مالکان این مساکن نسبت به طولانی شدن روند فروش املاک خود اقبال نشان می‌دهند.

زیرساخت‌های فنی و قانونی اجازه راه‌اندازی بورس مسکن را می‌دهد؟

وی تصریح کرد: مسکن مهر بخش کوچکی از بازار مسکن را در کشور شامل می‌شود، از این رو باید مشخص شود که آیا زیرساخت‌های فنی، قانونی و اجرایی، اجازه ایجاد بورس مسکن به صورت گسترده را می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هر بخشی که می‌خواهد وارد بازار بورس شود، باید شاخص‌ها و معیارهایی داشته باشد که به نظر من بخش مسکن، معیارهای لازم را برای ورود به بازار بورس ندارد.

یارمحمدی افزود: به نظر من مسکن، بازار مناسبی در بورس برای خرید و فروش نخواهد داشت و بعید می‌دانم که در صورت راه‌اندازی بورس مسکن، خریداران و فروشندگان به سمت آن جذب شوند.

راه‌اندازی بورس مسکن نمی‌تواند به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن سامان بدهد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: طراحان راه‌اندازی بورس مسکن، هدف اصلی این مسئله را مقابله با دلال بازی اعلام کرده اند، اما به نظر می‌رسد که راه‌اندازی این بورس نمی‌تواند به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن سامان بدهد، از این رو بهترین راه کار برای مقابله با دلال بازی در بازار مسکن، اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است.

منبع: خانه ملت


مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر داد؛

تمدید اعطای تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن تا پایان پاییز

 تمدید اعطای تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن تا پایان پاییز

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده به عنوان تسهیلات مکمل خرید مسکن تا پایان آذر ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مسکن، محمد حسن علمداری گفت: تسهیلات مکمل تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم شامل تسهیلات بدون سپرده انفرادی و زوجین که در سال گذشته به متقاضیان خرید مسکن با استفاده از این تسهیلات پرداخت می شد برای سال جاری تا پایان آذر ماه ۹۸ نیز تمدید شده است و متقاضیان دریافت و استفاده از این تسهیلات می توانند کماکان از آن بهره مند شوند.

وی توضیح داد: بر این اساس در سال جاری و فعلا تا پایان آذر ماه ۹۸ متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق گواهی حق تقدم که اقدام به دریافت سقف این تسهیلات کنند می توانند از تسهیلات بدون سپرده نیز به عنوان تسهیلات مکمل استفاده کنند؛ بنابر اعلام وی تسهیلات بدون سپرده برای متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم به صورت انفرادی ۱۰ میلیون تومان و برای زوجین ۲۰ میلیون تومان است.

وی افزود:این تسهیلات به آن دسته از متقاضیانی تعلق می گیرد که اقدام به دریافت سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق کرده باشند و چنانچه تسهیلات متقاضی از سقف کمتر باشد مشمول دریافت این تسهیلات نخواهد شد؛البته آمارها وروند پرداخت تسهیلات در سال گذشته نشان می دهد عمده متقاضیان از سقف تسهیلات استفاده کرده اند و بنابراین مشمول دریافت این تسهیلات بوده اند.

وی علت تمدید این تسهیلات مکمل را درخواست متقاضیان و استقبال مشتریان بانک مسکن از این تسهیلات مکمل عنوان کرد و گفت:در شرایط فعلی به دلیل افزایش قیمت مسکن تسهیلات مکمل تا حدودی منجر به تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن خواهد شد.

به گزارش هیبنا مطابق با دستورالعمل مربوط به این سیاست بانک مسکن،تا پایان آذر ماه سال ۹۸ اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده به تمامی متقاضیانی که تقاضای استفاده از تسهیلات خرید مسکن صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را ارایه کنند تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال در حالت انفرادی و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در حالت زوجین علاوه بر سقف های مصوب از محل اوراق مذکور(۶۰۰،۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال در حالت انفرادی و ۱۰۰۰،۸۰۰ و ۶۰۰ میلیون ریال در حالت زوجین)با توجه به منطقه وقوع ملک امکان پذیر است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن تاکید کرد: اعطای تسهیلات بدون سپرده مذکور به متقاضیانی که حداکثر تا پایان آذر ماه سالجاری نسبت به تشکیل پرونده تسهیلاتی اقدام نمایند امکانپذیر بوده و بر این اساس تقاضای تسهیلاتی مشتریانی که تا پایان آذر ماه در دفاتر شعب ثبت و کارمزد علی الحساب ارزیابی مربوطه را نیز پرداخت نموده باشند قابل بررسی بوده و شعب حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری مجاز به صدور پیش نویس قرارداد ، ثبت سرلوحه و افتتاح قطعی خواهند بود . بدیهی است صدور پیش نویس های صادره پس از اتمام مهلت مذکور ( پایان بهمن ماه ) امکانپذیر نیست.


 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال