امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

خبر رحمانی درباره زمان توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵

خبر رحمانی درباره زمان توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه «خط تولید پراید و پژو ۴۰۵ بعد از اجرای تعهدات‌شان متوقف خواهد شد»، گفت: یکی از برنامه‌های ما تولید خودروهای یورو ۴ و یورو ۵ است.

رضا رحمانی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه در پاسخ به سوال حسینی و زرآبادی نمایندگان تهران و قزوین درباره علت تعلل در انجام وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نظارت، کنترل و جلوگیری از تضییع حقوق خریداران خودرو و شرکت‌های قطعه‌سازی گفت: برای بررسی وضعیت خودرو باید شرایط کشور را سنجید که این در تیراژ و قیمت خودروها و هزینه تمام شده تأثیرگذار است. در شرایط عادی، کشور به حدود یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو نیاز دارد که اگر بتوانیم سالانه این میزان خودرو را تولید کنیم بازار اشباع می‌شود. در سال‌های اخیر این عدد زیر یک میلیون بوده، یعنی در سال ۹۷ با تمام تلاش و سختی ۹۰۰ هزار خودرو را تولید کردیم و امسال ۹۶۰ هزار خودرو تولید داشتیم. برنامه‌مان برای سال آینده تولید یک میلیون خودرو فقط در دو خودروسازی اصلی است. از طرف دیگر بخشی از تقاضا ناشی از نظام عرضه و تقاضا نبوده است. زمانی شرکت سایپا هزار دستگاه برای فروش اعلام کرد اما در ۱۰ دقیقه ۲۶۰ هزار نفر متقاضی خرید بودند اما سیستم نتوانست به این تقاضا جواب دهد. ما تلاش کردیم اصلاحاتی را در زمینه فروش خودرو اعمال کنیم و با این اقدامات محدودیت‌هایی را ایجاد کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه «حفظ حقوق مردم از اولویت‌های ما به شمار می‌آید»، افزود: از روزهای اول درخواست خودروسازان افزایش قیمت‌ها بود. آن‌ها به موضوع گران شدن مواد و ارز و هزینه‌های مالی‌شان اشاره می‌کردند اما ما کوتاه نیامدیم و تأکید داشتیم که باید تعهداتشان را طبق قیمت قبلی و قراردادها به مردم تحویل دهند. گفتیم هر قیمتی که در قرارداد با مردم طی شده باید خودرو را با همان قیمت تحویل دهند. به دلیل همین تصمیم بخش عمده‌ای از تجمعات جمع شد.

رحمانی درباره روند ثبت نام برای پیش فروش خودرو نیز گفت: ثبت نام خودروها در سامانه‌ای انجام می‌شود که ما یکسری قیدها را به آن اضافه کردیم از جمله آنکه سال گذشته قرار شد هر نفر فقط با یک کد ملی بتواند خودرو را خریداری کند. همچنین آن فرد نباید در ۱۸ ماه قبل از آن ثبت نام کرده باشد و برای این کار سیستم دو خودروسازی را با یکدیگر لینک کردیم. لذا اگر کسی خارج از این سیستم بتواند ثبت نام کند یا سیستم را هک کرده یا اینکه از داخل مجموعه تخلف صورت گرفته است. بنده اگر موردی را در سفرهایم شنیده باشم حساس شده و به آن ورود می‌کنم.

وی با بیان اینکه «دستگاه‌های نظارتی در دو شرکت خودروسازی مستقر هستند»، گفت: با این تدابیر امکان تخلف وجود ندارد که باز هم در صورت رخداد برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم. کسی حق فروش خودرو خارج از این سیستم را ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از برنامه‌هایش را حرکت به سمت خودروهای یورو ۴ و یورو ۵ عنوان و اظهار کرد: ما در برنامه‌هایمان علاوه بر تمرکز بر تولید داخلی خودرو و افزایش تیراژ تأکید داریم که خودروهای قدیمی باید از رده خارج شوند لذا بعد از آنکه تعهدات مردم برای تحویل این دو خودرو به صفر رسید خط تولید پراید و ۴۰۵ متوقف می‌شود. با سازمان استاندارد و محیط زیست هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. عزم ما برای از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و تولید خودروهای جدید جدی است البته این به سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در طول سال نیاز دارد. همچنین ما باید منابع لازم را به قطعه‌سازان نیز بدهیم.

به گفته وی تلاش این وزارتخانه تولید داخلی قطعه‌ها است چون در این صورت یک سوم قیمت خودروها کاهش یافته و علاوه بر آن برای جوانان شغل ایجاد می‌شود. با بخشنامه و دستور نمی‌توان قیمت را پایین آورد. باید برای رسیدن به این هدف اقداماتی انجام داد که ما کار را شروع کردیم. نمی‌گویم که خودروهای فعلی دارای کیفیتی مناسب در شأن مردم است اما هدف‌گذاری ما این است که به آن نقطه برسیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره موضوع اخراج کارگران گفت: آذرماه گذشته این اقدام شروع شد. کارگران را اخراج کرده بودند یا به آن‌ها گفته بودند که در خانه نشسته و بهشان حقوق می‌دادند. بنده به این موضوع ورود کردم و از قطعه‌سازان خواستم که از واردات جلوگیری کرده و خود مشغول به تولید شوند لذا علاوه بر این کارگران نیروهای جدیدی جذب شدند. ما از مجلس می‌خواهیم که همه برای ارتقای صنعت خودرو تلاش کنند.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال