امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
استارتاپ

آخرین آمار پیوستن شرکت‌های مربوط به کسب‌وکارهای نوپا نشان می‌دهد ۱۷۶۳ شرکت و تیم نوپا، شتاب‌دهنده و سرمایه‌گذار عضو طرح نوآفرین شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تأمین مالی استارت‌آپ‌ها و تسهیل قوانین برای آن‌ها از مواردی است که می‌تواند راه را برای این کسب‌وکارهای نوپا باز کند، به‌ویژه استارت‌آپ‌های حوزه فناوری که می‌توانند در مدت کوتاهی راه بسیاری را طی کرده و به تک‌شاخ‌های حوزه تبدیل شوند.

مسؤولان، نوآفرین را طرحی جهت آسان‌سازی قانون‌مندتر کردن استارت‌آپ‌ها و تسهیل ورود آن‌ها به فرایندهای رسمی کسب‌وکار می‌دانند و در این راستا شرکت‌ها و تیم‌های نوپا، شرکت‌های رشدیافته، شتاب‌دهنده‌ و مراکز رشد، افراد علاقه‌مند به حوزه نوآفرینی و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این طرح حاضر شوند.

در طرح نوآفرین هر شرکت خصوصی و تعاونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که کمتر از سه سال از تاریخ ثبت آن گذشته باشد به عنوان شرکت‌هایی ذکر شدند که از آنها حمایت می‌شود. البته شرایطی همچون سرمایه حداکثری ۲۵۰ میلیون تومانی و درآمد کمتر از ۵۰۰ میلیون تومانی نیز در این حمایت دخیل است.

شرکت‌هایی که در طرح نوآفرین حمایت خواهند شد باید در سامانه مترکز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران مشخصات خود را ثبت کرده باشند و همچنین موسسین و صاحبان سهام شرکت نسبت به توزیع سود اقدام نکنند.

طرح نوآفرین، ماهیت استارت‌آپی را مبنای کار خود قرار داده و بر همین اساس، قوانین و مقررات بیمه، مالیات و حتی جذب سرمایه گذار را تسهیل کرده است.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره طرح نوآفرین اظهار کرده است: استارت‌آپ‌ها در ذات و بطن کار خود پیش‌بینی‌ناپذیرند و به همین دلیل نباید ریسک در شرایط فعالیت شما ضرب شود و ما در دولت وظیفه داریم شرایط فعالیت شما را قابل پیش‌بینی کنیم. یعنی اگر سوار قطار می‌شوید، بدانید کجا بایستید، کجا سرعت بگیرید. ما تلاش کردیم شرایطی را فراهم خواهیم آورد که ادامه راه را برای شما قابل پیش‌بینی می‌کند.

چندی پیش امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- نیز درباره‌ی طرح نوآفرین گفته بود: در سیاست نوآوری ایران دو بخش نوآوری اجتماعی و صنایع خلاق بسیار حاشیه‌ای نگاه می‌شوند، در حالی که در اکوسیستم استارت‌آپی جایگاه بسیار مهمی دارند. در طرح نوآفرین گروه‌های تولید پادکست یا محتوا یا ویدئو به رسمیت شناخته شده‌اند و از حمایت‌های طرح برخوردار می‌شوند.

اگر شرکت یا تیم نوپایی به دنبال جذب سرمایه، یافتن برنامه شتاب‌دهی مناسب و ارتباط با سایر بازیگران این حوزه هستید، یا این‌که مسیرهای ابتدایی برای رشد کسب‌وکارهای نوپا را پیموده‌اید و اکنون یک شرکت بزرگ رشدیافته هستید، یا اگر شتابدهنده یا مرکز رشد و در جست‌وجوی تیم‌های دارای استعداد رشد بالا و یا یک فعال علاقه‌مند به حوزه نوآفرینی کشور و یا یک سرمایه‌گذار خطرپذیر هستید، می‌توانید وارد طرح نوآفرین شوید.

آخرین آمار پیوستن شرکت‌های مربوط به کسب وکارهای نوپا نشان می‌دهد تاکنون ۶۸۹ شرکت نوپا، ۶۱۰ تیم نوپا، ۱۸۰ شرکت بزرگ رشدیافته، ۵۱ شتابدهنده و مرکز رشد، ۲۱۷ علاقه‌مند حوزه نوآفرینی و ۱۶ سرمایه‌گذار عضو طرح نوآفرین شدند که در مجموع شامل ۱۷۶۳ شرکت می‌شود. این در حالی است که در اولین اعلام پیوستن شرکت‌ها به طرح نوآفرین، تنها ۱۵۶ شرکت به این طرح اضافه شده بودند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات به‌تازگی با اشاره به نقش استارت‌آپ‌ها در توسعه فناوری اطلاعات و اشتغال‌زایی در کشور گفت: هم‌اکنون حدود ۲۵۰ هزار اپلیکیشن ایرانی فعال بوده که بیش‌تر آن‌ها توسط بیش از ۱۵۰۰ تیم استارت‌آپی طراحی و تولید شده است.

او هم‌چنین به طرح نوآفرین اشاره و بیان کرده است: اجرای طرح نوآفرین با ثبت‌نام از استارت‌آپ‌ها در سامانه ویژه در کشور از جمله اقداماتی است که برای ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی از سوی وزارت ارتباطات اجرا می‌شود.


در معاملات امروز تالار شیشه‌ای

بازهم خودرویی‌ها در بورس اول شدند

بورس

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته نماگرهای این بازار با افزایش مواجه شدند. خودرویی‌ها از جمله گروه‌هایی بودند که توانستند عمدتا با رشد چهار درصدی مواجه شوند.

به گزارش ایسنا، امروز (شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۲۵ واحد رشد کرد و به رقم ۳۰۵ هزار و ۸۵۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن هم جهت با شاخص اصلی رشد ۵۶۲ واحدی را تجربه کرد و تا رقم ۸۶ هزار و ۲۵۱ بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۲۵۳ واحد رشد مواجه شد و تا رقم ۳۵۵ هزار و ۶۱۷ بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۵۵۴ و ۲۹۲ واحد رشد کردند.

ایران خودرو، بانک پاسارگاد، سایپا و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به نحوی که هر کدام از نمادهای یاد شده به ترتیب ۱۴۵، ۱۳۵، ۱۰۸ و ۹۵ واحد روی شاخص‌های بازار سرمایه تاثیر مثبت داشتند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، بانک پارسیان و پالایش نفت اصفهان نیز هر کدام به ترتیب ۱۰۷، ۹۶، ۷۰ و ۶۰ واحد روی شاخص‌های بازار تاثیر کاهشی داشتند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز حجم معاملات به ۶۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش آن تا ۲۱۰ میلیارد تومان بالا رفت. تعداد معاملات نیز تا عدد ۵۲ هزار و ۷۷۷ بالا رفت و بدین ترتیب این گروه بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند.

خودرویی‌ها اول شدند؛ بانک‌ها دوم

در بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز این گروه همچون سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران شاهد رشد بیش از چهار درصد بودیم.

بانک‌ها در رتبه دوم از نظر ارزش معاملات قرار گرفتند؛ به طوری که ۶۹۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان در این گروه جابجا شد.

فلزات اساسی نیز جزو گروه‌های پرمعامله امروز بودند در این گروه ۹۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۲ میلیارد تومان داد و ستد شد. در این گروه در نماد مس شهید باهنر در مقاطعی شاهد صف‌های فروش بودیم هرچند که بیشتر سهم‌های گروه فلزات با رشد قیمت مواجه بودند.

در بورس تهران ۱۷۵ سهم با رشد قیمت و ۱۷۷ سهم با افت قیمت روبرو بودند. در فرابورس ایران نیز تعداد نمادهای مثبت به ۱۱۵ و تعداد نمادهای منفی به ۹۱ رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران رقم ۱۲۰۷ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات از رقم دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی گذشت. همچنین تعداد معاملات این بازار عدد ۳۴۹ هزار و ۱۱۸ را به ثبت رساند.

آیفکس نیز با رشد ۹.۵ واحد عدد ۳۸۹۴ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۵۷۵۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار نیز تا رقم ۲۴۹ هزار و ۲۴۹ بالا رفت.


بومی سازی 221 قطعه 244میلیون یورو كاهش ارزبری خواهد داشت

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل ایران خودرو درخصوص پروژه های خودكفایی قطعات اعلام كرد : خودكفایی 221 قطعه و مجموعه و مواد اولیه در سال های 98 و 99 با پیش بینی كاهش ارزبری 244 میلیون یورو ( با احتساب تیراژ تولید سالانه ) در برنامه های این خودرو ساز قرار دارد.

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل ایران خودرو درخصوص پروژه های خودكفایی قطعات اعلام كرد : خودكفایی 221 قطعه و مجموعه و مواد اولیه در سال های 98 و 99 با پیش بینی كاهش ارزبری 244 میلیون یورو ( با احتساب تیراژ تولید سالانه ) در برنامه های این خودرو ساز قرار دارد.

فرشاد مقیمی در بازدید از غرفه ساپكو و شبكه تامین ایران خودرو در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو تهران در جمع خبرنگاران از همكاری با 32 قطعه ساز برای داخلی سازی 68 قطعه در میز اول و دوم خودكفایی وزارت صمت خبرداد و گفت : خودكفایی این قطعات درمجموع 1. 81میلیون یورو كاهش ارزبری سالانه در برخواهد داشت .

مقیمی تصریح كرد: از این تعداد قطعات 32 قطعه به تولید انبوه رسیده و به زودی 7 قطعه دیگر به تولید انبوه خواهد رسید.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال